Filia dla Dzieci
Sorting
Source
Katalog główny
(15)
Form of Work
Książki
(8)
Gry i zabawki
(7)
Komiksy i książki obrazkowe
(5)
Proza
(3)
Status
unavailable
(10)
available
(5)
Branch
Wypożyczalnia Główna
(103)
Filia dla Dzieci
(15)
Filia Borki Wielkie
(1)
Filia Bodzanowice
(1)
Czytelnia Główna
(1)
Author
Disney Walt (1901-1966)
(4)
Drewnowski Jacek (1974- )
(3)
Buchner Helena (1949-2015)
(2)
Andreani Jean-François
(1)
Benedetti Toussaint
(1)
Blanchot Denis
(1)
Caseiro Philippe
(1)
Cottereau Jacques
(1)
Dahlgren Helena (1980- )
(1)
Dahlgren Helena (1980- ). Soul Riders
(1)
Daujean Cyrille
(1)
Delval Julien (1972- )
(1)
Gille-Naves Guillaume
(1)
Głowińska Anita
(1)
Henry Frédéric
(1)
Jedlińska Magdalena
(1)
Jędryka Michał
(1)
Knizia Reiner (1957- )
(1)
Konieczka Corey
(1)
Korzeniewska Wiktoria
(1)
Kramer Wolfgang (1942- )
(1)
Lannurien Gaël
(1)
Maciejewski Jakub (tłumacz)
(1)
Majkowski Tomasz Z
(1)
Moon Alan R. (1951- )
(1)
Noszczyńska Natalia
(1)
O'Connor Rory
(1)
Paczkowska Aleksandra
(1)
Podliński Kacper
(1)
Polouchine Igor
(1)
Rambourg Maxime
(1)
Rivière Théo
(1)
Rzepecka Joanna
(1)
Sanson Ludovic
(1)
Szczypuła Natalia
(1)
Szweda Szymon
(1)
Vohwinkel Franz (1964- )
(1)
Year
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(2)
Time Period of Creation
2001-
(15)
Country
Poland
(15)
France
(1)
Germany
(1)
Language
Polish
(15)
Audience Group
Dzieci
(13)
9-13 lat
(12)
6-8 lat
(11)
14-17 lat
(5)
Młodzież
(5)
Demographic Group
Literatura polska
(3)
Literatura amerykańska
(2)
Literatura szwedzka
(1)
Subject
Kaczor Donald (postać fikcyjna)
(4)
Współzawodnictwo
(3)
Maria Brunn (postać fikcyjna)
(2)
Myszka Miki (postać fikcyjna)
(2)
Niemcy (naród)
(2)
Sknerus McKwacz (postać fikcyjna)
(2)
Ślązacy
(2)
Astronauci
(1)
Bawoły
(1)
Belle époque (1871-1914)
(1)
Biurokracja
(1)
Czas
(1)
Droga Mleczna
(1)
Druidzi
(1)
Dziewczęta
(1)
Goofy (postać fikcyjna)
(1)
Historia powszechna
(1)
Hyzio, Dyzio i Zyzio (postaci fikcyjne)
(1)
II wojna światowa (1939-1945)
(1)
Inność
(1)
Karczmy
(1)
Kicia Kocia (postać fikcyjna)
(1)
Kolonizacja kosmosu
(1)
Konflikt etniczny
(1)
Konie
(1)
Koty
(1)
Książki
(1)
Linie kolejowe
(1)
Mecze piłkarskie
(1)
Mitologia słowiańska
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Morza
(1)
Muzea
(1)
Napiwek
(1)
Narracja
(1)
Nastolatki
(1)
Obsługa klienta
(1)
PRL
(1)
Pieniądz
(1)
Piłka nożna
(1)
Plaże
(1)
Pociągi
(1)
Podróże
(1)
Przyjaźń
(1)
Relacja romantyczna
(1)
Relacje międzypokoleniowe
(1)
Skauting
(1)
Star Stable (świat fikcyjny)
(1)
Stereotyp narodowy
(1)
Szkoci
(1)
Tajemnica
(1)
Tożsamość narodowa
(1)
UFO
(1)
Uprowadzenie
(1)
Urodziny
(1)
Współdziałanie
(1)
Wysiedlanie
(1)
Zdrada
(1)
Subject: time
1901-2000
(3)
1945-1989
(2)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
Subject: place
Opole (woj. opolskie ; okolice)
(2)
Europa
(1)
Słowiańszczyzna
(1)
Genre/Form
Komiks
(5)
Gry w karty
(4)
Gry planszowe
(3)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Powieść obyczajowa
(2)
Saga rodzinna
(2)
Fantasy
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy literackie
(1)
Gry w kości
(1)
Legendy i podania
(1)
Powieść
(1)
Science fiction
(1)
Domain
Hobby i czas wolny
(6)
15 results Filter
Book
In basket
New item since: 18.07.2024
(Gigant Poleca Extra ; nr 4/2024)
Trudno sobie wyobrazić życie Hyzia, Dyzia i Zyzia bez Poradnika Młodego Skauta. Ta bezcenna księga warta jest więcej niż duckipedia, ba, więcej niż cały kaczernet. Nic dziwnego, że na na oryginał poluje niejeden złoczyńca. Czy uda się zabezpieczyć przed kradzieżą cenną księgę? (Nota wydawcy).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia dla Dzieci
All copies are currently on loan: sygn. K (1 egz.)
Book
In basket
New item since: 16.07.2024
Król plaży / [Walt Disney ; tłumaczenie: Jacek Drewnowski]. - Warszawa : Story House Egmont, copyright 2024. - 254, [2] strony : ilustracje ; 19 cm.
(Gigant Poleca ; t. 254)
Na grzbiecie oznaczone jako 5.
To wyjątkowe urodziny! Będzie tort, mnóstwo śmiechu i... kilka nieoczekiwanych zwrotów akcji. Nie zabraknie też okazji do wspomnień. Ano właśnie! Czy wiesz, w którym roku Donald zadebiutował w animacji „Mądra kurka”? Rozwiąż zagadkę z ostatniej strony wydania, a wszystko będzie jasne! (Nota wydawcy).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia dla Dzieci
All copies are currently on loan: sygn. K (1 egz.)
Book
In basket
New item since: 05.07.2024
Dzieci Hanyski / Helena Buchner. - Wydanie 2. - Kotōrz Mały : Stowarzyszenie Osób Narodowości Śląskiej ; Opole : Silesia Progress, 2017. - 200, [3] strony ; 23 cm.
(Canon Silesiae. Ślōnske Dzieje ; 8)
Kontynuacja powieści "Hanyska".
Znów odnajdziecie w mojej książce siebie, swoje sympatie i antypatie, swoich przyjaciół i nieprzyjaciół. Powrócicie na chwilę do pięknych lat młodości, które nie zawsze były piękne, które dla nas autochtonów, Ślązaków, Niemców były trudne. Bardzo trudne. Zaś Wy, młodzi, poznacie, jak się Waszym Rodzicom wtedy żyło. (Z przedmowy Autorki).
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 82-3 (1 egz.)
Filia dla Dzieci
All copies are currently on loan: sygn. P IV (1 egz.)
Book
In basket
New item since: 05.07.2024
Hanyska / Helena Buchner. - Wydanie 2. - Kotōrz Mały : Stowarzyszenie Osób Narodowości Śląskiej ; Opole : Silesia Progress, 2016. - 186, [1] strona ; 23 cm.
(Canon Silesiae. Ślōnske Dzieje ; 7)
Koniec wojny na Śląsku w okolicach Opola. A o czym książka? Najlepiej zapowie ją autorka: Wszystkie zdarzenia się wydarzyły albo mogły się wydarzyć, bo taki był czas. Wszystkie postacie są prawdziwe albo prawdziwe być mogły. Jest to jednak fikcja literacka, oparta na opowieściach starych ludzi, którzy te czasy przeżyli. Kto siebie, swoich rodziców, dziadków, pradziadków, sąsiadów, krewnych, znajomych bliskich i dalekich w tej książce chce znaleźć, znajdzie na pewno. Pozna ich. Jeśli na naszej ziemi żył, obojętnie czy hanys czy chaziaj, czy autochton czy repatriant, rozpozna swoje miejsca, rozpozna swoich znajomych, swoich przyjaciół i wrogów. Urodziłam się i wychowałam na śląskiej wsi jako autochtonka. Wiele lat mieszkałam w wielkim mieście, ale ciągnęło mnie do tej mojej wiochy i teraz na emeryturze siedzę tu, w tej mojej wsi. Książkę dawno napisałam, ale nie miałam odwagi jej publikować. I dziś jeszcze tkwi we mnie ten strach autochtoński czy raczej kompleks autochtonki: nie chcę być rozpoznana. Dlatego książka została wydana pod pseudonimem LEONIA. (Nota wydawcy).
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 82-3 (1 egz.)
Filia dla Dzieci
All copies are currently on loan: sygn. P IV (1 egz.)
Board game
In basket
New item since: 02.07.2024
6.bierze! / Wolfgamg Kramer ; [ilustracje] Franz Vohwinkel. - Wydanie jubileuszowe. - Dietzenbach : Amigo Spiel + Freizeit GmbH ; Gdańsk : Rebel, 2024. - 1 gra (wiele elementów) : ilustracje ; w pudełku 16x12x5 cm + instrukcja (25 stron).
Czas gry 45 minut.
Wydanie jubileuszowe zawiera dodatkowy wariant kooperacyjny i nowe karty specjalne.
Zawartość opakowania: 133 karty, plansza bawołu, instrukcja, notes, ołówek, tasiemka gumowa.
Gra przeznaczona dla 1-10 osób w wieku od lat 8.
Od 30 lat gracze na całym świecie pokazują, że umieją chwycić byka za rogi - to dzięki nim ta prosta i angażująca karcianka cieszy się niesłabnącą popularnością. Początkujący i zaawansowani planszówkowicze chętnie podejmują ryzyko, zastawiają pułapki na przeciwników i dają się porwać doskonałej zabawie. 6. bierze: Wydanie jubileuszowe to specjalna edycja rocznicowa, zawierająca znaną i lubianą grę podstawową oraz całkowicie nowy wariant kooperacyjny, w którym musicie połączyć siły w starciu z bawołem i mądrze wykorzystać dostępne opcje, by zmusić go do zbierania punktów karnych. W pudełku znajdziecie też nowe karty specjalne zaprojektowane przez fanów, dzięki którym rozgrywka będzie jeszcze ciekawsza! (Nota wydawcy).
Czym jest 6. bierze? To niezwykle prosta, a jednocześnie maksymalnie wciągająca gra karciana, w której staramy się pozbyć z ręki wszystkich byczych głów. Na samym początku otrzymujemy po 10 kart, które następnie zagrywamy w 1 z 4 rzędów. Pamiętaj jednak, że nazwa gry nie jest przypadkowa: ten, kto dołoży 6. kartę do rzędu, musi go zebrać, a każdy byk na zebranej karcie oznacza niechciane punkty karne! (Nota wydawcy).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia dla Dzieci
All copies are currently on loan: sygn. Strefa Gier (1 egz.)
Board game
In basket
New item since: 02.07.2024
Czas gry 10 minut.
Zawartość opakowania: Zasady gry, 30 kart.
Gra przeznaczona dla 2-5 osób w wieku od lat 4.
Kicia Kocia, bohaterka popularnych książek dla dzieci, wraz z przyjaciółmi zawitała do świata gier! Na co dzień uczą maluchy, jak zachowywać się w codziennych sytuacjach, a teraz będą wspierać je w ćwiczeniu spostrzegawczości i refleksu podczas szukania par identycznych symboli.
Na czym to polega? Spójrz na pierwszą kartę, którą trzymasz w ręku oraz na tę, która leży na środku stołu. Znajdź na nich wspólny symbol, nazwij go i szybko pozbądź się swojej karty. Teraz następna! Tylko nie zwątp, dwie dowolne karty zawsze łączy jeden wspólny obrazek. W Dobble można grać na wiele sposobów, a 5 z nich jest opisanych w instrukcji jako mini-gry. Aby utrudnić zabawę symbole na kartach bywają odwrócone i miewają różne rozmiary. Same karty są okrągłe i kolorowe, a każda z nich ma unikatowyy zestaw symboli związanych z postaciami z książeczek o Kici Koci. (Z opisu wudawcy).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia dla Dzieci
All copies are currently on loan: sygn. Strefa Gier (1 egz.)
Board game
In basket
New item since: 02.07.2024
Mała karczma / projekt gry: Maxime Rambourg i Théo Rivière ; ilustracje: Gaël Lannurien. - Gdańsk : Rebel, 2024. - 1 gra (wiele elementów) : drewno, tektura, kolor ; w pudełku 12x17x4 cm + instrukcja.
Czas gry: 25 min.
W pudełku: 56 kart, 5 stolików, 44 monety, instrukcja.
Wiek graczy: 8+. Liczba graczy: 3-5.
Gra przystosowana dla osób z zaburzeniami widzenia barw.
Bezwzględna walka o napiwki! „Klienci pchają się do Małej karczmy drzwiami i oknami… Spraw, aby przy twoim stoliku usiedli najhojniejsi z nich, a skąpców przekaż rywalom. Bierz pod uwagę zachcianki klientów, korzystaj z kart wydarzeń i zarób jak najwięcej na napiwkach, aby wygrać. Dziś w menu: ciosy poniżej pasa, ryzykowne przedsięwzięcia i mnóstwo zabawy!”. „Mała karczma” to prosta gra karciana pełna negatywnej interakcji, w której staramy się tak rozmieścić napływających do lokalu gości, by to przy naszym stoliku znaleźli się ci, którzy zostawią największe napiwki. W każdej rundzie będziemy dobierali nową kartę gościa lub wydarzenia, którą musimy odpowiednio wykorzystać. Kluczem do zwycięstwa będzie baczne obserwowanie sytuacji przy stolikach i sprawne niszczenie planów przeciwników.
Na czym to polega? 1. Podczas rozgrywki każdy uczestnik dysponuje własnym stołem. Przy każdym z nich może zasiąść czworo gości. 2. W swojej turze należy dobrać kartę ze środka stołu. Można dobrać kartę postaci albo kartę wydarzenia. 3. Gdy dobierzesz kartę postaci, odkryj ją, a następnie połóż przy wybranym stoliku. 4. W grze występuje 7 klanów, a przedstawiciele każdego z nich dają napiwki według innych zasad. Kluczem do zwycięstwa jest umiejętne łączenie ich w ramach jednego stolika i w całej karczmie. 5. Jeśli masz co najmniej 1 monetę, a przy każdym stoliku jest co najmniej 1 osoba, zamiast postaci możesz dobrać kartę wydarzenia. Wówczas przeczytaj na głos jej treść i rozpatrz efekt, a następnie ją odrzuć. 6. Runda dobiega końca, gdy przy wszystkich stolikach siedzi maksymalna liczba postaci. Podliczcie napiwki od biesiadników przy swoich stołach. 7. Gra dobiega końca, gdy któreś z was zebrało monety o łącznej wartości co najmniej 25. Wygrywasz, jeśli udało ci się zarobić więcej niż pozostali gracze. (Opis producenta).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia dla Dzieci
All copies are currently on loan: sygn. Strefa Gier (1 egz.)
Board game
In basket
New item since: 02.07.2024
MLEM : agencja kosmiczna / autor gry: Reiner Knizia ; ilustracje: Joanna Rzepecka. - Gdańsk : Rebel, copyright 2023. - 1 gra (wiele elementów) : ilustracje ; w pudełku 27x27 x7 cm + instrukcja (14, [2] strony : ilustracje ; 24 cm).
Czas gry: 30-60 min.
Liczba graczy: 2-5.
Zawiera: 1 plansza rakiety, 4 żetony celów, 64 żetony punktów, 6 kości, 1 pionek rakiety, 1 kosmiczna mata, 5 planszetek graczy, 40 żetonów astronautów, 1 żeton kosmicznej porażki, 20 żetonów odkryć, 20 żetonów tajnych misji, 5 żetonów UFO, 1 pionek UFO, 14 żetonów wyprawy.
Wiek graczy: 8+.
Wersja oryginalna w języku niemieckim.
Jest rok 2075. Zaraz po przejęciu kontroli nad światem koty znalazły nowy cel wypraw. Najlepsze zespoły miauczących specjalistów rywalizują o zyskanie przewagi w przestrzeni kosmicznej i nawet brak kciuków nie powstrzyma ich przed próbą sięgnięcia gwiazd. Kto wygra ten zaciekły wyścig pełen kocich kłaczków oraz wybuchających rakiet i położy łapkę na nieskończonych skarbach Drogi Mlecznej?
MLEM: Agencja kosmiczna to rodzinna gra planszowa, w której wcielamy się w kapitanów międzygwiezdnych wypraw. Ale nie takich zwykłych, bo nasi astronauci to… koty! Nieustraszone i uparte już dawno temu podbiły Ziemię, a teraz mają zamiar opanować cały kosmos. Podczas zabawy naszym zadaniem jest poprowadzenie kociej rakiety, by dotrzeć jak najdalej i uniknąć kotastrof. Przyda się zwierzęcy instynkt, który podpowie, kiedy najlepiej opuścić pojazd, oraz gotowość do podejmowania ryzyka. (Opis wydawcy).
Tagi wydawcy: humor, odkrywanie kosmosu, science fiction, zwierzęta, rywalizacja, kafelki, kostki, kuszenie losu, ruch po rzucie kostką, ruch z punktu do punktu, wyścigi, familijna, dla dzieci.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia dla Dzieci
There are copies available to loan: sygn. Strefa Gier (1 egz.)
Board game
In basket
New item since: 02.07.2024
Story cubes : classic / Rory's. - Gdańsk : Rebel, [2020]. - 1 pudełko okrągłe (9 kości) : 54 obrazki na kościach ; 8x8x2cm + Instrukcja (4 strony).
Na opakowaniu logo i nazwa producenta wersji oryginalnej: Asmodee Group.
Czas gry: 10 min.
Zawiera: 9 kości opowieści ; instrukcja: "Jak grać?".
1 - 24 osoby w wieku 6+ ; gra towarzyska.
9 kości, 54 obrazy, nieskończona ilość opowieści. Oto prosta w założeniach i jednocześnie genialna gra, która dostarczy Wam wiele radości, stanowiąc przy tym doskonały trening pomysłowości i wyobraźni. Story Cubes to 9 estetycznie wykonanych, sześciennych kostek, z których każda zawiera na ściankach odmienny zestaw ilustracji inspirujących do tworzenia własnych, oryginalnych opowieści!
Na czym to polega? Rzuć wszystkimi kostkami. Rozpocznij swoje opowiadanie od „Dawno, dawno temu...” lub, jeśli wolisz, „Pewnego razu...”. Następnie opowiedz historię w oparciu o 9 obrazów, które wypadły na kostkach.
• W Story Cubes nie ma sztywnych reguł, chodzi wyłącznie o dobrą zabawę przy tworzeniu opowieści. Możesz bawić się samodzielnie lub zaprosić do zabawy znajomych. Każde z Was może opowiadać własną historię lub zdanie po zdaniu konstruować jedną wspólną. • Możliwości wykorzystania gry są praktycznie nieograniczone, dzięki czemu Story Cubes świetnie sprawdzą się zarówno w małych, jak i naprawdę dużych grupach. Kto w waszym gronie najbardziej zaimponuje pozostałym pomysłowością, wyobraźnią i umiejętnością snucia pasjonujących opowieści? • Stworzone przez Rory'ego O'Connora, trenera kreatywności z Irlandii, Story Cubes okazały się nieocenioną pomocą dla nauczycieli i terapeutów, a jednocześnie znakomitym narzędziem do domowego rozwijania wyobraźni. (Z opisu wydawcy).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia dla Dzieci
There are copies available to loan: sygn. Strefa Gier (1 egz.)
Board game
In basket
New item since: 02.07.2024
Na pudełku: Połączcie siły, bo oszukać czas!.
Czas gry: 20 min.
W pudełku: 2x50 kart, instrukcja.
Wiek graczy: 8+. Liczba graczy: 2-6.
Timeline Twist to nowa edycja popularnej gry dla całej rodziny, dzięki której sprawdzicie i poszerzycie swoją wiedzę o historii! Spójrzcie, jakie wydarzenia są przedstawione na Waszych kartach i oszacujcie, kiedy miały miejsce. Zastanówcie się, czy umieścicie kartę na osi czasu, czy ją odrzucicie. Współpracujcie, by jak najwięcej kart znalazło się na właściwym miejscu. Komunikacja i taktyka będą kluczem do pomyślnego ukończenia tego wyzwania!
Na czym to polega? Na początku każdy z graczy otrzymuje 4 karty i kładzie je przed sobą stroną bez daty. Jedną z kart kładziemy z jawną datą na środku stołu to początek naszej osi czasu. W swojej turze każde z Was musi wykonać jedną z następujących akcji: umieścić do dwóch kart na osi czasu albo odrzucić jedną z nich. Aby umieścić kartę, nie musimy znać dokładnej daty wydarzenia naszym celem jest jej oszacowanie tak, by umieścić kartę możliwie blisko któregoś z końców osi czasu. Osoba, która decyduje się zagrać kartę, odkrywa ją, by sprawdzić datę. Jeśli jest ona wcześniejsza lub późniejsza niż na każdej innej karcie na osi czasu, gracz umieszcza ją po odpowiedniej stronie. Jeśli jednak data wpasowuje się między dwie już zagrane karty, gracz umieszcza swoje wydarzenie nad nimi, w tzw. pustym rzędzie lub odrzuca ją przy najbliższej możliwej okazji, jeśli dane miejsce jest już zajęte. Właśnie dlatego należy dbać, by zagrywane wydarzenia znajdowały się jak najbliżej siebie tworzenie dużych luk powoduje, że pusty rząd łatwo się zapycha, zmuszając graczy do odrzucania kart. Rozgrywka toczy się do wyczerpania talii, a pod koniec podliczane są punkty. Każda karta na głównej osi czasu warta jest 2 punkty, karty z pustego rzędu po 1 punkcie, a każda z odrzuconych kart to -1 punkt. (Opis producenta).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia dla Dzieci
There are copies available to loan: sygn. Strefa Gier (1 egz.)
Board game
In basket
New item since: 02.07.2024
Czas gry: 30-60 min.
Tytuł oryginału: Ticket to ride : Europe. Na pudełku nazwa wydawcy wersji oryginalnej: Days of Wonder.
Zawartość opakowania: • plansza - mapa Europy z roku 1901, • 240 kolorowych figurek wagonów, • 15 kolorowych figurek dworców, • 110 kart pociągów, • 46 kart biletów, • 5 drewnianych znaczników punktacji, • instrukcja.
Kategoria: strategiczna, dla dzieci; 2-5 osób w wieku od 8 lat.
Od urwistych wzgórz Edynburga po słoneczne nabrzeża Stambułu, z dusznych alej Pampeluny do wietrznego Berlina – Wsiąść do pociągu. Europa zabierze cię w wielką podróż przez wielkie miasta Starego Kontynentu u progu zeszłego stulecia. Czy odważysz się przebyć mroczne tunele Szwajcarii? Wsiądziesz na pokład promu przemierzającego Morze Czarne? Wzniesiesz dumne dworce w stolicach imperiów? Następne posunięcie może uczynić Cię największym magnatem kolejowym Europy! Pakuj walizki, wołaj bagażowego i wsiądź do pociągu! „Wsiąść do pociągu. Europa” to niezwykle wciągająca gra planszowa, która pozwala uczestnikom poznawać Europę schyłku XVIII wieku. Gracze mają okazję zapoznać się z ówczesnym światem, podróżując pociągami, rozwijając swoje trasy kolejowe, by połączyć odpowiednie miasta, dobrnąć do celu i zdobyć jak największą liczbę punktów. Żeby wygrać, należy stworzyć wylosowaną trasę, lecz przeszkodą w osiągnięciu sukcesu stają się inni gracze, których trasy mogą częściowo się pokrywać. Liczy się więc szybkość, spryt i strategiczne planowanie.
Zasady gry: Gracze dostają wagoniki wybranych kolorów, a następnie losują bilety, które wyznaczają trasę, jaką mają zbudować. Podczas rozgrywki nie trzeba więc wiele czytać, jej kluczowym elementem jest odpowiednie rozstawienie wagoników, jednak do osiągnięcia tego celu trzeba niejednokrotnie wytężyć umysł. Gracze nie znają wzajemnie swoich tras, lecz mogą je zgadywać i utrudniać przeciwnikom stworzenie ich linii. Dzięki temu gra zyskuje wartości strategiczne, które rozwijają umysł i dodatkowo podnoszą atrakcyjność rozgrywki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia dla Dzieci
There are copies available to loan: sygn. Strefa Gier (1 egz.)
Book
In basket
New item since: 13.06.2024
(Soul Riders / Helena Dahlgren ; 2)
Tytuł oryginału: Ödesryttarna. Fången i Pandoria, 2022. Przekład pośredni z: Prisoner of Pandoria.Na okładce: Nowa seria ze świata Star Stable.
Wiek: 10+.
Mina zdradziła Jeźdźców Duszy. Z tego powodu Anne przepadła bez śladu. Jej rozgoryczone przyjaciółki szukają pomocy u druidów z sekretnego kamiennego kręgu. Nikt nie spodziewa się, że to magiczne miejsce również jest zagrożone. Wie o tym tylko… Mina! Co zrobi z tym sekretem? Czy powinna słuchać Jeźdźców Ciemności, czy swojego serca? Dziewczyna staje przed trudnym wyborem, od którego zależą bezpieczeństwo wyspy Jorvik i życie Anne. (Z okładki).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia dla Dzieci
There are copies available to loan: sygn. Pf III (1 egz.)
Book
In basket
New item since: 10.06.2024
Słowiańskie mity i opowieści w komiksie / Wiktoria Korzeniewska, [ilustracje] Natalia Noszczyńska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Nasza Księgarnia, 2024. - 117, [11] stron : ilustracje ; 24 cm.
Mity słowiańskie w komiksie? Tego jeszcze nie było! W kogo wierzyli nasi słowiańscy przodkowie? O co chodzi z topieniem marzanny na wiosnę? Jak się pozbyć zmory? I co wspólnego z tym wszystkim ma... jajko?! Sprawa z mitologią Słowian jest trochę skomplikowana, ponieważ istnieje bardzo mało źródeł, ale pisarka Wiktoria Korzeniewska (obecna w internecie jako @SlavicBook) i ilustratorka Natalia Noszczyńska podjęły się opowiedzenia wszystkiego młodszym czytelnikom w prosty i wciągający sposób. Poznacie słowiańskich bogów, stare tradycje, które przetrwały aż do dziś, oraz dostaniecie trochę inspiracji do słowiańskiego zrób to sam. (Z okładki).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia dla Dzieci
All copies are currently on loan: sygn. K (1 egz.)
Book
In basket
New item since: 31.05.2024
Sędzia Kaczor / [Walt Disney ; tłumaczenie: Jacek Drewnowski]. - Warszawa : Story House Egmont, copyright 2024. - 253, [3] strony : ilustracje ; 19 cm.
(Gigant Poleca ; t. 253)
Na grzbiecie oznaczone jako 4.
Donald w roli sędziego? Tego jeszcze nie grali! Jedno jest pewne: szykuje się niezły ubaw! Ale to nie wszystko! W tym tomie poznasz historię pewnej rywalizacji, dowiesz się, czy to dobrze, że pieniądz zostanie w rodzinie i poczujesz dreszcz emocji podczas nocy spędzonej w muzeum. Co jeszcze? Przeczytaj kolejny tom Giganta, a wszystko będzie jasne. (Nota wydawcy).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia dla Dzieci
All copies are currently on loan: sygn. K (1 egz.)
Book
In basket
New item since: 29.05.2024
(Gigant Poleca Extra ; nr 3/2024)
Na okładce: Kaczor Donald 90.
Zawiera m.in.: To Twoje życie, Donaldzie! Odcinek 1-5.
Najzabawniejszy kaczor świata spotyka na swej drodze mobilnego dżina, który może spełniać jego życzenia. Brzmi fantastycznie, prawda? A to dopiero początek! Donaldzie, to twoje życie! Czy udźwigniesz ciężar władzy? Czy wyjdziesz z tego z twarzą? Czy fortuna kołem się potoczy? Czy otrzymasz nieocenioną pomoc i staniesz się kaczorem idealnym? A potem trafisz na wyspę szczęścia? Jakby tego było mało… Jak się sprawdzi agencja pracy, którą otworzysz i czy życie zastępcze jest ci pisane? A w końcu, czy dostaniesz od losu drugą szansę? 336 stron przezabawnych historii! Jak zwykle akcja goni akcję! Pytanie wyprzedza odpowiedź! (Z okładki).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia dla Dzieci
All copies are currently on loan: sygn. K (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again