Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(122)
Forma i typ
Książki
(115)
Publikacje dydaktyczne
(20)
Publikacje fachowe
(7)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje naukowe
(6)
Poezja
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(112)
wypożyczone
(11)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(116)
Filia dla Dzieci
(4)
Filia Borki Wielkie
(2)
Filia Łomnica
(1)
Czytelnia Główna
(2)
Autor
Śliwerski Bogusław (1954- )
(10)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(7)
Węglińska Maria (1936- )
(4)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(3)
Skorek Ewa Małgorzata
(3)
Wyczesany Janina (1937- )
(3)
Adrjan Beata
(2)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(2)
Chybicka Aneta
(2)
Gajda Janusz (1933- )
(2)
Gajdzica Zenon
(2)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(2)
Maciarz Aleksandra (1937- )
(2)
Nowicka Agnieszka (pedagogika)
(2)
Plopa Mieczysław (1948- )
(2)
Puślecki Władysław (1933-2008)
(2)
Rzeźnicka-Krupa Jolanta
(2)
Sikorski Wiesław (psycholog)
(2)
Smołalski Antoni (1928- )
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Zych Adam A. (1945- )
(2)
Śliwerski Wojciech
(2)
Balukiewicz Małgorzata
(1)
Bednarski Leszek (nauki prawne)
(1)
Beniak-Haremska Ewa (1973- )
(1)
Bielski Janusz
(1)
Bieluga Krystyna
(1)
Bilicki Tomasz
(1)
Bińczycka Jadwiga (1930- )
(1)
Blaschke Anna
(1)
Bochno Ewa
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Chabior Agata
(1)
Chomczyńska-Miliszkiewicz Mariola
(1)
Dziadzia Bogusław
(1)
Dzionek Elżbieta
(1)
Fabiś Artur
(1)
Falkiewicz-Szult Małgorzata
(1)
Famuła-Jurczak Anita
(1)
Fuks Agata
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gawor Agnieszka (1972- )
(1)
Grabowska Barbara (pedagogika)
(1)
Grabowski Henryk (1935- )
(1)
Grzybowski Przemysław Paweł (1968- )
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Głębocka Alicja
(1)
Hanć Tomasz
(1)
Holt John Caldwell (1923-1985)
(1)
Hurło Lucyna
(1)
Jakubiak Krzysztof
(1)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(1)
Jankowski Dzierżymir (1932- )
(1)
Jaskuła Sylwia
(1)
Juszczyk Stanisław (1951- )
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Kalbarczyk Anna
(1)
Kargulowa Alicja (1936- )
(1)
Kaźmierczak Maria
(1)
Kieszkowska Anna
(1)
Klinik Anna
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Konieczna Ewelina J
(1)
Konowrocka Dorota
(1)
Korzeniowska Wiesława (1939- )
(1)
Kosiorek Małgorzata
(1)
Kowalski Mirosław (pedagog)
(1)
Kołodziejczyk Anna
(1)
Krajewska Beata
(1)
Kubicka Dorota
(1)
Kubinowski Dariusz (1962- )
(1)
Kulisiewicz Beata
(1)
Kurzępa Jacek
(1)
Kwiatkowski Stefan Michał (1948- )
(1)
Lechta Viktor
(1)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(1)
Lichota Edyta Joanna
(1)
Lubińska-Kościółek Elżbieta
(1)
Maliszewski Tomasz
(1)
Modrzejewska-Świgulska Monika
(1)
Nowak Marian (1955- )
(1)
Ochonczenko Helena
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Olczak Małgorzata
(1)
Opora Robert
(1)
Pankowska Dorota
(1)
Pawlak Agnieszka (1971- )
(1)
Plutecka Katarzyna
(1)
Puślecki Władysław (1933- )
(1)
Raś Danuta
(1)
Rottermund Jerzy
(1)
Sakowicz Tadeusz
(1)
Sapia-Drewniak Eleonora (1950- )
(1)
Sienkiewicz Marta
(1)
Skórczyńska Małgorzata
(1)
Smolińska-Theiss Barbara (1949- )
(1)
Sowisło Maryla
(1)
Stankowski Adam
(1)
Szczurek-Boruta Alina
(1)
Szkudlarek Tomasz (1954- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(25)
2000 - 2009
(84)
1990 - 1999
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
1901-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(122)
Język
polski
(122)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(12)
Nauczyciele
(6)
Pedagodzy
(3)
Dzieci
(2)
Logopedzi
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Pedagogika
(17)
Wychowanie
(13)
Szkolnictwo
(9)
Dziecko
(6)
Metody wychowawcze
(6)
Myślenie twórcze
(6)
Nauczanie początkowe
(5)
Nauczyciele
(5)
Pedagogika specjalna
(5)
Materiały konferencyjne
(4)
Niepełnosprawni
(4)
Uczniowie
(4)
Gerontologia
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Nauczanie
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Prace dyplomowe
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Rodzina
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Autyzm
(2)
Biblioterapia
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Epidemiologia
(2)
Język polski
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Kultura organizacyjna
(2)
Leczenie
(2)
Logopedia
(2)
Młodzież
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Opieka społeczna
(2)
Osobowość
(2)
Pedagogika kultury
(2)
Pluralizm społeczny
(2)
Polska
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Teoria nauczania
(2)
Wychowanie fizyczne
(2)
Zdolności
(2)
Świadomość społeczna
(2)
Analogia
(1)
Andrzejki
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Arteterapia
(1)
Awans społeczny
(1)
Badania ewaluacyjne
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czytanie
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dogoterapia
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Dziecko z zespołem Downa
(1)
Edukacja domowa
(1)
Edukacja europejska
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Filozofia
(1)
Gimnastyka korekcyjna
(1)
Gry i zabawy
(1)
Harcerstwo
(1)
Informatyka
(1)
Innowacje
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Integracja społeczna
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Internet
(1)
Jakość kształcenia
(1)
Jakość życia
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
Kinezyterapia
(1)
Kobieta
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Korekcja mowy
(1)
Kryminalistyka
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Kształcenie zawodowe
(1)
Kultura masowa
(1)
Logopedzi
(1)
Ludzie starzy
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
Metodologia
(1)
Metody nauczania
(1)
Mniejszości (socjologia)
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Motywacja
(1)
Multimedia
(1)
Młodzież trudna
(1)
Temat: czas
1901-
(6)
1989-
(5)
2001-0
(2)
1801-
(1)
1901-2000
(1)
1945-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Czechy
(1)
Kujawsko-pomorskie, województwo
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(19)
Poradnik
(6)
Opracowanie
(4)
Encyklopedia
(3)
Monografia
(2)
Film reklamowy
(1)
Powieść
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publicystyka
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Wiersze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Medycyna i zdrowie
(3)
Psychologia
(3)
Językoznawstwo
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
122 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Praca przedstawia dzieje opieki nad dziećmi od drugiej połowy XIX wieku do 2000 roku włącznie. Jest to pierwsze tego typu opracowanie przygotowane na podstawie materiałów źródłowych z archiwów polskich i zagranicznych. Na tom składa się siedem opracowań monograficznych poświęconych wybranym zagadnieniom z danego okresu. (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36M (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. 183-190.
Pierwsza część książki poświęcona jest wskazaniu na związki i zależności pomiędzy filozofią i pedagogiką przez odwołanie się do kategorii paidei. Paideia wiąże refleksję nad istotą człowieczeństwa i powinnościami człowieka z praktyką wychowania, polegającą na pobudzaniu człowieka do życia moralnego. Dlatego stanowić może bogate źródło inspiracji dla współczesnej filozoficznej refleksji nad teoretycznymi i praktycznymi aspektami wychowania. Drugi i trzeci rozdział stanowi rekonstrukcję Tischnerowskiej filozofii człowieka, zwłaszcza tych wątków w twórczości krakowskiego filozofa, które wydają się być znaczące dla ujęć pedagogicznych. Ostatni, IV rozdział, jest próbą skonstruowania modelu paidei opartego na Tischnera koncepcji człowieka. Model pedagogii agatologicznej, jak wynika z rekonstruowanej koncepcji człowieka agatologicznego, zorganizowany jest wokół podstawowych założeń pedagogii agatologicznej: ujęcia dobra jako celu wychowania, wolności jako warunku wychowania, podkreślenie roli wychowawcy w procesie wychowania oraz ukazanie struktury relacji międzyosobowych w tym procesie. (Z noty wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1M (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37M (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37M (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak pracować z obrazkiem / Maria Węglińska. - Kraków : Impuls, 2000. - 134, [2] s. : 3 il. ; 21 cm.
(Metodycy - Nauczycielom)
Celem autorki tej książki jest ułatwienie nauczycielom właściwej pracy z obrazkiem w toku organizowania zajęć oraz ukazanie im wpływu czynnika pedagogicznego na wypowiedź uczniów klas I-III na temat obrazka. Opracowanie to może pomóc nauczycielom w przeprowadzeniu analizy rezultatów własnej pracy i zachęcić do częstego stosowania wypowiedzi dzieci na temat obrazka i zachęcić do częstszego stosowania wypowiedzi dzieci na temat obrazka, historyjki obrazkowej, ilustracji. W pracy tej zwrócono szczególną uwagę na obrazek jako podstawowy środek poglądowy w edukacji szkolnej. Należy jednak podkreślić, że dzieci powinny umieć wypowiadać się nie tylko na temat obrazka, ale również na temat otaczającej ich rzeczywistości. Publikacja ta jest przeznaczona przede wszystkim dla mniej doświadczonych nauczycieli nauczania początkowego. Jej adresatami mogą być również studenci tego kierunku oraz wszyscy, których interesuje ta problematyka. Dla nauczycieli z większą praktyką może być ona inspiracją do doskonalenia własnego warsztatu pracy. (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37M (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37M (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Borki Wielkie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka obejmuje odległe obszary tematyczne, od psychologii społecznej i psychologii osobowości, poprzez psychologię ogólną, psychologię poznawczą aż do tematów należących do tzw. psychologii stosowanej - psychologii klinicznej, neuropsychologii oraz psychologii organizacji i zarządzania. Ten obszerny podręcznik akademicki powinien się znaleźć w biblioteczce studentów psychologii oraz psychologów praktyków, a także kadry akademickiej na kierunkach związanych z psychologią. (Nota wydawcy).
Pogranicze psychologii osobowości i społecznej: samoocena jako cecha i jako motyw. Rozwój i znaczenie bliskich więzi w życiu człowieka. Katalog prawidłowości psychicznych. Osoba jako autor działania. Właściwości planów a skuteczność działań oraz poziom depresji i leku. Osobowość narcystyczna: kiedy i jak motywuję rozbieżność Ja?. Automatyczne i kontrolowane wpływy afektywnego poprzedzania. Strategie radzenia sobie z krzywdą: rodzaje, uwarunkowania, efektywność. Dlaczego młodzi Polacy nie wierzą w świat sprawiedliwy, ale wierzą w człowieka?. Potoczne rozumienie moralności: reakcje emocjonalne na zachowania łamiące lub podtrzymujące pięć kodów etycznych. Pracoholizm - próba teoretycznego zdefiniowania zjawiska. Korzyści poszukiwane w produkcie a cechy konsumentów. Longitudinalne badania nad dysleksją rozwojową w Polsce. Ryzyko dysleksji rozwojowej a poziom czytania i pisania w końcowej fazie okresu nauczania początkowego. Nadpobudliwość w oczach nauczycieli - temperament czy zaburzenie. Struktura językowa pamięci operacyjnej w świetle badań neurolingwistycznych. Radzenie sobie ze stresem a zawał i choroba niedokrwienna serca.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9M (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 227-244.
Część I zatytułowana "Diagnoza i terapia uczniów - wybrane zagadnienia" ma na celu przybliżenie nauczycielom treści związanych z najczęściej występującymi w praktyce szkolnej trudnościami dydaktycznymi i wychowawczymi związanymi z pracą z dzieckiem: dyslektycznym, z ADHD, zdolnym, agresywnym, zagrożonym uzależnieniami czy ofiarą przemocy domowej. Część II "Rozwijanie wybranych cech i umiejętności psychospołecznych uczniów" przedstawia podstawy teoretyczne i wskazania praktyczne dotyczące wspomagania wychowanków w rozwoju w zakresie inteligencji emocjonalnej, rozwijania u nich gotowości do zachowań asertywnych i empatii. Część III "Wybrane metody terapii w pracy z dziećmi i młodzieżą" ukazuje obszar działalności pedagogicznej z zakresu arteterapii. Przedstawiono tu możliwości zastosowania w pracy pedagogicznej elementów teatroterapii i technik parateatralnych, muzykoterapii oraz biblioterapii, które jednocześnie stanowić mają inspirację dla nauczycieli do kreatywnego wypełniania zadań dydaktyczno-wychowawczych. (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37M (2 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst częśc. tł. z ang.
Książka jest zbiorem artykułów o zróżnicowanym stopniu ogólności, zawierających opisy szeroko podjętych działań na rzecz osób niepełnosprawnych w kilkunastu krajach europejskich (Wielkiej Brytanii, Danii, Norwegii, Belgii, Włoszech, Austrii, Słowenii, Ukrainy, Republiki Czeskiej, Holandii). Celem publikacji jest przybliżenie rozwiązań w zakresie edukacji i wsparcia społecznego osób niepełnosprawnych, w wielu przypadkach ukazanie ich także na tle przemian społecznych i gospodarczych. (Z noty wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37M (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37M (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37M (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Polskie belcanto : jak śpiewać dobrze / Katarzyna Zachwatowicz-Jasieńska. - Kraków : Impuls, 2009. - 118 s. : il., nuty ; 30 cm + dysk optyczny (CD Audio).
1. Co warto wiedzieć o sobie? Trochę anatomii 2. Trzy różne A 3. Jakimi głosami ludzie śpiewają? 4. Co to jest rejestr mowy? 5. A1 u Akustyka 6. A2 u Artykulacja . Spółgłoski. Samogłoski 7. O oddychaniu 8. O nosie 9. Czy w śpiewie istnieją rejestry? 10. O kontratenorach i falsetystach 11. O śpiewaniu po polsku i nie tylko 12. A3 u Artyzm 13. Sucha zaprawa 14. Jak może przebiegać lekcja śpiewu? 15. Da capo 16. Miłe... początki 17. O śpiewaniu dzieci i o bhp w śpiewie 18. Kształcenie ucha czy solfeż? 19. Pół żartem, pół serio 20. Jedno nagranie warte jest tysiąc słów 21. Kanon polskiego belcanto
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 78M (1 egz.)
Książka
W koszyku
Leksykon gerontologii / Adam A. Zych. - Kraków : Impuls, 2007. - 276, [1] s. ; 30 cm.
Leksykon obejmuje łącznie ponad 1 200 haseł rzeczowych, w zdecydowanej większości dotyczących kwestii medycznych, społecznych, ekonomicznych, pedagogicznych, psychologicznych i prawnych - współczesnej gerontologii oraz nauk i dyscyplin z nią współdziałających. Jest to nowość na polskim rynku wydawniczym, poprawiony i zaktualizowany Leksykon gerontologii, wyrażający indywidualny punkt widzenia autora. Wśród haseł znajdziemy precyzyjne charakterystyki takich pojęć i określeń, jak np. andropauza, choroba Alzheimera, dyskryminacja z powodu wieku, feminizm a starzenie się, gerontologia w Internecie, medialny obraz starości i osób starszych, menopauza, religijność w starszym wieku, starość w mitologii, symbolika starości, uniwersytet trzeciego wieku, upadki, Viagra, wychowanie do starości. (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61M (1 egz.)
Książka
W koszyku
Leksykon gerontologii / Adam A. Zych. - Wyd. 2., popr. i uzup. - Kraków : Impuls, 2010. - 278, [1] s. ; 31 cm.
Leksykon obejmuje łącznie ponad 1 200 haseł rzeczowych, w zdecydowanej większości dotyczących kwestii medycznych, społecznych, ekonomicznych, pedagogicznych, psychologicznych i prawnych - współczesnej gerontologii oraz nauk i dyscyplin z nią współdziałających. Jest to nowość na polskim rynku wydawniczym, poprawiony i zaktualizowany Leksykon gerontologii, wyrażający indywidualny punkt widzenia autora. Wśród haseł znajdziemy precyzyjne charakterystyki takich pojęć i określeń, jak np. andropauza, choroba Alzheimera, dyskryminacja z powodu wieku, feminizm a starzenie się, gerontologia w Internecie, medialny obraz starości i osób starszych, menopauza, religijność w starszym wieku, starość w mitologii, symbolika starości, uniwersytet trzeciego wieku, upadki, Viagra, wychowanie do starości. Adresatami publikacji są osoby zainteresowane gerontologią, w szczególności - geriatrzy, gerontopsycholodzy, gerontosocjolodzy, pielęgniarki geriatryczne, pracownicy socjalni, opiekunowie społeczni, studenci kierunków medycznych, społecznych i pedagogicznych. (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 215-229.
Treść książki jest rezultatem kilkuletnich badań nad integracyjną formą kształcenia prowadzonych na terenie województwa śląskiego w latach 2007-2010. Podjęta problematyka została ulokowana w kontekście sytuacji trudnych związanych z codzienną pracą w klasie integracyjnej. Dotyczy ona między innymi organizacji pracy lekcyjnej, oceniania, kwalifikowania uczniów do zespołu klasowego, rozmieszczenia uczniów w przestrzeni sali lekcyjnej, kwalifikacji i kompetencji nauczycieli pracujących w tych klasach. Zagadnienia te zostały osadzone w licznych kategoriach analitycznych zaczerpniętych z pola różnych nauk społecznych i humanistycznych (np. w koncepcjach antynomii, wiedzy potocznej, kapitału społecznego, wsparcia czy konfliktu). Ostatni rozdział części empirycznej książki zawiera opinie nauczycieli o korzyściach i sytuacjach pozytywnych omawianej formy kształcenia. Prócz części empirycznej książka zawiera szerokie wprowadzenie obejmujące dyskusję nad zasadnością podziału badań na teoretyczne i praktyczne w pedagogice, ze szczególnym uwzględnieniem eksploracji kształcenia integracyjnego, oraz zakończenie ukazujące drogi badawcze kształcenia uczniów niepełnosprawnych. (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37M (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 431-453.
W prezentowanej książce Autorka podejmuje kwestię konstruowania codziennego dyskursu przez dzieci z głębszą niepełnosprawnością intelektualną w potocznych rozmowach, w których komunikują się z innymi ludźmi, tworzą i interpretują otaczającą je rzeczywistość, nadając jej określone znaczenia, przy czym zarówno ich dyskurs, jak one same są w różny sposób określane i definiowane. W książce zbadano aspekt pozytywnego aspektu dyskursu dziecięcego, starając się dociec czy i jak dzieci porozumiewają się z innymi w specjalnej instytucji edukacyjnej jaką jest przedszkole dla dzieci z upośledzeniem umysłowym. Celem pracy jest ukazanie na tle filozoficzno-socjologicznych ujęć procesów komunikacji opisu, analizy i interpretacji różnorodnych aktów komunikacyjnych, w trakcie których dochodzi do wymiany i interpretacji rozmaitych znaczeń i do ukształtowania społecznego, uwarunkowanego kulturowo tekstu, którego twórcami są dzieci i ich partnerzy interakcyjni. Adresatami publikacji mogą być studenci, a także wykładowcy akademiccy pedagogiki specjalnej oraz innych kierunków pedagogicznych, nauczyciele i wychowawcy przedszkoli, szkół specjalnych, klas i szkół integracyjnych, terapeuci, psycholodzy, logopedzi, instruktorzy, a także rodzice i opiekunowie osób niepełnosprawnych intelektualnie. (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316M (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37M (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Naukowe Forum Pedagogów Olsztyńskiej Szkoły Wyższej im. Józefa Rusieckiego ; t. 3)
Opracowanie pod redakcją Danuty Wajsprych można odczytać na wiele sposobów. Znajdą w niej coś dla siebie nauczyciel, przedstawiciel samorządu terytorialnego. Może ono także wywołać zadumę i autorefleksję wśród młodzieży, w tym również młodzieży studenckiej, wśród nauczycieli akademickich, zwłaszcza kształcących pedagogów. Dobrze byłoby, gdyby przeczytali ją urzędnicy administracji, aby wsparcie finansowe kierowali do najuboższych i zaniedbanych kulturowo. W opracowanie i jego treść wprowadza Danuta Wajsprych, wskazując na tło gospodarcze i społeczne, które spowodowało m.in. rozwarstwienie społeczne, ubóstwo, w tym także kulturowe. [...] Całość opracowania posiada dużą wartość poznawczą i pragmatyczną. Nie sposób sobie wyobrazić, aby poruszana problematyka nie mogła liczyć na zainteresowanie pedagogów, nauczycieli i pracowników naukowo-dydaktycznych. To opracowanie bowiem [...] wywołuje refleksję nad współczesną kulturą. Stanowi też ciągle aktualny przykład myślenia innowacyjnego nad stanem współczesnego ubóstwa i jego skutkami. W tej interesującej pozycji jest miejsce dla wszystkich, którym bliska jest problematyka minimalizacji ubóstwa kulturowego. Z recenzji prof. zw. dr hab. Eugenii Malewskiej. (Z okł.).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37M (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej