Zwierzyński Michał
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(9)
Forma i typ
Gry i zabawki
(9)
Dostępność
wypożyczone
(5)
dostępne
(4)
Placówka
Filia dla Dzieci
(9)
Autor
Disney Walt (1901-1966)
(314)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(244)
Drewnowski Jacek (1974- )
(208)
Shakespeare William (1564-1616)
(187)
Zwierzyński Michał
(-)
Steel Danielle (1947- )
(186)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(175)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(170)
Fabianowska Małgorzata
(163)
Zimnicka Iwona (1963- )
(151)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(148)
Marciniakówna Anna
(148)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(148)
Prus Bolesław (1847-1912)
(148)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(146)
Christie Agatha (1890-1976)
(145)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(137)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(135)
Braiter-Ziemkiewicz Paulina (1968- )
(121)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(120)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(119)
Sandemo Margit (1924-2018)
(113)
King Stephen (1947- )
(110)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(107)
Mazan Maciejka
(107)
Mróz Remigiusz (1987- )
(103)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(101)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(100)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(100)
Zarawska Patrycja (1970- )
(100)
Królicki Zbigniew A. (1954- )
(98)
Szulc Andrzej
(98)
Byczek Zuzanna
(94)
Miłosz Czesław (1911-2004)
(92)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(91)
Lem Stanisław (1921-2006)
(88)
Skura Artur
(86)
Tuwim Julian (1894-1953)
(86)
Rosiński Grzegorz (1941- )
(85)
Conrad Joseph (1857-1924)
(84)
Palmer Diana (1946- )
(84)
Ross Tony (1938- )
(84)
Patkowska Alina
(83)
Butenko Bohdan (1931-2019)
(82)
Gawryluk Barbara (1957- )
(80)
Strzałkowska Małgorzata (1955- )
(80)
Krentz Jayne Ann (1948- )
(79)
Pratchett Terry (1948-2015)
(78)
Spirydowicz Ewa
(78)
Fabisińska Liliana (1971- )
(77)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(76)
Webb Holly
(76)
Możdżyńska Aldona
(75)
Skibniewska Maria (1904-1984)
(75)
Rowling J. K. (1965- )
(74)
Van Hamme Jean (1939- )
(74)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(73)
Usakiewicz Wojciech (1958- )
(73)
Kraśko Jan (1954- )
(72)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(72)
Sparks Nicholas (1965- )
(72)
Jansson Tove (1914-2001)
(71)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(70)
Tolkien J. R. R. (1892-1973)
(70)
Coben Harlan (1962- )
(69)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(69)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(69)
Marlier Marcel (1930-2011)
(68)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(67)
Zychowicz Elżbieta
(67)
Kozak Jolanta (1951- )
(66)
Lunde Sigrid
(66)
Lunde Sigrid. Akuszerka
(66)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(66)
Kobyliński Szymon (1927-2002)
(65)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(65)
Mortka Marcin (1976- )
(65)
Reymont Władysław Stanisław (1867-1925)
(65)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(65)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(64)
Drwęska Melania
(64)
Beaumont Émilie (1948- )
(63)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(63)
Olejnik Donata
(63)
Bobocińska Ewa
(62)
Delahaye Gilbert (1923-1997)
(62)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(62)
Mosek Katarzyna
(62)
Rusinek Michał (1972- )
(62)
Widmark Martin (1961- )
(62)
Barańczak Stanisław (1946-2014)
(61)
Ciążyńska Katarzyna
(61)
Dickens Charles (1812-1870)
(61)
Górecka Barbara (tłumaczka)
(61)
Kierszys Zofia (1921-2000)
(61)
Mirska Julita
(61)
Ochab Janusz (1971- )
(61)
Wilusz Tomasz
(61)
Angelsen Trine (1965- )
(60)
Cussler Clive (1931-2020)
(60)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
9-13 lat
(9)
14-17 lat
(7)
Młodzież
(7)
6-8 lat
(6)
Dzieci
(6)
Temat
Marzenia senne
(3)
Sen
(3)
Smoki (stworzenia fantastyczne)
(2)
Barwy
(1)
Czas reakcji
(1)
Dzieci
(1)
Efekt interferencji Stroopa
(1)
Koty
(1)
Kradzież
(1)
Kruk
(1)
Lis
(1)
Parki rozrywki
(1)
Pingwiny
(1)
Pizza
(1)
Pizzerie
(1)
Podróże w czasie
(1)
Prywatni detektywi
(1)
Skojarzenia (psychologia)
(1)
Trening pamięci
(1)
Współdziałanie
(1)
Wyobraźnia
(1)
Wyspy
(1)
Zamki i pałace
(1)
Zwierzęta leśne
(1)
Gatunek
Gry i zabawy umysłowe
(5)
Gry planszowe
(5)
Gry w karty
(5)
Gry edukacyjne
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry strategiczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(8)
Edukacja i pedagogika
(2)
Psychologia
(1)
9 wyników Filtruj
Gra planszowa
W koszyku
Pizzeria : jedz i graj / autor: Jeffrey D. Allers ; ilustracje: Maciej Szymanowicz ; redakcja: Michał Zwierzyński. - Warszawa : Nasza Księgarnia, copyright 2020. - 1 pudełko ; 20x20x5cm + broszura (11, [1] strona).
W pudełku: 69 kawałków pizzy (65 pojedynczych i 4 mieszane), nóż do pizzy, 12 ofert specjalnych.
1-6 graczy. Czas gry: 25 minut.
Wiek 8+.
Idziecie z przyjaciółmi do pizzerii. Co rundę zamawiacie pizzę składającą się z różnych rodzajów. Jak podzielić ją na porcje, jeśli jedna osoba chce pepperoni, inna – wiejską, a tobie zależy na wegetariańskiej? Musisz zrobić to w przemyślany sposób, aby trafiła do ciebie ta porcja, na którą masz ochotę. Starajcie się zebrać jak najwięcej kawałków pizzy wybranego rodzaju. Jeśli będziecie mieć ich więcej niż rywale, zdobędziecie punkty! Dodatkowe punkty otrzymacie za listki bazylii na zjedzonych przez siebie kawałkach. Wygra osoba z największą liczbą punktów. (NK).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Strefa Gier (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Gra pozorów / autor: Jonathan Chaffer ; projekt graficzny: Małgorzata Wójcicka ; redakcja: Michał Zwierzyński, Jakub Mann. - Warszawa-Wesoła : Nasza Księgarnia, copyright 2018. - 1 pudełko (110 kart) : ilustracje ; 10x10x7 cm + Instrukcja (14, [2] strony).
Gra dla 2 do 4 graczy (lub wariant jednoosobowy); czas gry 20 min.
65 kart podstawowych i 45 kart wariantu zaawansowanego.
Wiek: 8+.
W 1935 roku amerykański psycholog John Ridley Stroop odkrył tak zwany efekt Stroopa. Uczestnicy eksperymentu mieli głośno nazywać kolor tuszu, którym zostały zapisane wyrazy i jednocześnie ignorować ich znaczenie. Na przykład, gdy prezentowane było słowo NIEBIESKI, należało odpowiedzieć „zielony”. Stroop udowodnił, że jest to znacznie trudniejsze niż w przypadku słowa NIEBIESKI. Dzieje się tak, ponieważ w tym samym czasie prawa półkula mózgu stara się określić kolory, a lewa analizuje sens słów. Gdy informacje są sprzeczne i kolor atramentu różni się od znaczenia napisu, mózg ma spore problemy. Automatycznie przetwarza treść znanych mu słów i w związku z tym łatwo o błąd. Zadania oparte o efekt Stroopa pozwalają rozwijać szybkość reakcji i podzielność uwagi. (Anna Karcz, psycholożka).
Wariant jednoosobowy: instrukcja w załączniku do opisu katalogowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Strefa Gier (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Zawartość pudełka: 80 kart z kotami (20 niebieskich, 20 żółtych, 20 zielonych, 20 różowych), 10 kart z krukami, 5 jokerów, 13 kart nocy. - Liczba graczy: 2-7.
Czas gry: 20 min.
Wiek graczy: 10+.
Podczas gry odwiedzacie 4 krainy ze snów! Spotkacie tam przyjazne koty oraz złowieszcze kruki, które wysyłacie do snów rywali. Wygra osoba z największą liczbą kotów w swoim śnie.
W trudniejszym wariancie rozgrywki spotkacie ćmy, sowy, nietoperze oraz smoka. Wykorzystujcie ich umiejętności, przeganiajcie kruki i zmieniajcie swoje sny! (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Strefa Gier (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Smoki / autor: Kevin Kichan Kim ; ilustracje Marcin Minor ; redakcja: Michał Zwierzyński. - Warszawa : Nasza Księgarnia, copyright 2020. - 1 pudełko ; 19x14cm + broszura (10, [2] strony : ilustracje).
Zawartość pudełka: 52 karty krain ze snów, 12 żetonów, instrukcja.
Ilość graczy: 2-5
Czas gry: 15 min
Wiek: 6+
SMOKI to trzecia gra z serii, która przenosi was do świata ze snów. Gra ma inne zasady niż poprzednie z tej serii: SEN i KRUKI. Tworzycie swoje sny i odwiedzacie krainy smoków przybierających różne formy. W niektórych krainach spotkacie również kruki – możecie korzystać z ich specjalnych umiejętności. Pozwolą wam one zmieniać swoje sny oraz sny rywali! Wygra osoba, która w swoim śnie odwiedzi najpiękniejsze krainy i zdobędzie 3 żetony smoka. (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Strefa Gier (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
W pudełku: 5 dwustronnych plansz, 36 płytek z obrazkami, pingwin Przemysław, kostka, 15 żetonów emocji, instrukcja.
Czas gry: 15 minut.
Liczba graczy: 2-5.
Wiek: 4-104 lata.
Podróż pełna niesamowitych opowieści i emocji! Pingwin Przemysław zabiera was w podróż po niesamowitych krainach. Będziecie opowiadać historie związane z tymi krainami i zapamiętywać spotkane w nich przedmioty. Wariant gry pozwala dzieciom nazywać emocje związane z przygodami pingwina Przemysława. Gra rozwija umiejętność opowiadania, pamięć, wyobraźnię, skojarzenia i empatię. Do gry dołączony jest komentarz psychologa dziecięcego! (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Strefa gier (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Zamek / autor: Rainer Knizia ; ilustracje: Roman Kucharski ; redakcja: Michał Zwierzyński. - Warszawa-Wesoła : Nasza Księgarnia, copyright 2019. - 1 pudełko ; 19x28x7cm + broszura (12, [4] strony).
W pudełku: 10 płytek muru, 18 żetonów specjalnych, 14 poddanych, 2 siedziby rodów, instrukcja.
Gra dla dwóch osób.
Tytuł wersji oryginalnej: Castle / Klaus-Jürgen Wrede.
Wiek 8+.
Budowa zamku, strategia, walka o terytorium. Dwa rody walczą o władzę na zamkiem, w obręnie ktorego toczy się gra.
"Zamek" to polska edycja gry "The Castle" wydawanej w innych krajach w serii "Carcassonne". Podczas gry układacie kafelki w obrębie murów zamku. Tworzycie drogi, łąki, domy i chlewy, nad którymi staracie się przejąć kontrolę. W tym celu wysyłacie tam swoich poddanych: heroldów, mnichów, giermków i rolników. Dodatkowe punkty zdobędziecie za kapliczki na łąkach oraz dyby ustawione przy drogach. Jedna z najlepszych dwuosobowych gier strategicznych! (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Strefa Gier (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
W pudełku: plansza, 4 pionki detektywów, 3 kostki, dekoder wskazówek, 12 żetonów wskazówek, 16 kart podejrzanych lisów, 16 kart liska urwiska, figurka lisa, instrukcja.
Gra dla 2-4 graczy.
Czas gry 20 minut.
Wiek: 5-105.
Gra detektywistyczna dla dzieci! Gra kooperacyjna, w której dzieci nie rywalizują ze sobą. Zbierają wskazówki pozwalające rozwiązać zagadkę. Wśród lisów ukrył się lisek urwisek – gracze muszą współpracować, aby go odnaleźć. Gra posiada wyjątkowe elementy gry: specjalne kostki ze śladami lisa, pionki detektywów oraz detektor – specjalny sprzęt detektywa pozwalający zidentyfikować poszukiwanego lisa! (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Strefa gier (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Gra planszowa
W koszyku
Sen / autor: Gamewright ; ilustracje Marcin Minor ; redakcja: Michał Zwierzyński. - Warszawa : Nasza Księgarnia, 2022. - 1 pudełko ; 19x14cm + broszura (10, [2] strony : ilustracje).
Zawartość pudełka: 54 karty krain ze snów, instrukcja.
Ilość graczy: 2-5
Czas gry: 20 min
Wiek: 8+
Stwórz własny sen! Gracze wybierają się w podróż do świata ze snów. Czekają na nich niezwykłe krainy: niektóre jak z bajki, inne z kolei mroczne i pełne kruków. Podglądaj i przejmuj sny rywali. Celem gry jest stworzenie snu z jak najmniejszą liczbą kruków.
Gracze tworzą sny składające się z 4 krain (kart). Gracze nie wiedzą, jakie krainy znajdują się w snach rywali. W niektórych krainach znajduje się więcej kruków, w innych mniej. Celem gry jest posiadanie najmniejszej liczby kruków w swoim śnie. Podczas gry gracze wymieniają swoje krainy, podglądają sny rywali, wrzucają do ich snów mroczne krainy oraz starają się przejmować te z niewielką liczbą kruków. Jeśli ktoś uważa, że w jego śnie znajduje się najmniej kruków, krzyczy: "Pobudka!" i runda się kończy. Gracze ujawniają swoje sny, liczą kruki i zapisują wyniki. Następnie rozgrywają kolejną rundę. Gra się kończy, gdy któryś gracz zbierze 100 kruków. Zwycięzcą zostaje osoba, która w sumie zgromadzi najmniej kruków. (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Strefa Gier (2 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Park smoków / autor: Nicolas Sato ; ilustracje: Ayumi Kakei ; redakcja: Michał Zwierzyński, Jakub Mann. - Warszawa-Wesoła : Nasza Księgarnia, copyright 2022. - 1 pudełko ; 20x20x4cm + broszura (10, [2] strony).
W pudełku: plansza, sterowiec, 15 wysp, 60 kart smoków, 82 zwiedzających, 5 legendarnych smoków, 5 ściągawek.
2-5 graczy, 25 minut.
Wiek 8+.
Gra z przezroczystymi kartami! Tworzycie parki rozrywki, w których główną atrakcją są smoki. Wygra gracz, którego park będzie miał najwięcej zwiedzających. Musicie więc dbać o swoje smoki – co rundę należy je karmić, bo głodny smok odstraszy zwiedzających! Pilnujcie też, aby dorosłe smoki składały jajka – wykluwający się smok przyciągnie do parku nowych zwiedzających! Podczas rozgrywki wykorzystujecie 60 przezroczystych kart. Dzięki nim rozwijacie swoje parki. (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Strefa Gier (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej