Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(25)
Forma i typ
Książki
(22)
Proza
(13)
Komiksy i książki obrazkowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Poradniki i przewodniki
(3)
Audiobooki
(1)
Druki ulotne
(1)
Gry i zabawki
(1)
Dostępność
dostępne
(33)
wypożyczone
(6)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(9)
Filia dla Dzieci
(16)
Filia Borki Wielkie
(5)
Filia Łomnica
(4)
Filia Bodzanowice
(5)
Autor
Hikiert-Bereza Anna
(3)
Cawthon Scott (1971- )
(2)
Cawthon Scott (1971- ). Five nights at Freddy's
(2)
Cooper Elley
(2)
Lipińska Joanna
(2)
Szczygielski Marcin (1972- )
(2)
Warda Małgorzata (1978- )
(2)
Wood Keith
(2)
Argasiński Jakub (1981- )
(1)
Arobal Bartek (1984- )
(1)
Batylda Marcin (1979- )
(1)
Blaźniak Maciek (1984- )
(1)
Broma Paulina
(1)
Burlinson James
(1)
Błaszczyk Tomasz
(1)
Carteron Marine (1972- )
(1)
Cheverton Mark (1962- )
(1)
Cheverton Mark (1962- ). Gameknight999
(1)
Cordner Theo
(1)
Deaver Jeffery (1950- )
(1)
Disney Walt (1901-1966)
(1)
Drewnowski Jacek (1974- )
(1)
Faber Marta
(1)
Fajfer Zenon (1970- )
(1)
Farrell Triona
(1)
Farwell Nick
(1)
Flynn Ian (1982- )
(1)
Ganucheau Savanna
(1)
Gonzales Andrea
(1)
Gran Meredith (1984- )
(1)
Gudsnuk Kristen
(1)
Górniak Mateusz (1996- )
(1)
Houser Sophie
(1)
Janicki Paweł (1974- )
(1)
Kosman Marcin
(1)
Kucharska Nikola
(1)
Larson Hope (1982- )
(1)
Lisowski Rafał (1981- )
(1)
Liu Cixin (1963- )
(1)
Liu Cixin (1963- ). Wspomnienie o przyszłości Ziemi
(1)
Maniulit Ryan
(1)
Marecki Piotr (1976- )
(1)
McCranie Stephen (1987- )
(1)
Mortka Marcin (1976- )
(1)
Mull Brandon (1974- )
(1)
Mull Brandon (1974- ). Wojna cukierkowa
(1)
North Ryan (1980- )
(1)
Onak Leszek (1981- )
(1)
Onichimowski Grzegorz
(1)
Panetta Kevin
(1)
Peytevin Jeremy
(1)
Podgórni Łukasz (1984- )
(1)
Poznański Roman
(1)
Praski Łukasz
(1)
Przasnyski Marcin
(1)
Roberts Rafer (1976- )
(1)
Skura Artur
(1)
St-Onge Jenn
(1)
Stagenalski Wojciech (1987- )
(1)
Staniszewski Michał (1981- )
(1)
Tucker Ian
(1)
Waggener Andrea Rains (1960- )
(1)
Wiesławiec deluxe (1985- )
(1)
Wojtas Michał
(1)
Yerzmyey (1975- )
(1)
Young Cheryl
(1)
Zenial (1978- )
(1)
Zevin Gabrielle (1977- )
(1)
Ziembik Krzysztof A. (1974- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(23)
Kraj wydania
Polska
(25)
Język
polski
(25)
Odbiorca
9-13 lat
(10)
Młodzież
(10)
14-17 lat
(7)
Dzieci
(7)
6-8 lat
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(9)
Literatura polska
(5)
Literatura chińska
(1)
Literatura francuska
(1)
Temat
Gry komputerowe
(22)
Minecraft
(5)
Nastolatki
(5)
Rzeczywistość wirtualna
(4)
Programowanie (informatyka)
(3)
Śledztwo i dochodzenie
(3)
Cyberpunk
(2)
Producenci gier komputerowych
(2)
Przyjaźń
(2)
Rzeczywistość alternatywna
(2)
Argasiński, Jakub (1981- )
(1)
Automaty do gier
(1)
Colter Shaw (postać fikcyjna)
(1)
Cyberkultura
(1)
Cyberpunk 2077 (gra komputerowa)
(1)
Cyborgi
(1)
Czarownice i czarownicy
(1)
Czasopismo elektroniczne
(1)
Dziewczęta
(1)
Fajfer, Zenon (1970- )
(1)
Film
(1)
Gonzales, Andrea
(1)
Gracze komputerowi
(1)
Graficy polscy
(1)
Grafika komputerowa
(1)
Grafika polska
(1)
Houser, Sophie
(1)
Humor
(1)
Istoty pozaziemskie
(1)
Janicki, Paweł (1974- )
(1)
Kaczor Donald (postać fikcyjna)
(1)
Labirynt
(1)
Literatura elektroniczna
(1)
Literatura polska
(1)
Malarstwo ścienne
(1)
Małe miasto
(1)
Memy internetowe
(1)
Muzycy polscy
(1)
Muzyka elektroniczna
(1)
Muzyka polska
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Onak, Leszek (1981- )
(1)
Osoby zaginione
(1)
Pisarze polscy
(1)
Podgórni, Łukasz (1984- )
(1)
Policja
(1)
Poszukiwanie skarbów
(1)
Programiści
(1)
Rycerze
(1)
Samobójstwo
(1)
Science fiction
(1)
Sieroty
(1)
Sieć komputerowa
(1)
Smoki (stworzenia fantastyczne)
(1)
Staniszewski, Michał (1981- )
(1)
Stworzenia fantastyczne
(1)
Sukces
(1)
Szpitale
(1)
Sztuka cyfrowa
(1)
Sztuka generatywna
(1)
Sztuka polska
(1)
Telewizja
(1)
Uczniowie szkół średnich
(1)
Uczucia
(1)
Unity (informatyka)
(1)
Wakacje
(1)
Walka dobra ze złem
(1)
Wiesławiec deluxe (1985- )
(1)
Yerzmyey (1975- )
(1)
Zakochanie
(1)
Zenial (1978- )
(1)
Ziembik, Krzysztof A. (1974- )
(1)
Zombi (stworzenia fantastyczne)
(1)
Łowcy nagród
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Dolina Krzemowa (Stany Zjednoczone)
(1)
Polska
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Śląsk
(1)
Gatunek
Fantastyka
(9)
Powieść
(6)
Powieść przygodowa
(4)
Komiks
(3)
Horror
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Poradnik
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Antologia
(1)
Esej
(1)
Gry w karty
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręcznik
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Science fiction
(1)
Thriller
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Historia
(2)
Hobby i czas wolny
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
25 wyników Filtruj
Druk ulotny
W koszyku
Tytuł oryginału: Redstone Handbook, 2014.
Wiek: 9+.
Czerwony kamień posiada właściwości, o jakich ci się nie śniło! Jeśli poznasz je wszystkie i nauczysz się je wykorzystywać, masz szansę przetrwać w nieprzyjaznym świecie, w którym wróg czyha na każdym kroku. Oficjalny poradnik dla użytkowników czerwonego kamienia odkryje przed tobą sekrety wykorzystania tego surowca - od tradycyjnych metod jego wydobywania, poprzez podstawowe obwody energetyczne, aż po złożone mechanizmy i wykonane ze zdumiewającą precyzją konstrukcje. Poznaj przedziwne machiny stworzone przez znawców czerwonego kamienia i daj się zaskoczyć ich niesamowitym wynalazkom. Z taką wiedzą pokonasz każde niebezpieczeństwo w Minecrafcie! (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 79 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Five nights at Freddy's : fazbear frights / Scott Cawthon)
Tytuł oryginału: Bunny call, 2020.
Zawiera: Odwiedziny królika / z Andreą Waggner. Do samego mięsa / z Elley Cooper. Mężczyzna z sali 1280 / z Andreą Waggner.
Nie możesz przegapić tych trzech opowieści, które udowodnią, że zawsze, ale to zawsze może być gorzej... W otchłani ciemności kłębi się śmiertelna wściekłość. Bob tryska gniewem i ma dość swojej rodziny, postanawia więc wywinąć żonie i dzieciom okropny numer. Jego wakacyjny wyjazd okazuje się jednak najkoszmarniejszym pomysłem w życiu. Matt tłumi w sobie wielką złość wywołaną przez liczne nieudane związki, a o problemach zapomina, grając namiętnie w gry wideo. Nie ma pojęcia, co z tego wyniknie... A w Szpitalu Heraklesa, w pokoju 1280, jakaś mroczna siła utrzymuje przy życiu mężczyznę z makabrycznymi oparzeniami na całym ciele i żelazną wolą życia. (Z noty wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Prz IV (1 egz.)
Książka
W koszyku
W pułapce / Scott Cawthon [oraz] Elley Cooper ; przekład Joanna Lipińska. - Wydanie I. - Łódź : Feeria Young, 2020. - 207, [1] strona ; 21 cm.
(Five nights at Freddy's : fazbear frights / Scott Cawthon)
Zawiera: W pułapce ; Piekną być ; Wybór
Czy wiesz, czego pragniesz? To pytanie, na które Oswald, Sarah i Millie znają odpowiedź – a przynajmniej tak im się wydaje. Oswald chce, żeby lato nie było takie nudne, Sarah pragnie być piękna, a Millie marzy, by zniknąć z powierzchni ziemi. Ale w zakręconym świecie Five Nights At Freddy spełnienie najgłębszych pragnień ich serc ma swoją cenę…
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Prz IV (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gameknight999 / Mark Cheverton ; cz. 1)
Tytuł oryginału: Gameknight999. Invasion of the Overworld, 2014.
Razem z głównym bohaterem Gameknight999 czytelnik przenosi się w świat Minecraft, który nie jest już tylko grą, ale prawdziwym światem, pełnym niebezpieczeństw, w którym trzeba walczyć o przetrwanie. (Z noty wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F III (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K (1 egz.)
Filia Borki Wielkie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K (1 egz.)
Filia Łomnica
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K (1 egz.)
Filia Bodzanowice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K (1 egz.)
Książka
W koszyku
Która polska firma jako pierwsza podbiła świat? Dlaczego polska branża gier narodziła się na stadionie Legii? Kto zbudował potęgę dystrybucyjną dzięki sprzedaży samolotów wojskowych Amerykanom? Jakie studio wzięło nazwę od psa sąsiada? Dlaczego upadło słynne Metropolis? Co mają wspólnego film "Gliniarz z Beverly Hills" i przygodówka Jack Orlando? Dlaczego na mapach dodawanych do edycji kolekcjonerskiej pewnej słynnej produkcji znalazła się krew? Czemu Dariusz Szpakowski nie chciał nagrać komentarza do serii FIFA? W jaki sposób tragedia 11 września 2001 roku wpłynęła na losy prawdopodobnie najlepszej polskiej strategii? Jak doszło do tego, że pierwszą produkcją na licencji Wiedźmina była gra SMS-owa? To tylko mała część pytań, na jakie odpowiada "Nie tylko Wiedźmin. Historia polskich gier komputerowych". Marcin Kosman przeprowadził na potrzeby książki rozmowy z ponad 60 osobami, które wniosły istotny wkład dla rodzimej branży elektronicznej rozrywki. Są wśród nich legendarni twórcy gier Adrian Chmielarz i Maciej Miąsik, współzałożyciel CD Projektu i współtwórca Wiedźmina Michał Kiciński, szef Techlandu Paweł Marchewka, prezes CI Games Marek Tymiński i wielu innych. Z mozaiki wspomnień i anegdot wyłania się obraz branży, która długie lata walczyła z rzeczywistością, zanim wspięła się na szczyt. I nie planuje drogi w dół. (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793/794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Awantura w salonie gier / Brandon Mull ; przełożył Rafał Lisowski. - Wydanie II. - Warszawa : Wilga, 2022. - 460, [4] strony ; 21 cm.
(Wojna cukierkowa / Brandon Mull ; [2])
Tytuł oryginału: The candy shop war. Arcade catastrophe, 2014.
Minął rok, odkąd Nate, Summer, Trevor i Gołąb uratowali miasteczko Colson przed Belindą White. Zła czarodziejka zmieniła się w ich rówieśniczkę, a zaraz potem straciła pamięć. Teraz, jako Lindy, pomoże czwórce przyjaciół w walce z nowym zagrożeniem: w okolicy otwarto podejrzany salon gier, w którym można wygrać niesamowite nagrody. Właścicielem okazuje się... jej brat, Jonas White, bezwzględny czarodziej zainteresowany zdobyciem najpotężniejszego talizmanu na Ziemi. (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Pf III (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tworzenie gier dla początkujących : 3D / Tomasz Błaszczyk. - Piekary Śląskie : Itstart , 2020. - 422, [15] stron : ilustracje ; 24 cm.
Celem książki jest przekazanie początkującym twórcom wiedzy z zakresu: obsługi podstawowych funkcjonalności, pisania i implementacji skryptów, tworzenia obiektów fizycznych, animacji, teksturowania i optymalizacji. (Z noty wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Omega / Marcin Szczygielski. - Wydanie 3., zmienione i poprawione. - Warszawa : Oficyna Wydawnicza AS : Latarnik, 2019. - 509, [2] strony : ilustracje ; 21 cm.
Omega w dniu swoich dwunastych urodzin dostaje e-mail z linkiem do tajemniczej gry komputerowej. Instaluje aplikację, uruchamia ją i… zmienia rzeczywistość. Świat staje się polem niebezpiecznej gry, którą rządzą nieodgadnione, nielogiczne zasady. Czy jednak rzeczywiście ustala je zakapturzony, anonimowy Wróg? A może robi to sama Omega?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Prz III (1 egz.)
Książka
W koszyku
Omega / Marcin Szczygielski ; z ilustracjami Bartka Arobala. - Warszawa : Latarnik, 2009. - 595, [4] strony : ilustracje ; 21 cm.
Omega w dniu swoich dwunastych urodzin dostaje e-mail z linkiem do tajemniczej gry komputerowej. Instaluje aplikację, uruchamia ją i… zmienia rzeczywistość. Świat staje się polem niebezpiecznej gry, którą rządzą nieodgadnione, nielogiczne zasady. Czy jednak rzeczywiście ustala je zakapturzony, anonimowy Wróg? A może robi to sama Omega?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Prz III (1 egz.)
Filia Borki Wielkie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Filia Bodzanowice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: L'attaque des cubes, 2018.
Antoine uwielbia grać w Minecraft. Nie znosi natomiast pisać dyktand. Venus, jego najlepsza koleżanka, uwielbia jedno i drugie. Przyjaciele chodzą razem do klasy i pasjami grają na komputerze. Pewnego dnia zauważają, że w ich dzielnicy powstał nowy tajemniczy sklep… Odkrywają, że ma on związek z Minecraftem. Antoine jest zachwycony. Do chwili, gdy zdaje sobie sprawę, że wszyscy, którzy wychodzą z nowego sklepu, zachowują się jak zombie. Aby uratować swoją dzielnicę, miasto i świat przed całkowitą zombifikacją, Antoine i Venus będą musieli wejść do wnętrza gry, by odnaleźć serce Overworldu. Podczas tej podróży przeżyją niezwykłe przygody, zmierzą się z wieloma niebezpieczeństwami i będą musieli zdać egzamin z lojalności i przyjaźni. Wyprawa po serce Overworldu to wciągająca, napisana z ogromnym poczuciem humoru opowieść o tym, że świat rzeczywisty jest znacznie bardziej emocjonujący niż wirtualny świat gry. (Nota wydawcy).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F III (1 egz.)
Filia Borki Wielkie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Filia Łomnica
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Filia Bodzanowice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Książka
W koszyku
5 sekund do Io : rebeliantka / Małgorzata Warda. - Poznań : Media Rodzina, copyright 2017. - 310, [1] strona ; 21 cm.
Kontynuacja powieści "5 sekund do Io".
Kontynuacja losów Miki, bohaterki głośnego 5 sekund do Io. Nie milkną echa strzelaniny, do jakiej doszło w szkole dziewczyny. Policja prowadzi śledztwo, a Mika przeżywa ciężkie chwile wśród kolegów, który uważają, że skoro znała napastnika, mogła zapobiec tragedii. Na dodatek uczucie, które zakwitło między nią a Jankiem, napotyka pierwsze przeszkody, gdy na jaw wychodzą kolejne tajemnice chłopaka. Również w wirtualnym świecie jest niespokojnie – zbliża się premiera nowej interaktywnej gry rozgrywającej się na mroźnym księżycu Tytanie, która już przed premierą wzbudza euforię, ale i wątpliwości… Czy Mika zdecyduje się po raz kolejny zanurzyć w wirtualnym świecie, by ocalić nie tylko siebie? (NOta wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F IV (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Game over / autor: Jeremy Peytevin ; ilustracje: Nikola Kucharska. - Warszawa : Nasza Księgarnia, copyright 2018. - 1 pudełko (33 karty) : ilustracje ; 18x14x14 cm + Instrukcja (6 stron).
2-4 graczy, czas gry 15 minut.
Od 5 lat.
Poczuj się jak bohater gry komputerowej! Wędrujesz korytarzami labiryntu, starając się odnaleźć klucz i skrzynię ze skarbami. Zadanie utrudniać ci będą różne stwory. Jeśli je pokonasz, będziesz mógł kontynuować wędrówkę. Jeśli jednak nie będziesz w stanie z nimi wygrać, nastąpi… GAME OVER. W takiej sytuacji będziesz musiał rozpocząć wędrówkę od początku. Wygra gracz, który najszybciej odnajdzie klucz i skrzynię ze skarbami. (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Strefa Gier (1 egz.)
Książka
W koszyku
5 sekund do Io / Małgorzata Warda. - Poznań : Media Rodzina, copyright 2015. - 343, [1] strona ; 21 cm.
W szkole Miki dochodzi do tragicznej w skutkach strzelaniny. Tylko ona widziała sprawcę. Okazuje się, że dramat w liceum mógł mieć coś wspólnego z kontrowersyjną i tajemniczą grą, stworzoną w najnowszej technologii, gdzie gracz odczuwa nie tylko temperaturę otoczenia, zapachy i smaki, ale też ból. Może tam nawet przeżyć własną śmierć. Na prośbę policji Mika wkracza w wirtualny świat stworzony na upalnym, wulkanicznym księżycu Io. Czy i ona wpadnie w pułapkę piekielnie niebezpiecznej gry? (Z okł.).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F IV (1 egz.)
Książka
W koszyku
Superkoderki / Andrea Gonzales, Sophie Houser ; przełożyła Paulina Broma. - Warszawa : Czarna Owca, 2018. - 303, [1] strona : ilustracje, fotografie ; 20 cm.
Tytuł oryginału: Girl code, 2017. - Na okładce: Dwie nastolatki, gra wideo, sukces w sieci.
Netografia na stronie 298.
Superkoderki to idealna propozycja dla wszystkich ambitnych programistek i programistów. To historia dwóch niezwykle uzdolnionych informatycznie nastolatek, które poznały się na letnim kursie Girls Who Code, a następnie wymyśliły grę wideo. Gra błyskawicznie rozprzestrzeniła się w sieci i zyskała popularność na całym świecie. Sukces gry umożliwił Andy i Sophie dotarcie do najpotężniejszych strat-upów i firm technologicznych. Dziewczyny postanowiły podzielić się swoimi doświadczeniami. Książka pokazuje tajniki branży technologicznej, potęgę programowania oraz prawdziwą moc kobiet, które zmieniają losy świata. Andy i Sophie opowiadają nie tylko o możliwościach, jakie oferują nauka i nowe technologie, ale też o prawdziwych korzyściach wynikających z odkrycia własnej drogi i kreatywności. Książka zwiera dodatkowe materiały wprowadzający w świat programowania. (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P IV (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cyberpunk : 1982-2020 / Michał Wojtas. - Kraków : Znak Horyzont, 2020. - 365, [3] strony, [14] stron tablic : fotografie, ilustracje ; 22 cm.
Mamy za sobą rok 2019, w którym toczy się akcja filmów "Łowca androidów" i "Akira". Wizje świata przyszłości roztoczone przez twórców tych popkulturowych ikon sprzed ponad 30 lat okazały się zaskakująco trafne. Ale nikt się wtedy nie spodziewał, że to właśnie w 2019 roku polski producent gier komputerowych na najważniejszych dla branży targach ogłosi datę premiery swojego nowego tytułu i zaangażuje jednego z najbardziej rozpoznawalnych hollywoodzkich aktorów. Kluczowej postaci w grze swej twarzy i głosu użyczy Keanu Reeves. Mimo że historia cyberpunka toczy się od dobrych kilkudziesięciu lat w najodleglejszych miejscach na świecie, to właśnie Polska niespodziewanie dopisze istotny rozdział do historii tego gatunku, windując go na nowy poziom rozpoznawalności. Ta książka opowiada jego najpełniejszą historię. Michał Wojtas dociera do cyberpunkowych korzeni - jego założeń, estetyki i filozofii. Wyjaśnia, skąd się brały pomysły poszczególnych autorów, jaki wpływ miała na nich popularna literatura science fiction z lat 50. i w jaki sposób awangardowy twórca komiksów z Francji ukształtował obraz cyberpunkowej wizji w amerykańskich blockbusterach. Dowiedz się, jak Japończycy na swój sposób interpretowali science fiction, poznaj poprzednie emanacje cyberpunka w grach komputerowych oraz świat, w którym będzie się toczyła akcja nowej produkcji firmowanej przez CD Projekt i Mike'a Pondsmitha, twórcę bestsellerowej gry RPG z 1988, którą polska firma przenosi na ekrany komputerów. Cyberpunk 1982-2020 to także książka o dniu dzisiejszym, w którym uśpieni codziennością nie dostrzegamy, jak wiele przepowiedni twórców cyberpunka właśnie się sprawdza. (Z okładki).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 79 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kiedy Sam i Sadie, dwoje zauroczonych sobą przyjaciół, staje się partnerami w świecie projektowania gier wideo, niespodziewany sukces przynosi im nie tylko sławę i radość, ale też stawia przed nimi najtrudniejszą życiową układankę, w której trzeba pogodzić pracę, przyjaźń, rodzinę i miłość… W mroźny grudniowy dzień na pierwszym roku studiów na Harvardzie Sam Masur wysiada z wagonu metra i w tłumie czekających na peronie ludzi widzi Sadie Green. Wykrzykuje jej imię. Dziewczyna przez chwilę udaje, że nie słyszała wołania, lecz potem się odwraca i gra się rozpoczyna: legendarna współpraca, która przyniesie im sławę. Przyjaciele, będący od dzieciństwa w zażyłej relacji, pożyczają pieniądze na wspólny projekt, otrzymują wsparcie od znajomych i jeszcze przed ukończeniem college’u tworzą swój pierwszy superprzebój – grę Ichigo. Z dnia na dzień świat leży u ich stóp. Sam i Sadie są młodzi, genialni, bogaci i sławni. To jednak nie ochroni ich przed przerostem twórczych ambicji i uczuciowymi zawodami… Olśniewająca, misternie skonstruowana powieść ukazuje istotę dojrzewania i emocjonalnej tożsamości, ale przede wszystkim akcentuje nasze potrzeby więzi – bycia kochanym i kochania. Tak, to jest historia miłosna, ale zupełnie nie taka, jakie dotąd czytaliście… (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The never game, 2019. Stanowi początek cyklu z Colterem Shawem.
Ryzykujesz czy uciekasz? Nigdy nie uciekniesz. Nigdy nie przetrwasz. Nigdy nie wygrasz. W Mountain View w Dolinie Krzemowej zaginęła dziewiętnastoletnia Sophie Mulliner. Jej ojciec, podejrzewając, że została porwana, wobec bierności policji wyznacza nagrodę za odnalezienie córki. Zgłasza się do niego Colter Shaw, zawodowy „łowca nagród”, specjalizujący się w poszukiwaniu osób zaginionych, uciekinierów i przestępców. Na pozór prosta sprawa komplikuje się, gdy znikają kolejne osoby, a okoliczności wskazują, że porywa je ten sam sprawca, prawdopodobnie wzorujący się na grze komputerowej, w której uwięziony w potrzasku gracz musi odnaleźć drogę ucieczki, posługując się pięcioma przypadkowymi przedmiotami. Jeśli nie wyjdzie z opresji, czeka go śmierć z ręki „Szeptacza”, okrutną postać, która dyktuje warunki w grze. Szukając rozwiązania zagadki, Shaw wkracza do nieznanego mu świata przemysłu gier wideo, poznaje jego bezwzględnych potentatów, toczących ze sobą bezpardonową walkę o pozycję na wartym miliardy dolarów rynku. Niebawem przekonuje się, że tropiąc tajemniczego porywacza, sam jest śledzony przez kogoś, komu bardzo zależy na utrudnieniu mu zadania. (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-3SENSAC (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gatunki cyfrowe : instrukcja obsługi / Piotr Marecki. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2018. - 197, [3] strony : ilustracje, fotografie, portrety ; 25 cm.
(Biblioteka XXII Wieku)
Zawiera: Dema / Jakub Argasiński. Gry / Michał "Bonzaj" Staniszewski. Magi / Łukasz "Zenial" Szałankiewicz. "Chiptune'y" / Yerzmyey. Gry tekstowe / Krzysztof A. Ziembik. Hiperteksty / Zenon Fajfer. Generatory tekstowe / Leszek Onak. Statusy / Łukasz Podgórni. Memy / Wiesławiec deluxe. "Conditional arts" / Paweł Janicki
Gatunki cyfrowe. Instrukcja obsługi to dogłębny i poparty wieloma przykładami przewodnik po praktycznej stronie tworzenia cyfrowych dzieł kultury podany przez ich twórców. O tym, jak zrobić i czym się charakteryzuje demo, gra tekstowa, chiptune, magazyn dyskowy, dankowy mem, fejsbuczany status, generator, hipertekst, gra czy conditional arts, Piotrowi Mareckiemu opowiadają Jakub „Argasek” Argasiński, Zenon Fajfer, Paweł Janicki, Leszek Onak, Łukasz Podgórni, Michał „Bonzaj” Staniszewski, Łukasz „Zenial” Szalankiewicz, Wiesławiec deluxe, Yerzmyey oraz Krzysztof A. Ziembik. Powiesz, że serce kultury cyfrowej bije na Zachodzie, głównie w Stanach Zjednoczonych, gdzie najmocniej rozwinęła się technologia informatyczna. Z jednej strony rzeczywiście tak jest, ale istnieją też lokalne podejścia, nierzadko bardzo oryginalne i niespotykane w hegemonicznym centrum. Taka kultura cyfrowa nas interesuje i taką właśnie lokalną narrację obraliśmy.
„Posługując się historią mówioną, Gatunki cyfrowe oferują znakomity wgląd w konkretny wycinek praktyk zlokalizowanych w dosyć precyzyjnie wyznaczonym miejscu i czasie – a często związanych także z konkretnymi platformami (Commodore, Atari, Amiga ZX Spectrum), które są dzisiaj przedmiotem kulturowej nostalgii i przeżywają swoisty renesans”. Z recenzji dr hab. Anny Nacher. (Z okładki.).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej