Sienkiewicz Barbara
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(1)
Autor
Disney Walt (1901-1966)
(314)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(244)
Drewnowski Jacek (1974- )
(208)
Shakespeare William (1564-1616)
(187)
Sienkiewicz Barbara
(-)
Steel Danielle (1947- )
(186)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(175)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(170)
Fabianowska Małgorzata
(163)
Zimnicka Iwona (1963- )
(151)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(148)
Marciniakówna Anna
(148)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(148)
Prus Bolesław (1847-1912)
(148)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(146)
Christie Agatha (1890-1976)
(145)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(137)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(135)
Braiter-Ziemkiewicz Paulina (1968- )
(121)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(120)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(119)
Sandemo Margit (1924-2018)
(113)
King Stephen (1947- )
(110)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(107)
Mazan Maciejka
(107)
Mróz Remigiusz (1987- )
(103)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(101)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(100)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(100)
Zarawska Patrycja (1970- )
(100)
Królicki Zbigniew A. (1954- )
(98)
Szulc Andrzej
(98)
Byczek Zuzanna
(94)
Miłosz Czesław (1911-2004)
(92)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(91)
Lem Stanisław (1921-2006)
(88)
Skura Artur
(86)
Tuwim Julian (1894-1953)
(86)
Rosiński Grzegorz (1941- )
(85)
Conrad Joseph (1857-1924)
(84)
Palmer Diana (1946- )
(84)
Ross Tony (1938- )
(84)
Patkowska Alina
(83)
Butenko Bohdan (1931-2019)
(82)
Gawryluk Barbara (1957- )
(80)
Strzałkowska Małgorzata (1955- )
(80)
Krentz Jayne Ann (1948- )
(79)
Pratchett Terry (1948-2015)
(78)
Spirydowicz Ewa
(78)
Fabisińska Liliana (1971- )
(77)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(76)
Webb Holly
(76)
Możdżyńska Aldona
(75)
Skibniewska Maria (1904-1984)
(75)
Rowling J. K. (1965- )
(74)
Van Hamme Jean (1939- )
(74)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(73)
Usakiewicz Wojciech (1958- )
(73)
Kraśko Jan (1954- )
(72)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(72)
Sparks Nicholas (1965- )
(72)
Jansson Tove (1914-2001)
(71)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(70)
Tolkien J. R. R. (1892-1973)
(70)
Coben Harlan (1962- )
(69)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(69)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(69)
Marlier Marcel (1930-2011)
(68)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(67)
Zychowicz Elżbieta
(67)
Kozak Jolanta (1951- )
(66)
Lunde Sigrid
(66)
Lunde Sigrid. Akuszerka
(66)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(66)
Kobyliński Szymon (1927-2002)
(65)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(65)
Mortka Marcin (1976- )
(65)
Reymont Władysław Stanisław (1867-1925)
(65)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(65)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(64)
Drwęska Melania
(64)
Beaumont Émilie (1948- )
(63)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(63)
Olejnik Donata
(63)
Bobocińska Ewa
(62)
Delahaye Gilbert (1923-1997)
(62)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(62)
Mosek Katarzyna
(62)
Rusinek Michał (1972- )
(62)
Widmark Martin (1961- )
(62)
Barańczak Stanisław (1946-2014)
(61)
Ciążyńska Katarzyna
(61)
Dickens Charles (1812-1870)
(61)
Górecka Barbara (tłumaczka)
(61)
Kierszys Zofia (1921-2000)
(61)
Mirska Julita
(61)
Ochab Janusz (1971- )
(61)
Wilusz Tomasz
(61)
Angelsen Trine (1965- )
(60)
Cussler Clive (1931-2020)
(60)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Awangarda (kierunek artystyczno-literacki)
(1)
Literatura eksperymentalna
(1)
Literatura polska
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Literaturoznawstwo
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
(Awangarda/Rewizje)
Materiały z konferencji naukowych: 20-21 stycznia 2017 r., Kraków i 30 listopada - 1 grudnia 2017 r., Poznań. Na grzbiecie akronim serii: AR.
Bibliografie przy referatach. Indeks.
Na książkę składają się teksty dotyczące dwóch zagadnień: tradycji eksperymentu oraz eksperymentu jako doświadczenia. Eksperyment pokazywany jest tu w podwójnym uwikłaniu: sytuuje się go wobec kategorii tradycji (trwania, kontynuacji, dyskontynuacji, nieciągłości i zerwań) oraz wobec kategorii doświadczenia (rozumianego zarówno jako badanie, poznawcze eksploracje, jak i jednostkowe przeżycie). Zatem zasadniczy zrąb publikacji zostaje wyznaczony przez triadę „eksperyment - doświadczenie - tradycja". Autorzy kolejnych szkiców próbują ukazywać rozmaite związki między awangardową przeszłością i tradycyjnym myśleniem o nurtach eksperymentujących a nowszymi, bardziej współczesnymi sposobami przejawiania się gestów buntowniczo-zmianotwórczych. Rozdziały monografii pomyślane zostały w sposób zasługujący na najwyższe pochwały. Stanowią one dowód na to, że zajmowanie się awangardą w XXI wieku może przynieść wiele inspirujących tekstów i nowych odczytań. Autorzy tej monografii dokonują ciekawego poszerzenia terytorium, na którym toczyć się mogą spory i polemiki okołoawanagardowe. Kategorie eksperymentu i doświadczenia, jakie stanowią tu centralne ośrodki problemotwórcze, okazują się przede wszystkim punktami wyjścia do dyskusji nad najbardziej palącymi dzisiaj kwestiami: statusu obiektu artystycznego, jego mocy estetycznej i politycznej, performatywnych i retorycznych aspektów jego wytwarzania, związków językowego i wizualnego. Któż nie dałby się przekonać, że sprawa zanieczyszczonego powietrza jest nadal kluczowa i dla społeczeństwa, i dla jego literatury? Albo autonomia artystyczna - w swojej paradoksalnej, heteronomicznej wersji? (Fragment recenzji dr hab. Anny Kałuży - z okładki).
Utożsamianie kategorii eksperymentu z działalnością awangardową - w jej węższym lub szerszym znaczeniu - z jednej strony sprzyja klasyfikacyjnemu porządkowi, z drugiej jednak niesie z sobą duże niebezpieczeństwo zatarcia terminologicznej wyjątkowości tego, co eksperymentalne. Jednym z możliwych stanowisk byłoby uznanie, że wszystkie praktyki awangardowe są ex definitione eksperymentalne, bowiem motorem ich działania jest, po pierwsze, krytyczna refleksja na temat obowiązującego w danym momencie literackiego standardu (gatunkowego, tematycznego, językowego itd.), po drugie, nastawienie na działanie, gest, koncept bardziej niż na samo dzieło, po trzecie zaś, i to wydaje się nam głównym problemem eksperymentu, obecność teoretycznego zaplecza w postaci odwołania do określonego zestawu wartości estetycznych, nierzadko również etycznych, społecznych czy politycznych. Natomiast czy wszystkie działania, które nazywamy lub nazwalibyśmy eksperymentalnymi, stają się przez to awangardowe? Czy za eksperyment może uchodzić każda aktywność dekanonizująca zastany porządek literacki lub artystyczny? (Fragment wstępu).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej