Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(37)
Forma i typ
Książki
(35)
Publikacje dydaktyczne
(16)
Publikacje fachowe
(8)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje naukowe
(6)
Gry i zabawki
(1)
Muzyka
(1)
Dostępność
dostępne
(31)
wypożyczone
(9)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(29)
Filia dla Dzieci
(8)
Filia Borki Wielkie
(1)
Filia Łomnica
(1)
Filia Bodzanowice
(1)
Autor
Hinz Magdalena
(3)
Banaszczyk Izabela
(2)
Chromik-Kovačs Joanna
(2)
Częścik Józef (1955- )
(2)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Szłapa Katarzyna
(2)
Tomasik Iwona (logopeda)
(2)
Wrzesiński Sławomir
(2)
Baranowska-Jojko Ewa
(1)
Barańska Małgorzata (pedagog)
(1)
Barron Sean
(1)
Besanov Vladimir Vasil'evic
(1)
Bieszanow Władimir
(1)
Blok Beata
(1)
Bogdanowicz Katarzyna Maria
(1)
Brzeska Zofia
(1)
Butkiewicz Anna M
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(1)
Czaplewska Ewa
(1)
Częścik Anna
(1)
Dudek Sandra
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Hlavaty Paweł
(1)
Jundziłł Elżbieta (1954- )
(1)
Konior-Węgrzynowa Halina
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Kuzmina Irina
(1)
Kuś Joanna
(1)
Kłodnicka Olga
(1)
Mariańczyk Katarzyna
(1)
Marsh Siobhan
(1)
Marsh Wendela Whitcomb
(1)
Marszałek Małgorzata (pedagog)
(1)
Mańkowska Beata (psycholog)
(1)
Milewski Stanisław (1956- )
(1)
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Bałtyckiej
(1)
Otrębski Wojciech (1962- )
(1)
Palacz Andrzej
(1)
Pawłowska Róża (1946- )
(1)
Radtke-Michalewska Katarzyna
(1)
Rajski Wojciech
(1)
Remus-Duda Joanna
(1)
Rynkiewicz Agnieszka
(1)
Różańska-Gał Anna
(1)
Setrak
(1)
Skorek Ewa Małgorzata
(1)
Szczepańska Anna (pedagog)
(1)
Szwajkowska Elżbieta
(1)
Szwajkowski Witold
(1)
Słupek Kazimierz
(1)
Tausig Carl
(1)
Tońska-Mrowiec Anna
(1)
Tłokiński Waldemar (1945- )
(1)
Wieniawski Józef
(1)
Winczewska Aneta
(1)
Woźniak-Głowacz Grażyna
(1)
Wójtowicz Mirosława
(1)
Zdrojewska Justyna
(1)
Zysk Veronica
(1)
Łazuk Zdzisław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(22)
Kraj wydania
Polska
(37)
Język
polski
(37)
Odbiorca
Rodzice
(11)
Dzieci
(7)
Nauczyciele
(7)
6-8 lat
(5)
0-5 lat
(4)
Logopedzi
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
9-13 lat
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Neurolodzy
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Studenci
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Temat
Język polski
(7)
Czytanie
(6)
Edukacja domowa
(4)
Korekcja mowy
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Autyzm
(3)
Logopedia
(3)
Zaburzenia mowy
(3)
Czytanie ze zrozumieniem
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Pisanie
(2)
Terapia logopedyczna
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Wymowa
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(2)
Arteterapia
(1)
Biblioterapia
(1)
Chorzy z afazją
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Dwujęzyczność
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Empatia
(1)
Gerontologopedia
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Język angielski
(1)
Język dziecka
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Labirynt
(1)
Las
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Mentalizacja
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Mnemotechnika
(1)
Mowa
(1)
Muzyka na fortepian i orkiestrę
(1)
Muzyka polska
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Nauka czytania
(1)
Odmienność kulturowa
(1)
Onomatopeja
(1)
Osobowość
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pismo
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Psycholingwistyka
(1)
Psychologia pracy
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rezyliencja
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Rysowanie
(1)
Samogłoski
(1)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Socjalizacja
(1)
Spółgłoski
(1)
Starzenie się
(1)
Stres zawodowy
(1)
Słownictwo
(1)
Słuch
(1)
Terapia zabawą
(1)
Uczucia
(1)
Wojna 1939-1945 r.
(1)
Wychowanie do ciszy
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zespół ADHD
(1)
Żeglarstwo deskowe
(1)
Gatunek
Poradnik
(9)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Podręcznik
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Rymowanki
(2)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Synteza
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(20)
Psychologia
(8)
Medycyna i zdrowie
(5)
Językoznawstwo
(4)
Hobby i czas wolny
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
37 wyników Filtruj
Książka
Gra planszowa
W koszyku
Zwariowane labirynty nie tylko dla dzieci : 50 ścieralnych kart w formacie A3 i A4 / Katarzyna Szłapa, Iwona Tomasik, Sławomir Wrzesiński. - Wydanie III. - Gdańsk : Harmonia, 2022. - Teka (1 broszura 16, [4] strony, [18] kart dwustronnie zadrukowanych, [7] kart złożonych dwustronnie zadrukowanych) : ilustracje ; 31 cm.
Na okładce: integracja i rozrywka, ćwiczenia koordynacji wzrokowo-ruchowej, usprawnianie ręki.
Labirynty wydrukowane na folii zmywalnej.
Dla dzieci od 5. roku życia, młodzieży, dorosłych.
Zwariowane labirynty nie tylko dla dzieci to interaktywna publikacja pomocna w rozwoju percepcji wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, orientacji przestrzennej, koncentracji i w usprawnianiu ręki. Labirynty przeznaczone są zarówno dla dzieci (od 5. roku życia), jak i młodzieży oraz lubiących wyzwania dorosłych. Publikacja składa się z 50 labiryntów o różnorodnej tematyce i różnym stopniu trudności, a każdy z nich to prawdziwa przygoda: ucieczka przed wampirami, zabawa w chemika, pogoń za złodziejami czy spacerek po Nowym Jorku. Wszystkie labirynty zostały wydrukowane na kartach laminowanych, co umożliwia rozwiązywanie ich za pomocą flamastra, którego ślad można w każdej chwili zetrzeć i zacząć zabawę od nowa! (Z okładki).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 176.
Książka przeznaczona jest dla wszystkich, którzy są zainteresowani doskonaleniem wyrazistości mowy. A kto powinien być tym zainteresowany? Każdy, kto często lub nawet tylko okazjonalnie wypowiada się publicznie. Oprócz aktorów i lektorów, dla których prawidłowa wymowa jest powinnością zawodową, są to nauczyciele, wykładowcy, dziennikarze, duchowni, politycy, prawnicy, przewodnicy wycieczek, ale nie tylko. W interesie każdej dbającej o reputację firmy czy instytucji jest to, żeby reprezentujący ją pracownicy w kontakcie z klientami lub interesantami umieli wypowiadać się prawidłowo nie tylko pod względem sensu i znaczenia używanych słów oraz sformułowań, ale także ich brzmienia. Ćwiczenia mają postać wierszyków, od bardzo króciutkich dwuwersowych po nieco dłuższe kilkunastowersowe formy. (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 80M (1 egz.)
Książka
W koszyku
Języczkowe przygody i inne bajeczki logopedyczne / Anna Tońska-Mrowiec. - Wyd. 2. - Gdańsk : Harmonia, 2006. - 117, [3] s. : rys. ; 29 cm.
Zabawy i ćwiczenia dla dzieci ze starszych grup przedszkolnych i młodszych klas szkolnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37M (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zaw. propozycje zajęć dla dzieci o dysharmonijnym rozwoju psychomotorycznym
Blok tematyczny: dom - rodzina. Scenariusz 1. Jak rodzi się stres? (na podst. wiersza Szybko! D. Wawiłow). Scenariusz 2. Kompleksy Ani Shirley (na podst. fragmentów powieści Ania z Zielonego Wzgórza L. M. Montgomery). Scenariusz 3. Smutek i radość Ani z Zielonego Wzgórza (na podst. fragmentów powieści Ania z Zielonego Wzgórza L. M. Montgomery). Scenariusz 4. Szczęśliwa rodzina (na podst. fragmentów powieści Ania z Zielonego Wzgórza L. M. Montgomery). Scenariusz 5. Zmartwienie Ewy (na podst. opowiadania Smutek i radość Z. Nałkowskiej). Scenariusz 6. Samotność Aurelii (na podst. fragmentów powieści Opium w rosole M. Musierowicz). Scenariusz 7. Miłość ojcowska (na podst. przypowieści Syn marnotrwany). Scenariusz 8. Starość pani Adamowej Ostrzeńskiej (na podst. fragmentów powieści Noce i dnie M. Dąbrowskiej). Blok tematyczny : szkoła. Scenariusz 9. Agresja Jacka Kosmali (na podst, fragmentów powieści cho, dynia, sto dwadzieścia pięć M. Krüger. Scenariusz 10. Ja się zmienię (na podst. fragmentów powieści Ucho, dynia, sto dwadzieścia pięć M. Krüger). Scenariusz 11. Sukcesy słąwnych osób z dysleksją (na podst. fragmentów publikacji Portrety nie tylko sławnych osób z dysleksją M. Bogdanowicz i książki Pamiętnik Perełki M. Drzewieckiego). Scenariusz 12. Kompleksy Tomka (na podst. fragmentów książki Pamiętnik Perełki M. Drzewieckiego). Scenariusz 13. Sukcesy Tomka (na podst. publikacji M. Bogdanowicz, A. Adryjanek, M. Rożyńskiej Uczeń z dysleksją w domu. Poradnik nie tylko dla rodziców i fragmentów książki Pamiętnik Perełki M. Drzewieckiego). Scenariusz 14. Kompleksy Ani Terleckiej (na podst. powieści Wstęga pawilonu Z. Chądzyńskiej). Scenariusz 15. Autorytet (na podst. fragmentów powieści Stado W. Whartona). Scenariusz 16. Mój przyjaciel (na podst. wierszy" List do kolegi E. Szelburg-Zarembiny i Być przyjacielem S. Bronzino). Blok tematyczny: środowisko społeczne. Scenariusz 17. Przyjacielska pomoc (na podst. fragmentów powieści Ten obcy I. Jurgielewiczowej). Scenariusz 18. Pojednanie Uli z ojcem (na podst. powieści Ten obcy I. Jurgielewiczowej). Scenariusz 19. Zaufanie (na podst. fragmentów powieści Ten obcy I. Jurgielewiczowej). Scenariusz 20. Samotność Danusi (na podst. powieści Inna I. Jurgielewiczowej). Scenariusz 21. Odpowiedzialność (na podst. powieści Inna I. Jurgielewiczowej). Scenariusz 22. Przyjaźń (na podst. powieści Inna I. Jurgielewiczowej). Scenariusz 23. Moje zalety (na podst. fragmentów powieści Wstęga pawilonu Z. Chądzyńskiej). Scenariusz 24. Egoizm Ebenezera Scrooge`a (na podst. fragmentów noweli Opowieść wigilijna K. Dickensa). Scenariusz 25. Szczęście bankiera (na podst. fragmentów noweli Opowieść wigilijna K. Dickensa)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. INSTR (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 163-165.
Dla nauczycieli przedszkoli i szkół, pedagogów, wychowawców, psychologów, rodziców.
Publikacja zawiera propozycje ćwiczeń plastycznych z elementami arteterapii przeznaczone do pracy z dziećmi w wieku od 5 do 12 lat. Ćwiczenia zawarte w książce pomagają dzieciom poznać siebie lepiej. Wspierają je w budowaniu samoakceptacji, samooceny, poczucia wartości, wiary w siebie. Naprowadzają je na rozwiązania, które pomagają im radzić sobie z różnymi trudnymi sytuacjami oraz szukać wsparcia społecznego. Dodatkowo publikacja zawiera instrukcję, a pod każdym ćwiczeniem znajdują się propozycje pytań otwartych, które również mogą okazać się przydatnym narzędziem podczas podsumowania i rozmowy z dzieckiem. Zadania zamieszczone w książce mogą też poprawić samopoczucie dzieci, pomóc im się zrelaksować i wprowadzić je w dobry nastrój. Książka przeznaczona jest dla nauczycieli przedszkoli i szkół, pedagogów, wychowawców, psychologów, rodziców i tych wszystkich, dla których ważny jest świat dzieci oraz dbanie o ich harmonijny rozwój. (Z okładki).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gdy dziecko ma problemy z czytaniem / Kazimierz Słupek. - Gdańsk : Harmonia : Grupa Wydawnicza Harmonia, 2017. - 284 strony : ilustracje ; 24 cm.
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Bibliografia na stronach 279-284.
Książka adresowana jest zarówno do terapeutów pedagogicznych prowadzących zajęcia korekcyjno-kompensacyjne i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, jak i do rodziców chcących pomóc swoim dzieciom w opanowaniu trudnej sztuki czytania. Zawiera ona szereg praktycznych wskazówek do pracy z dziećmi ryzyka dysleksji i z każdym dzieckiem mającym trudności w czytaniu. (Z noty wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach 194-199.
Czytelnicy znajdą w tej książce fabularyzowane zabawy, które ułatwiają integrowanie doznań zmysłowych dzieci z deficytami rozwojowymi. Mogą one zachęcić kilkulatków do ilustrowania ruchem narracji nauczyciela oraz twórczego przetwarzania „dostarczanych” im bodźców odbieranych poszczególnymi zmysłami. Zaprezentowany materiał nie jest alternatywą dla rozwiązań stosowanych przez specjalistów metody integracji sensorycznej, lecz jest ich twórczą interpretacją. Publikacja adresowana jest przede wszystkim do nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, pedagogów i wolontariuszy pracujących w świetlicach terapeutycznych oraz studentów, którzy w przyszłości zamierzają prowadzić zajęcia przeznaczone dla kilkulatków. Zamieszczone pomysły mogą wykorzystywać także rodzice podczas domowych ćwiczeń, które mają wspomagać rozwijanie sprawności ich własnych dzieci. (Z okładki).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37M (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja w przystępny, przejrzysty i zaskakująco prosty sposób przedstawia krok po kroku efektywną metodę poznawania liter przez dziecko. Prezentowana metoda opiera się ona na założeniach mnemotechniki i pozwala na ukonkretnienie materiału abstrakcyjnego, jakim są litery. W książce wykorzystano mnemotechniczną zasadę skojarzenia i podobieństwa kształtu litery do kształtu dobrze znanego zwierzęcia, przedmiotu, znanej rośliny lub osoby. (Notawydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37M (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 940.53/.54 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliografia na stronach 187-212 i bibliografie przy rozdziałach. Indeksy.
Streszczenia w języku angielskim przy rozdziałach.
Intencją redaktorów i autorów było przygotowanie publikacji, która, poza nową wiedzą i świeżym spojrzeniem, oferowałaby syntezę dotychczasowych wniosków dokonaną przez teoretyków i praktyków zajmujących się problematyką komunikacji, mowy i języka. (Ze wstępu).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 199-202.
Książka stanowi kompendium aktualnej wiedzy o tym, czym jest zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD) oraz jak radzić sobie na co dzień z tym zaburzeniem. Dowiesz się z niej, czego potrzebują dziecko i nastolatek, co stanowi dla nich największe trudności oraz co sprzyja ich rozwojowi. Ten praktyczny poradnik znanych ekspertek Joanny Chromik-Kovačs, Izabeli Banaszczyk i Justyny Zdrojewskiej, napisany na podstawie wieloletniego doświadczenia w pracy z osobami z ADHD, w przystępny sposób odpowiada na pytania: jak rozpoznać typowe objawy ADHD; jak pracować z osobą z ADHD w domu i szkole; jak wspierać dziecko i nastolatka w ich dorastaniu oraz życiu społecznym. To proste i bardzo konkretne porady dotyczące kwestii najważniejszych dla rodziców i nauczycieli – zrozumienia osoby z ADHD, zapewnienia jej optymalnego rozwoju, pielęgnowania jej mocnych stron oraz pokazywania, jak może harmonijnie i twórczo funkcjonować w świecie. (Z okładki).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na podstawie doświadczeń zdobytych podczas kilkunastoletniej pracy terapeutycznej z dziećmi z zespołem Aspergera, ich rodzicami i nauczy­cielami autorki poradnika – psycholożki specjalizujące się w diagnozie i terapii dzieci oraz młodzieży z zaburzeniami rozwojowymi – opracowały zbiór sposobów radzenia sobie z trudnościami, które towarzyszą osobom dotkniętym tym zaburzeniem w sytuacjach społecznych. W książce znajdziesz: • dokładne opisy objawów zespołu Aspergera; przykłady zachowań, które możesz zaobserwować u swojego podopiecznego; • praktyczne wskazówki, jak radzić sobie w sytuacjach trudnych dla dziecka; • liczne przykłady historyjek społecznych; • szczegółowo rozpisane zasady popularnych gier i zabaw; • i inne porady przydatne w pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera. (Z okładki).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Logopedia międzykulturowa / redakcja naukowa Ewa Czaplewska. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, copyright 2018. - 344 strony : ilustracje ; 25 cm.
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliografia, netografia na stronach 282-332. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach. Spis treści także w języku angielskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 249-275.
Trafna diagnoza wypalenia zawodowego, oparta na rzetelnym zrozumieniu jego istoty oraz determinant, zwiększa szansę skutecznej profilaktyki na wszystkich jej poziomach. Póki jednak sama istota wypalenia i mechanizmy jego rozwoju nie zostaną w pełni poznane, a spór wokół rozumienia pojęcia i postępujących objawów tego procesu nie zostanie rozstrzygnięty, trudno będzie wspierać osoby doświadczające wypalenia, a jeszcze trudniej - zapobiegać mu. Niniejsze opracowanie stanowi próbę ukazania z jednej strony aktualnego stanu wiedzy o wypaleniu zawodowym, szczególnie zaś podkreślenia obszarów zgodnych oraz różniących badaczy, z drugiej strony zmierza do pełniejszego wyjaśnienia zjawiska, przedstawiając istotne mechanizmy, na mocy których dochodzi do jego rozwoju. (z OKŁADKI).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Homeschooling, autism style, 2020.
Na całym świecie nastąpił zwrot ku edukacji domowej. W przypadku dziecka z autyzmem nauczanie domowe może jednak wydawać się wyjątkowo trudnym wyborem. Książka Edukacja domowa dzieci w spektrum autyzmu zapewni rodzicom narzędzia niezbędne w tej sytuacji. Dzięki niej dowiesz się, jak: - zaplanować lekcje w domu, aby w pełni wykorzystać rytm dnia i mocne strony dziecka, - stworzyć okazje do nauki dzięki wprowadzeniu różnorodnych, zabawnych zajęć, - sprawić, żeby zdobywanie wiedzy i umiejętności przychodziło naturalnie, - dostosować metody do charakteru i osobowości dziecka. Wskazówki zawarte w poradniku przydadzą się również podczas pracy z dziećmi z ADHD, OCD, zaburzeniami integracji sensorycznej i trudnościami w uczeniu się. (Z okładki).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 447-449.
Od wczesnych lat dziecięcych zmagali się z trudnościami wynikającymi z autyzmu, ale obecnie Temple Grandin i Sean Barron to osoby szczęśliwe, znane i spełnione w społeczeństwie. Osiągnęli ten sam cel, jednak drogi, którymi do niego dotarli, były całkiem różne. Zachowania społeczne Temple kontrolował jej logiczny umysł, podczas gdy zachowania społeczne Seana sterowane były przez emocje. Oboje ostatecznie pogodzili się ze światem społecznym i znaleźli w nim dla siebie miejsce. Dlatego też ich historie, sugestywnie ukazane w tej książce, są fascynujące i pouczające dla każdego – niezależnie od tego, czy jest osobą z autyzmem, opiekunem takiej osoby, czy po prostu interesuje go spojrzenie na społeczeństwo z perspektywy outsidera. (Z okładki).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Konteksty Psychologii Rehabilitacji)
Tytuł równoległy: Recipe for rehabilitation : children and youth with disabilities.
Bibliografia przy rozdziałach.
Streszczenie w języku angielskim przy rozdziałach. Wstęp także w języku angielskim.
Potrzeba transdyscyplinarnego myślenia i działania w obszarze rehabilitacji jest dziś oczywista dla coraz większej liczby badaczy zjawiska niepełnosprawności i przebiegu procesu rehabilitacji oraz całej rzeszy specjalistów praktyków zaangażowanych w ten proces. […] Za sprawą przekazywanego czytelnikom tomu chcemy włączyć się w trwający od wielu lat dyskurs dotyczący potrzeby i konsekwencji wczesnej interwencji i stymulacji rozwoju dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością. Na nasze zaproszenie do współpracy w realizacji tego zadania odpowiedziało wielu badaczy i spora grupa praktyków działających w tym obszarze rehabilitacji. Efektem współpracy jest kolejna z serii monografia wieloautorska, w której prezentujemy szereg informacji z zakresu: diagnozy oraz wczesnego wspomagania dzieci niepełnosprawnych w rozwoju, wychowania i nauczania, wsparcia rodzin z niepełnosprawnymi dziećmi i ich funkcjonowania w środowisku rówieśniczym. (Ze wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliografia na stronach 662-747. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim przy rozdziałach.
„Zakres tematyczny recenzowanej pracy zbiorowej jest dosyć szeroki ‒ można go zlokalizować na pograniczu paru dyscyplin naukowych, począwszy od gerontologii, logopedii i językoznawstwa, poprzez medycynę, neurofizjologię i neuropsychologię, do współczesnej komunikacji społecznej, zaś tematem głównym jest obecna w tytule monografii gerontologopedia, czyli logopedia wieku podeszłego. Jest to młoda, tworząca się subdyscyplina z pogranicza logopedii i gerontologii, która zajmuje się procesami komunikowania się słownego osób starszych, wyjaśnia rozwojowe zmiany związane z jakością realizowanych funkcji komunikacyjnych oraz wskazuje drogi postępowania diagnostycznego zjawisk patologii mowy i języka a także ustala metody pracy z pacjentem. Bez wątpienia recenzowana książka jest dziełem nie tylko interesującym poznawczo, napisanym przez wysokiej klasy specjalistów, ale nade wszystko jest publikacją pionierską w polskiej literaturze przedmiotu. Struktura tej publikacji zbiorowej obejmuje trzy obszerne części, których tematem przewodnim jest komunikacja (cz. I: Wprowadzenie do komunikowania w starości, cz. II: Komunikacja w procesie fizjologicznego starzenia się, oraz cz. III: Komunikacja powikłana procesami patologicznymi). […] Recenzowana praca to ważna publikacja, nowatorska w swej problematyce, o przejrzystej strukturze treści, bardzo dobrze udokumentowana i wartościowa poznawczo”. Z recenzji prof. dra hab. Adama Zycha (nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37M (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opis według teki.
Strategie uczenia dzieci o zaburzonym rozwoju, w tym ze spektrum autyzmu, ciągle ewoluują, ale tych najbardziej efektywnych jest cały czas bardzo mało. Wśród nich są te, które wykorzystują historyjki obrazkowe. Rzeczywiście do uczenia dzieci z autyzmem mogą być one wykorzystywane, ale ważne jest, żeby były to przede wszystkim historyjki opowiadające o relacjach zachodzących pomiędzy ludźmi, w jakie zwykle wchodzimy w naturalnych, życiowych sytuacjach. Czwarta część serii Uczę się rozumieć innych, którą trzymają Państwo w ręku, zawiera zbiór takich ilustracji – historyjek mentalistycznych. Żeby je prawidłowo ułożyć, dziecko musi posłużyć się zdolnością do mentalizowania, czyli wczuwania się w stany mentalne ich bohaterów. Mamy przekonanie, że historyjki zawarte w tej publikacji będą pomocne w kształtowaniu umiejętności postrzegania innych pod kątem rozumienia relacji, w jakie wchodzą, rozpoznawania powodów, którymi się kierują, czyli rozumienia intencji i zamiarów. (Z okładki).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37M (1 egz.)
Brak okładki
Muzyka
CD
W koszyku
Na płycie: Chopin-Tausig-Wieniawski.
Zawiera: Koncert fortepianowy [e-moll] op. 11 / Fryderyk Chopin; [orkiestracja Carl Tausig]. Koncert fortepianowy op. 20 / Józef Wieniawski.
Nagranie: 1987
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CAD 1 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej