Psychologia
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(195)
Forma i typ
Książki
(185)
Poradniki i przewodniki
(66)
Publikacje popularnonaukowe
(58)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(28)
Publikacje naukowe
(28)
Publikacje fachowe
(24)
Publikacje dydaktyczne
(14)
Audiobooki
(7)
E-booki
(7)
Publikacje dla niedowidzących
(7)
Publikacje dla niewidomych
(7)
Proza
(4)
Publikacje religijne
(4)
Gry i zabawki
(3)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Dostępność
dostępne
(162)
wypożyczone
(55)
nieokreślona
(4)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(177)
Filia dla Dzieci
(17)
Filia Borki Wielkie
(8)
Filia Łomnica
(10)
Filia Bodzanowice
(9)
Czytelnia Główna
(1)
Autor
Dunbar R. I. M. (1947- )
(4)
Murphy Joseph (1898-1981)
(4)
Pikiel Sylwia
(4)
Viorst Judith (1931- )
(4)
Cioch Agnieszka
(3)
Kołakowski Artur
(3)
May Katherine
(3)
Miller Katarzyna (psycholog)
(3)
Okuniewski Juliusz
(3)
Skorny Zbigniew (1926-2012)
(3)
Strelau Jan (1931-2020)
(3)
Wójcicka Małgorzata
(3)
Argov Sherry
(2)
Banaszczyk Izabela
(2)
Bilmin-Odrowąż Joanna
(2)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(2)
Chawziuk Tadeusz
(2)
Chromik-Kovačs Joanna
(2)
Dehaene Stanislas (1965- )
(2)
Fields-Meyer Tom
(2)
Gomola Aleksander (1963- )
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(2)
Kosarzycki Radosław
(2)
Lamża Łukasz (1985- )
(2)
Lowen Alexander (1910-2008)
(2)
Luboński Paweł (tłumacz)
(2)
Mann Jakub
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Prizant Barry M
(2)
Rossowski Dariusz
(2)
Rudnik Justyna
(2)
Spitzer Manfred (1958- )
(2)
Stamateas Bernardo
(2)
Sławomirska Barbara (1952- )
(2)
Słodki Tomasz (1983- )
(2)
Waal F. B. M. de (1948- )
(2)
Wołoszyn Kinga
(2)
Ziegler Sheryl
(2)
Zubrzycka Elżbieta (1954- )
(2)
Adonis James (1979- )
(1)
Allen Green Vanessa
(1)
Ambroziak Konrad
(1)
Aronson Elliot (1932- )
(1)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Azam Jacques
(1)
Baleja Kamil (1983- )
(1)
Baran Agnieszka
(1)
Barron Sean
(1)
Barton-Smoczyńska Izabela
(1)
Bednarek Justyna (1970- )
(1)
Berger Dorita S
(1)
Beręsewicz Paweł (1970- )
(1)
Bielecka Krystyna
(1)
Bieluga Krystyna
(1)
Bieroń Tomasz (1963- )
(1)
Bieńkowska Danuta (1920-1992)
(1)
Bigaj Magdalena
(1)
Binder Anna
(1)
Binder Marek
(1)
Blok Beata
(1)
Bly Robert (1926- )
(1)
Boaler Jo (1964- )
(1)
Boduszek Daniel
(1)
Borgenicht Joe
(1)
Borgenicht Louis
(1)
Boyer Robin
(1)
Brzeska Zofia
(1)
Buffum Jude
(1)
Bąbel Przemysław (1977- )
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Cahalan Susannah (1985- )
(1)
Chaffer Jonathan
(1)
Chrzanowska Agnieszka
(1)
Chyb Manana
(1)
Ciarcińska Katarzyna
(1)
Cichocka Tatiana
(1)
Cichy Elżbieta
(1)
Cieśla-Szymańska Dominika (1975- )
(1)
Cieślikowska Agnieszka
(1)
Clifton-Brown Holly
(1)
Dawson Geraldine (1951- )
(1)
Dellert Agnieszka (1974- )
(1)
Dennett Daniel Clement (1942- )
(1)
Depko Andrzej (1962- )
(1)
Dhawan Erica
(1)
Domagała Dorota
(1)
Dudzik Katarzyna (tłumacz)
(1)
Duffy Roslyn
(1)
Dykier Monika
(1)
Dymna Anna (1951- )
(1)
Eibl-Eibesfeldt Irenäus (1928-2018)
(1)
Erwin Cheryl L
(1)
Fanon Frantz (1925-1961)
(1)
Ferenc-Warchałowska Zuzanna
(1)
Fox Daniel J
(1)
Frączek Adam (1935-2020)
(1)
Fuller Ray (1943- )
(1)
Gadzała Agnieszka
(1)
Gamble Clive
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(84)
2010 - 2019
(62)
2000 - 2009
(16)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(10)
1970 - 1979
(14)
1960 - 1969
(3)
1950 - 1959
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(147)
1901-2000
(40)
1945-1989
(30)
1989-2000
(7)
1918-1939
(2)
1801-1900
(1)
1939-1945
(1)
Kraj wydania
Polska
(191)
Niemcy
(2)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(191)
niemiecki
(2)
angielski
(1)
Odbiorca
Rodzice
(32)
Nauczyciele
(20)
9-13 lat
(12)
Dzieci
(11)
Młodzież
(10)
14-17 lat
(8)
6-8 lat
(8)
Pedagodzy
(8)
Szkoły wyższe
(8)
Niewidomi
(6)
Kobieta
(4)
Terapeuci pedagogiczni
(4)
Pedagodzy specjalni
(3)
Studenci
(3)
Bibliotekarze
(2)
Lekarze
(2)
Menedżerowie
(2)
Nastolatki
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Wychowawcy klas
(2)
0-5 lat
(1)
Chorzy na depresję
(1)
Dorośli
(1)
Logopedzi
(1)
Małżonkowie
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Ojcowie
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychologowie
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(7)
Literatura angielska
(4)
Temat
Relacje międzyludzkie
(19)
Psychologia dziecka
(13)
Mózg
(12)
Dzieci
(11)
Techniki samopomocy
(11)
Uczucia
(11)
Autyzm
(9)
Wychowanie w rodzinie
(9)
Kobieta
(8)
Psychologia
(8)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(8)
Samopoznanie
(8)
Nastolatki
(7)
Dziecko autystyczne
(6)
Psychoterapia
(6)
Rodzina
(6)
Wychowanie
(6)
Inteligencja (psychologia)
(5)
Leczenie
(5)
Motywacja
(5)
Mężczyzna
(5)
Osobowość
(5)
Psychologia pracy
(5)
Radzenie sobie ze stresem
(5)
Sukces
(5)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(5)
Trudne sytuacje życiowe
(5)
Agresywność
(4)
Ewolucja
(4)
Komunikacja niewerbalna
(4)
Lęk
(4)
Metody wychowawcze
(4)
Myślenie
(4)
Osoby z autyzmem
(4)
Postawy
(4)
Psychoanaliza
(4)
Psychologia społeczna
(4)
Samobójstwo
(4)
Samorealizacja
(4)
Stereotyp
(4)
Uczenie się
(4)
Zachowanie
(4)
Depresja psychiczna
(3)
Diagnostyka medyczna
(3)
Dojrzewanie
(3)
Empatia
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Małżeństwo
(3)
Miłość
(3)
Myśli samobójcze
(3)
Młodzież
(3)
Neuropsychologia
(3)
Niemowlę
(3)
Noworodek
(3)
Przemoc w szkole
(3)
Przyjaźń
(3)
Psycholodzy
(3)
Psychologia ciała
(3)
Psychologia zwierząt
(3)
Psychopaci
(3)
Rozwój osobowości
(3)
Stres
(3)
Stres zawodowy
(3)
Styl życia
(3)
Szczęście
(3)
Twórczość dzieci i młodzieży
(3)
Uczniowie
(3)
Wypalenie zawodowe
(3)
Zapobieganie
(3)
Świadomość
(3)
Analiza bioenergetyczna (psychoterapia)
(2)
Asertywność
(2)
Autodestruktywność
(2)
Autopsychoterapia
(2)
Bajki i baśnie
(2)
Choroby ludzi
(2)
Chorzy w rodzinie
(2)
Czas reakcji
(2)
Człowiek
(2)
Decyzje
(2)
Diagnoza
(2)
Dobro
(2)
Duchowość chrześcijańska
(2)
Duchowość katolicka
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Dziecko z depresją
(2)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Epidemiologia
(2)
Etologia
(2)
Higiena psychiczna
(2)
Inteligencja emocjonalna
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Kontrola emocjonalna
(2)
Kryzys psychiczny
(2)
Logopedia
(2)
Ludzie a zwierzęta
(2)
Macierzyństwo
(2)
Manipulacja (psychologia)
(2)
Temat: dzieło
Baśnie dla dzieci i domu
(1)
Świat w oczach dziecka (program radiowy)
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
1901-2000
(8)
1945-1989
(5)
1989-2000
(3)
1801-1900
(2)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
1001-1100
(1)
101-200
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-500
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
501-600
(1)
601-700
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(8)
Stany Zjednoczone (USA)
(3)
Wielka Brytania
(2)
Gatunek
Opracowanie
(78)
Poradnik
(72)
Wywiad dziennikarski
(10)
Esej
(8)
Publikacja bogato ilustrowana
(8)
Dokumenty dźwiękowe
(7)
Dokumenty elektroniczne
(7)
Książki mówione
(7)
Książki w standardzie Daisy
(7)
Pamiętniki i wspomnienia
(7)
Podręcznik
(7)
Praca zbiorowa
(6)
Monografia
(5)
Gry i zabawy umysłowe
(3)
Gry w karty
(3)
Opowiadania i nowele
(3)
Publikacje religijne
(3)
Reportaż
(3)
Gry edukacyjne
(2)
Książka interaktywna
(2)
Książki z kodami QR
(2)
Wywiad-rzeka
(2)
Antologia
(1)
Biografia
(1)
Encyklopedia
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Powieść
(1)
Publicystyka
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Synteza
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(3303)
Literaturoznawstwo
(672)
Kultura i sztuka
(585)
Socjologia i społeczeństwo
(525)
Edukacja i pedagogika
(480)
Psychologia
(195)
Biologia
(338)
Medycyna i zdrowie
(316)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(240)
Hobby i czas wolny
(210)
Językoznawstwo
(205)
Religia i duchowość
(192)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(190)
Geografia i nauki o Ziemi
(187)
Etnologia i antropologia kulturowa
(178)
Podróże i turystyka
(167)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(159)
Filozofia i etyka
(123)
Inżynieria i technika
(121)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(114)
Fizyka i astronomia
(106)
Rolnictwo i leśnictwo
(100)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(83)
Architektura i budownictwo
(82)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(80)
Kulinaria
(77)
Kultura fizyczna i sport
(73)
Dom i ogród
(65)
Matematyka
(63)
Nauka i badania
(54)
Informatyka i technologie informacyjne
(53)
Chemia
(49)
Media i komunikacja społeczna
(40)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(40)
Rozwój osobisty
(40)
Styl życia, moda i uroda
(40)
Transport i logistyka
(37)
Ochrona środowiska
(36)
Archeologia
(31)
Zarządzanie i marketing
(31)
Varia
(15)
Praca, kariera, pieniądze
(8)
195 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The motivation hoax : a smart person's guide to inspirational nonsense, 2018.
Co cię nie zabije, to cię wzmocni. Wybierz pracę, którą kochasz, a nigdy w życiu nie będziesz pracował. Nigdy nie należy się poddawać. Czy te inspirujące sentencje mają cokolwiek wspólnego z rzeczywistością? Czy wytrzymują konfrontację z faktami, z naukową weryfikacją? James Adonis bierze na warsztat najbardziej popularne motywacyjne hasła i sprawdza, czy ich głosiciele nie mijają się z prawdą. Autor opisuje wyniki badań, odsyła do oryginalnych tekstów, dając dociekliwemu czytelnikowi szansę prowadzenia dalszych poszukiwań. Książka pokazuje nie tylko, z jaką ostrożnością należy podchodzić do „utartych prawd”, lecz także w jaki sposób można je naukowo weryfikować. (Z okładki).
To nie jest książka antymotywacyjna. Napisałem ją, by przeciwstawić się wszechobecnym, niemającym nic wspólnego z mądrością, kategorycznym cytatom i powiedzonkom, które są albo z gruntu nieprawdziwe, albo pełne luk. Moja argumentacja dotyczy wyłącznie konkretnych, jednorazowych wypowiedzi osób, które opanowały sztukę automotywacji - uogólnień, nadmiernych uproszczeń czy stwierdzeń w sposób niezamierzony prowadzących na manowce. Ta książka nie jest świętoszkowatym poradnikiem samopomocy. Nie jest protekcjonalną rozprawą o tym, jak możesz sprawić, żeby twoje życie było lepsze. To tylko próba skorygowania tego, co błędne, niezależnie od tego, jak ciepło i powszechnie zostało przyjęte. (Fragment).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 2.
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The no more bullying book for kids : become strong, happy, and bully-proof, 2018.
Na okładce: Na początek opowiadanie Justyny Bednarek!
Bibliografia, netografia na stronach 71-74. Indeks.
Zawiera też: Bractwo Nieustraszonych Matek / Justyna Bednarek.
Początek roku szkolnego to nie dla wszystkich uczniów radosny czas. Niektóre dzieci wyczekują go z lękiem. Dzieje się tak przede wszystkim wtedy, gdy padają ofiarami nękania. Cierpią i często im się wydaje, że nic nie mogą na to poradzić. Czują się samotne, zawstydzone, a nawet zastraszone czy zaszczute. Autorka książki, Vanessa Green Allen, ma dla nich przesłanie: „Pamiętajcie, że nie jesteście bezsilni wobec dręczycieli i zawsze możecie szukać pomocy!”.Ci, którzy nękają innych, są bardzo różni. Książka „Powiedz „nie” szkolnym dręczycielom” uczy rozpoznawać szkolną przemoc, jej przyczyny i rodzaje: przemoc fizyczną, słowną, emocjonalną i cyberprzemoc. Na wielu przykładach pokazuje też, że nie wszystkie trudne zachowania są nękaniem – czasem to tylko incydentalne przytyki czy droczenie się. Rozpoznać szkolną przemoc to jedno, ale co zrobić, żeby ją powstrzymać? Wraz z książką dzieci i ich rodzice poznają różne sytuacje, w których następuje przemoc, i wspólnie uczą się radzić sobie ze szkolnymi dręczycielami. Bycie odpornym na szkolną przemoc nie oznacza, że dzieci mogą sprawić, by inni zmienili swoje zachowanie. Ale mogą zmienić to, jak na nią reagują i jaki ma na nich wpływ. Kształtując odporność i pewność siebie, czytelnicy tej książki staną się silni i szybko odzyskają równowagę po bolesnych przeżyciach. Poczują się dobrze ze sobą. I o to właśnie chodzi! Ta książka to ochrona, w którą możemy wyposażyć swoje dzieci. Tarcze w dłoń! (Nota wydawcy).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Filia Borki Wielkie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia Łomnica
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia Bodzanowice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Burda Książki)
Tytuł oryginału: Why men marry bitches : a woman's guide to winning her man's heart, 2006.
Dlaczego mężczyźni poślubiają zołzy to poradnik śmiały i zabawny. Sherry Argov wyjaśnia kobietom, jak z przygodnego związku stworzyć głęboki i trwały. Bez cackania się, ze szczerością i zadziornością wyjaśnia, dlaczego bycie miłą do bólu niekoniecznie sprawi, że facet będzie bardziej oddany. Albowiem kobietą, jakiej on pragnie, jest zołza. Autorka przytacza autentyczne rozmowy z mężczyznami, którzy bez cienia skrępowania udzielają drobiazgowych odpowiedzi na takie oto pytania: • W jaki sposób mężczyźni manipulują związkiem, chcąc go utrzymać na niezobowiązującej stopie? • Czy mężczyźni świadomie sterują emocjami kobiet? • Jak ona może go przekonać, że zaangażowanie w związek było jego pomysłem? • W jaki sposób kobieta może sprowokować oświadczyny, nie mówiąc słowa o małżeństwie? Bez względu na to, czy jesteś singielką, mężatką, świeżo po rozstaniu, czy po prostu masz dość rodzinki, która radzi ci złowić męża, „bo czas leci”, Dlaczego mężczyźni poślubiają zołzy to nieodzowny poradnik, który pokaże ci, jak tryskać pewnością siebie, zdobyć jego serce i otrzymać miłość oraz szacunek, na jakie zasługujesz. (Z okładki).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Charaktery Biblioteka)
Tytuł oryginału: Not by chance alone : my life as a social psychologist, 2010.
Bibliografia na stronach 273-281.
„Przypadek to nie wszystko. Moje życie psychologa społecznego” Elliota Aronsona – zgodnie zaliczanego do grona najbardziej wpływowych uczonych XX wieku zajmujących się naukami społecznymi. Otwartość, dowcip, dystans do siebie, nadzwyczajny zmysł obserwacyjny, umiejętność patrzenia z różnych perspektyw – lista zalet opowieści Aronsona jest długa. Aronson kreśli pasjonujący obraz czasów, w których przyszło mu żyć – Wielki Kryzys, walka o zniesienie segregacji rasowej, ruchy hipisowskie, ruch na rzecz wyzwalania potencjału ludzkiego. Sam czynnie uczestniczył w każdym z tych epizodów historii, kilkakrotnie wręcz zmieniając ich bieg. Opowiada o nich przez pryzmat losów własnych i swoich najbliższych. Czyni to jednak w sposób rzadko spotykany – potrafi spojrzeć na historię równocześnie z kilku perspektyw: zwykłego obywatela, aktywnego jej uczestnika, wytrawnego znawcy procesów, jakie towarzyszą i tym wielkim, i tym drobnym zmianom społecznym. Aronson pisze też o ludziach, którzy stworzyli współczesną psychologię społeczną: Abrahamie Maslowie, Jerome Brunnerze, Davidzie McClellandzie, a przede wszystkim o Leonie Festingerze. Ujawnia ich zalety i słabości, nie kryje swoich sympatii i antypatii. „Przypadek to nie wszystko” to poruszająca i wciągająca opowieść, napisana barwnym i żywym językiem. To znakomita lektura nie tylko dla pasjonatów psychologii społecznej, ale też – a może przede wszystkim – dla wszystkich, którzy chcą choć trochę zrozumieć współczesny świat. (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
E-book
Audiobook
CD
W koszyku
Dziecko a integracja sensoryczna / Anna Jean Ayres. - Warszawa : Fundacja Edukacji Nowoczesnej, 2020. - 1 dysk optyczny [CD-ROM, Daisy] (13 godz. 54 min) : dźwięk, tekst, zapis cyfrowy ; 12 cm.
(Książka dla Każdego)
Tytuł oryginału: Sensory integration and the child : understanding hidden sensory challenges, 1979.
Przekład: Juliusz Okuniewski ; narrator: Aleksandra Mróz.
Książka w formacie DAISY dostosowana do potrzeb osób z dysfunkcją wzroku. Tekst + dźwięk mp3.
Wymagania systemowe: PC; program do obsługi formatu DAISY; karta dźwiękowa; czytnik CD-ROM.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KME 359 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tato, no weź / Kamil Baleja. - Warszawa : Agora, 2022. - 283, [5] stron ; 22 cm.
Na okładce podtytuł: Kupa i inne radości tacierzyństwa.
Rodzice wszystkich krajów świata – trzymajcie się! Bycie ojcem przypomina przejażdżkę rollercoasterem. Z tą różnicą, że kiedy wagonik osiąga najwyższy punkt i za sekundę wszyscy zaczną krzyczeć: „Ja nie chcę, ja nie chcę”, zdajesz sobie sprawę, że masz zepsute pasy. Pod twoimi butami siedzi mały krokodyl, a ty przypominasz sobie, że zostawiłeś czajnik na gazie. – Kamil Baleja (z okładki).
Czego lepiej nie mówić ciężarnej kobiecie swojego życia? Jak uczestniczyć w zajęciach w szkole rodzenia i przeżyć? I czy w ogóle w naturze występują normalni rodzice? Popularny dziennikarz radiowy z właściwym sobie biglem i lekkością opisuje blaski i cienie ojcostwa, i wszystkie absurdalne sytuacje, jakie czekają faceta, gdy staje się TAT. Czytając tę pełną zwariowanych scenek opowieść, nieraz popłaczecie się ze śmiechu. A może nawet wzruszycie. W końcu "Tato, no weź" to samo życie! (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 300-301.
Książka jest jednocześnie poradnikiem metodologicznym i metodycznym. Z jednej bowiem strony Autorzy piszą o tym, jakie działania należy podjąć, żeby zaprojektować i przeprowadzić trening pamięci (metodologia), a z drugiej pokazują, jak to zrobić – jakie postawić sobie cele, jakie przekazać treści, jakimi metodami się posłużyć, jakie techniki i ćwiczenia wykorzystać (metodyka). Oryginalność książki wyraża się w możliwości wykorzystania zawartych w niej treści w pracy zarówno z dziećmi, młodzieżą, jak i osobami dorosłymi i starszymi; zarówno w ramach placówek oświatowych (szkół, uczelni), instytucji kulturalnych i edukacyjnych (domy kultury, kluby, świetlice), jak i organizacji pozarządowych i firm szkoleniowych, realizujących projekty edukacyjne. Możliwe jest także samodzielne korzystanie z proponowanych ćwiczeń w celu podniesienia własnych możliwości pamięciowych. (Z noty wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Spektrum)
Wykorzystaj terapeutyczną moc muzyki. Muzyka od najmłodszych lat towarzyszy nam w nauce, zabawie i wypoczynku. Wiele dzieci w spektrum autyzmu czuje z nią naturalną więź. Nie zawsze jednak łatwo jest im uczestniczyć w zajęciach muzycznych i rozwijać swój talent. Książka Dority S. Berger pokazuje, jak pokonać tę trudność i wykorzystując muzykoterapię, wspomagać ich rozwój intelektualny, emocjonalny i sensomotoryczny. Autorka, psychoterapeutka i pianistka, wyjaśnia, w jaki sposób nauka gry na instrumencie uczy systematyczności i stanowi trening umiejętności społecznych. Opisuje różnice między lekcjami muzyki, umuzykalnianiem a muzykoterapią i tłumaczy, jak stosowanie tej ostatniej może pomóc w radzeniu sobie z konkretnymi problemami. Praktyczne wskazówki Berger pomogą wprowadzić muzykę do codziennego życia dziecka, wybrać odpowiedni dla niego instrument i motywować je do ćwiczeń. Poradnik zawiera również informacje na temat przygotowania dziecka do występów publicznych i udziału w koncertach oraz zapobiegania przeciążeniu sensorycznemu. Książka "Dzieciaki, muzyka i spektrum autyzmu" odpowiada na najczęstsze pytania dotyczące edukacji muzycznej dzieci z ASD. Objaśnia, jak dzięki muzykoterapii rozwijać potencjał dziecka, obniżyć poziom lęku i niepokoju oraz rozładować napięcie psychofizyczne. To wsparcie dla rodziców, terapeutów i pedagogów poszukujących nowych rozwiązań. (Z okładki).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozpoznawanie i stymulowanie cech inteligencji oraz myślenia twórczego w domu i szkole / Krystyna Bieluga. - Wydanie 2., zmienione. - Kraków : Impuls, 2009. - 109, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 99-101.
I. Cechy intelektualne i ich rozpoznawanie; 1. Analiza pojęcia "zdolność"; 2. Teorie inteligencji; 3. Poznawanie poziomu cech intelektualnych jednostki; 3.1. Łatwość wypowiedzi werbalnych; 3.2. Bogaty zasób słownictwa; 3.3. Znajomość pojęć wykraczających poza program nauczania; 3.4. Szeroki zakres wiedzy z interesujących jednostkę dziedzin; 3.5. Systematyczne czytelnictwo; 3.6. Rozumienie trudniejszych treści; 3.7. Sensowność wypowiedzi; 3.8. Logiczne wyciąganie wniosków; 3.9. Szybkie znajdowanie rozwiązań w nowych sytuacjach; 3.10. Łatwość skupiania uwagi; 3.11. Spostrzegawczość - zwracanie uwagi na istotne elementy; 3.12. Łatwość tworzenia wyobrażeń przestrzennych; 3.13. Stosowanie skutecznych sposobów uczenia się i zapamiętywania wiedzy; 3.14. Brak trudności w procesie uczenia się; 4. Dlaczego nauczyciele i rodzice powinni poznawać poziom inteligencji dzieci i młodzieży?; II. Myślenie twórcze i jego rozpoznawanie; 1. Teorie twórczości; 2. Rozpoznawanie poziomu myślenia twórczego; 2.1. Obserwacyjne przejawy poziomu myślenia dywergencyjnego; 2.2. Testy myślenia dywergencyjnego; 3. Znaczenie analizy poziomu myślenia twórczego; III. Stymulowanie cech indywidualnych w procesie wychowania i kształcenia; 1. Podstawowe założenia; 2. Wspomaganie rozwoju dziecka w domu; 3. Zakres i sposoby stymulowania cech intelektualnych; 4. Zakres i sposoby stymulowania myślenia twórczego; 4.1. Twórczy nauczyciele; 4.2. Działania rozwijające twórcze myślenie dzieci i młodzieży; IV. Uwagi końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9M (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka, który uczy, jak sprawić, by relacja dziecka z cyfrowym światem była zdrowa i bezpieczna. Ile czasu dziecko może spędzać przed ekranem? Kiedy dać mu pierwszy smartfon? Czy pozwalać na granie w gry? Jak nauczyć je radzić sobie z hejtem? I jak Internet wpłynie na jego rozwój? Kieszonkowe ekrany stały się nieodłącznym elementem życia nie tylko naszego, lecz także naszych dzieci. Dla nas telefony komórkowe, smartwatche, tablety i przenośne konsole były nowościami. Uczyliśmy się ich obsługi, stopniowo poznawaliśmy interaktywny świat, powoli zanurzaliśmy się coraz głębiej w sieć. Dla naszych dzieci ekrany są oczywistością, nie znają świata bez nich, a po sieci poruszają się nieporównywalnie zgrabniej niż my. Co nie znaczy, że są w niej zupełnie bezpieczne i że wiedzą, jak dbać o higienę cyfrową. Kiedy coraz więcej głosów gani dorosłych za to, że nie potrafią wprowadzać dzieci w świat cyfrowy, Magdalena Bigaj w swojej książce mówi: to normalne, że popełniamy błędy. Ważne, aby wyciągać z nich wnioski. Wychowanie przy ekranie nie tylko dostarcza niezbędnej wiedzy na temat higieny cyfrowej, lecz także dodaje rodzicom otuchy. Autorka nie moralizuje, za to dzieli się z czytelniczkami i czytelnikami solidną dawką wiedzy niezbędnej każdemu współczesnemu rodzicowi oraz praktycznymi radami popartymi swoim unikatowym doświadczeniem, w którym łączy role edukatorki, badaczki, pracowniczki świata nowych technologii oraz matki. (Wg noty wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opis według teki.
Strategie uczenia dzieci o zaburzonym rozwoju, w tym ze spektrum autyzmu, ciągle ewoluują, ale tych najbardziej efektywnych jest cały czas bardzo mało. Wśród nich są te, które wykorzystują historyjki obrazkowe. Rzeczywiście do uczenia dzieci z autyzmem mogą być one wykorzystywane, ale ważne jest, żeby były to przede wszystkim historyjki opowiadające o relacjach zachodzących pomiędzy ludźmi, w jakie zwykle wchodzimy w naturalnych, życiowych sytuacjach. Czwarta część serii Uczę się rozumieć innych, którą trzymają Państwo w ręku, zawiera zbiór takich ilustracji – historyjek mentalistycznych. Żeby je prawidłowo ułożyć, dziecko musi posłużyć się zdolnością do mentalizowania, czyli wczuwania się w stany mentalne ich bohaterów. Mamy przekonanie, że historyjki zawarte w tej publikacji będą pomocne w kształtowaniu umiejętności postrzegania innych pod kątem rozumienia relacji, w jakie wchodzą, rozpoznawania powodów, którymi się kierują, czyli rozumienia intencji i zamiarów. (Z okładki).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37M (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The Iron John : a book about men, 1990.
Porywająca podróż przez mitologię, literaturę i psychologię w poszukiwaniu istoty męskości Fascynująca opowieść o istocie męskości i męskiej inicjacji, ale także o problemach i wyzwaniach w życiu współczesnego mężczyzny. Jest nowoczesną, a zarazem bardzo starą wizją tego, co nazywamy męskością. Potwierdza siłę mitów i tradycji w przypominaniu i utrwalaniu odwiecznych prawd. (Z okładki).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliografia na stronach 187-212 i bibliografie przy rozdziałach. Indeksy.
Streszczenia w języku angielskim przy rozdziałach.
Intencją redaktorów i autorów było przygotowanie publikacji, która, poza nową wiedzą i świeżym spojrzeniem, oferowałaby syntezę dotychczasowych wniosków dokonaną przez teoretyków i praktyków zajmujących się problematyką komunikacji, mowy i języka. (Ze wstępu).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Limitless mind : learn, lead, and live without barriers, 2019.
Jo Boaler, profesor Uniwersytetu Stanforda i uznana pedagog matematyki, przez wiele lat badała wpływ ludzkich przekonań i uprzedzeń na edukację. W swojej rewolucyjnej książce przedstawia sześć zasad pozwalających odblokować nasz potencjał uczenia się. Panuje powszechne przekonanie, że od chwili, gdy jako dzieci rozpoczynamy naukę, nasze zdeterminowane przez genetykę mózgi przyswajają pewne rzeczy lepiej, a inne gorzej lub wcale. Zazwyczaj akceptujemy opinie o swoich umiejętnościach (na przykład że nie mamy „mózgu matematycznego” albo że nie jesteśmy „typem twórczym”). Te szkodliwe, a w świetle najnowszych odkryć naukowych wręcz fałszywe założenia w istotny sposób wpływają na nas na pewnym etapie rozwoju – kształtują postrzeganie własnej osoby i skłaniają do ograniczania wyborów, ostatecznie definiując naszą przyszłość. W "Umyśle bez granic" profesor Jo Boaler obala te mity i wskazuje, jak odblokować nasz nieograniczony potencjał uczenia się. Jej badania dowodzą, że osiągnięcie wysokiego poziomu w jakiejś dziedzinie nie zależy od genetycznych predyspozycji – jest możliwe dzięki stosowaniu zasad, które ujawnia w książce. (Z okładki).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autyzm dziecięcy : zagadnienia diagnozy i terapii / Lucyna Bobkowicz-Lewartowska. - Wyd. 3. - Kraków : Impuls, 2005. - 155, [1] s. : rys., wykr. ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 147-[156].
Prezentowana praca zawiera m. in. badania autorki dotyczące wpływu procesu terapeutycznego na stopień autyzmu i rozwój psychoruchowy. Celem badań było także określenie związku między stopniem autyzmu a poziomem i profilem rozwoju psychoruchowego dzieci. Wyniki tych badań mogą być zastosowane przez terapeutów w ich pracy z osobami dotkniętymi autyzmem, a także w diagnozie i profilaktyce tej choroby. Książka adresowana do specjalistów zajmujących się problematyką autyzmu, studentów oraz rodziców dzieci dotkniętych tą chorobą. (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61M (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autyzm dziecięcy : zagadnienia diagnozy i terapii / Lucyna Bobkowicz-Lewartowska. - Wydanie VIII. - Kraków : Impuls, 2017. - 155, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 147-[156].
Prezentowana praca zawiera m. in. badania autorki dotyczące wpływu procesu terapeutycznego na stopień autyzmu i rozwój psychoruchowy. Celem badań było także określenie związku między stopniem autyzmu a poziomem i profilem rozwoju psychoruchowego dzieci. Wyniki tych badań mogą być zastosowane przez terapeutów w ich pracy z osobami dotkniętymi autyzmem, a także w diagnozie i profilaktyce tej choroby. Książka adresowana do specjalistów zajmujących się problematyką autyzmu, studentów oraz rodziców dzieci dotkniętych tą chorobą. (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The baby owner's manual : operating instructions, trouble-shooting tips and advice on first-year maintenance". Na okładce: Model bobas, wiek 0-12 mies.
Indeks.
Nareszcie! Technologiczna instrukcja obsługi noworodka dla niewtajemniczonych! Zaprogramowaliście odtwarzacz DVD, przeinstalowaliście Microsoft Windows, wiecie nawet, jak odbierać pocztę w Palm Pilocie, ale żadne z tych doświadczeń nie przygotowało was na największy cud technologiczny świata: na nowo narodzone dziecko! Bobas. Instrukcja obsługi, zawierający dziesiątki szczegółowych instrukcji i pomocnych schematycznych diagramów, przynosi odpowiedzi na tysiące często zadawanych pytań: "Jak najlepiej przewinąć niemowlę?", "Jak sprawić, żeby przespało noc?", "Kiedy zabrać je do lekarskiego serwisu?". Bez względu na złożoność waszych pytań, pomoc znajdziecie w tej książce, dzięki uprzejmości znanego pediatry doktora Louisa Borgenichta oraz jego syna, Joe Borgenichta. Razem przedstawiają mnóstwo pożytecznych rad dla każdego, kto chce poznać podstawy opieki nad bobasem. (Z okładki).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej