Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(110)
Forma i typ
Książki
(97)
Publikacje dydaktyczne
(25)
Publikacje popularnonaukowe
(25)
Poradniki i przewodniki
(16)
Publikacje fachowe
(13)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(9)
Publikacje naukowe
(9)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Dostępność
dostępne
(109)
wypożyczone
(9)
tylko na miejscu
(5)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(91)
Filia dla Dzieci
(13)
Filia Borki Wielkie
(6)
Filia Łomnica
(5)
Filia Bodzanowice
(5)
Czytelnia Główna
(5)
Autor
Harari Yuval Noah (1976- )
(4)
Arens-Azevêdo Ulrike
(3)
Deyda Brigitte
(3)
Jaśkiewicz Grzegorz
(3)
Majkowski Dariusz
(3)
Romanek Michał (1969- )
(3)
Sikorski Witold (1950- )
(3)
Bańkowski Zdzisław
(2)
Chodkowski Jerzy
(2)
Chorąży Magdalena
(2)
Heidrich Zbigniew
(2)
Kwiatkowski Robert
(2)
Okoniewski Stefan
(2)
Roman Marek
(2)
Szostak Mieczysław
(2)
Słodowy Adam (1923-2019)
(2)
Tabernacki Jan
(2)
Tawska Iwona
(2)
Witkowski Błażej
(2)
Wolski Janusz
(2)
Achmatowicz Teresa
(1)
Adamczyk-Karwowska Agnieszka
(1)
Aiba Shuchi
(1)
Antosiewicz Agnieszka
(1)
Argasiński Jakub (1981- )
(1)
Azuma Shoko (1974- )
(1)
Babicz-Zielińska Ewa
(1)
Bajkowski Jerzy
(1)
Banecki Henryk
(1)
Bartkiewicz Bronisław
(1)
Baszuro Paweł
(1)
Bendyk Edwin (1965- )
(1)
Bernhardt Chris
(1)
Bieniek Stefan (1922- )
(1)
Bieniok Bogumił
(1)
Broma Paulina
(1)
Brzezińska-Timofiejuk Elżbieta
(1)
Brzeziński Jan
(1)
Bąk Maria
(1)
Błaszczak Agnieszka (tłumacz)
(1)
Błaszczyk Tomasz
(1)
Cormen Thomas H
(1)
Czech Dawid
(1)
D'Andrade Hugh‏
(1)
Dawidowski Marion
(1)
DeBarros Anthony
(1)
Dehler Elmar
(1)
Deschaintre Jean-Claude
(1)
Deschamps Bernard (1932- )
(1)
Dhawan Erica
(1)
Dreczko Werner
(1)
Dukaj Jacek (1974- )
(1)
Emsley John (1938- )
(1)
Erwig Martin
(1)
Essinger James (1957- )
(1)
Fabijański Paweł
(1)
Fabricant Robert (1966- )
(1)
Fajfer Zenon (1970- )
(1)
Fenrich Wojciech
(1)
Fiebig Adolf
(1)
Flerov A. V
(1)
Florow A. W
(1)
Frelik Grzegorz
(1)
French Nigel
(1)
Futyma Agata
(1)
Gille Jean-Charles (1924-1995)
(1)
Gimeno-Segovia Mercedes
(1)
Glijer Longin
(1)
Godlewski Michał
(1)
Gonzales Andrea
(1)
Gray Joe
(1)
Gregor Bogdan (1943- )
(1)
Grochowicz Józef
(1)
Guinard Dominique (1981- )
(1)
Gustowski Wojciech
(1)
Harrigan Nicholas
(1)
Hałas Andrzej
(1)
Heineman George T
(1)
Henderson Caspar (1963 - )
(1)
Hibner Berenika
(1)
Houser Sophie
(1)
Houston Keith (1977- )
(1)
Humphrey Arthur Earl
(1)
Hutt Sarah
(1)
Jaczewski Jerzy
(1)
Jakubczyk Tadeusz
(1)
Janicki Paweł (1974- )
(1)
Janicki Stanisław
(1)
Janusz Jacek
(1)
Johnston Eric Richard (1951- )
(1)
Jędrczak Andrzej
(1)
KOWAL Apolinary L
(1)
Kaczmarek Sylwester
(1)
Kaczmarzyk Jan
(1)
Kaczorowska-Spychalska Dominika
(1)
Kakiet Piotr (1957- )
(1)
Kaku Michio (1947- )
(1)
Kamieński Łukasz (1976- )
(1)
Katulski Ryszard J
(1)
Kijo Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(25)
2010 - 2019
(32)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(11)
1980 - 1989
(15)
1970 - 1979
(14)
1960 - 1969
(3)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(58)
1901-2000
(11)
1945-1989
(8)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(108)
Niemcy
(5)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(108)
angielski
(1)
niemiecki
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(7)
Dzieci
(6)
9-13 lat
(4)
6-8 lat
(3)
Informatycy
(3)
Przedsiębiorcy
(3)
Młodzież
(2)
Szkoły średnie
(2)
0-5 lat
(1)
14-17 lat
(1)
Dziewczęta
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele informatyki
(1)
Programiści
(1)
Studenci
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Literatura amerykańska
(1)
Pracownicy naukowo dydaktyczni
(1)
Temat
Programowanie (informatyka)
(11)
Chemia
(9)
Technologia chemiczna
(9)
Algorytmy
(8)
Drewno
(6)
Internet
(6)
Technologia
(6)
Zabawki
(6)
Sztuczna inteligencja
(5)
Technologia żywności
(5)
Komputery
(4)
Kucharstwo
(4)
Metale
(4)
Woda
(4)
Etyka
(3)
Ewolucjonizm kulturowy
(3)
Gry komputerowe
(3)
Informatycy
(3)
Informatyka
(3)
Komputery kwantowe
(3)
Konstrukcja maszyn
(3)
Majsterkowanie
(3)
Polityka międzynarodowa
(3)
Programy graficzne
(3)
Technologia informacyjna (IT)
(3)
Ścieki
(3)
Cyberbezpieczeństwo
(2)
Cyberkultura
(2)
Cyborgi
(2)
Dziewczęta
(2)
Fermentacja
(2)
GIMP
(2)
Interakcje społeczne
(2)
Internet rzeczy
(2)
Inwigilacja
(2)
Komunikacja elektroniczna
(2)
Mózg
(2)
Postęp techniczny
(2)
Programiści
(2)
Programy komputerowe
(2)
Przemysły wysokiej techniki
(2)
Przetwarzanie obrazów
(2)
Python (język programowania)
(2)
Roboty ręczne
(2)
SQL (język zapytań)
(2)
Sieć komputerowa
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Sztuczna sieć neuronowa
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Typografia
(2)
Uczenie maszynowe
(2)
Uzdatnianie wody
(2)
5G (technologia mobilna)
(1)
Algorytmy genetyczne
(1)
Algorytmy kwantowe
(1)
Arduino (mikrokontroler)
(1)
Argasiński, Jakub (1981- )
(1)
Arkusze kalkulacyjne
(1)
Automatyka
(1)
Automatyzacja
(1)
Babbage, Charles (1791-1871)
(1)
Baran, Paul (1926-2011)
(1)
Baza danych
(1)
Bańka filtrująca
(1)
Bezpieczeństwo informacji
(1)
Bezpieczeństwo produktu
(1)
Bezpieczeństwo żywności
(1)
Biochemia
(1)
Bioinformatyka
(1)
Bioinżynieria
(1)
Branża informatyczna
(1)
Błąd konfirmacji
(1)
C (język programowania)
(1)
Ciasta
(1)
Cukiernictwo
(1)
Cybernetyka
(1)
Cywilizacja
(1)
Czasopismo elektroniczne
(1)
Czcionka
(1)
Czytelnictwo
(1)
Decyzje
(1)
Design thinking
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Dziennikarstwo śledcze
(1)
Ekonometria
(1)
Eksperymenty medyczne na ludziach
(1)
Elektronika
(1)
Elektrotechnika
(1)
Facebook (portal społecznościowy)
(1)
Fajfer, Zenon (1970- )
(1)
Fale radiowe
(1)
Farmacja
(1)
Finanse
(1)
Futuryzm
(1)
Globalizacja
(1)
Gonzales, Andrea
(1)
Google LLC
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Gotowanie
(1)
Graficy polscy
(1)
Temat: czas
2001-
(15)
1901-2000
(9)
1801-1900
(6)
1701-1800
(4)
1-100
(3)
100-1 p.n.e.
(3)
1001-1100
(3)
101-200
(3)
1101-1200
(3)
1201-1300
(3)
1301-1400
(3)
1401-1500
(3)
1501-1600
(3)
1601-1700
(3)
1989-2000
(3)
200-101 p.n.e.
(3)
201-300
(3)
300-201 p.n.e.
(3)
301-400
(3)
400-301 p.n.e.
(3)
401-500
(3)
500-401 p.n.e.
(3)
501-600
(3)
600-501 p.n.e.
(3)
601-700
(3)
700-601 p.n.e.
(3)
701-800
(3)
800-701 p.n.e.
(3)
801-900
(3)
901-1000
(3)
do 801 p.n.e.
(3)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Strefy polarne
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Opracowanie
(29)
Podręcznik
(24)
Poradnik
(18)
Publikacja bogato ilustrowana
(6)
Encyklopedia
(5)
Monografia
(4)
Biografia
(2)
Esej
(2)
Przepisy kulinarne
(2)
Publicystyka
(2)
Reportaż
(2)
Książka do wypełniania
(1)
Książki z kodami QR
(1)
Literatura podróżnicza
(1)
Manga
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(53)
Historia
(9)
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Inżynieria i technika
(7)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(6)
Edukacja i pedagogika
(4)
Etnologia i antropologia kulturowa
(4)
Chemia
(3)
Filozofia i etyka
(3)
Fizyka i astronomia
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Kultura i sztuka
(3)
Matematyka
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Biologia
(2)
Językoznawstwo
(1)
Kulinaria
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Psychologia
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
110 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Szalona historia komputerów / Marcin Kozioł. - Warszawa : Prószyński Media, 2017. - 159, [1] strona : ilustracje ; 29 cm.
(Docent Pięć Procent i... / Marcin Kozioł)
Historię komputerów opowiadają Docent Pięć Procent oraz pies (Πes). Obaj dali się wessać i z wnętrza komputera (sieci komputerowej) przedstawiają nie tylko dzieje komputerów, ale też gier, internetu itd. "Bo jak się jest w środku komputera – wie się o nim wszystko". Nieco szalona forma graficzna nawiązuje stylistycznie zarówno do bardzo popularnego Minecrafta, jak i wielu gier mobilnych, które wykorzystują modną teraz "kanciastą" oprawę. Jednocześnie jest to bezpośrednie nawiązanie do historii 8-bitowych komputerów, z którymi sentymentalnie związane jest całe pokolenie 30/40-letnich tatusiów oraz 50/60-letnich dziadków. Zarówno forma graficzna, jak i sposób narracji są na tyle uniwersalne, że z pewnością urzekną nie tylko sześciolatków, ale i dorosłych czytelników tej książki. Dzięki niezwykle lekkiej, ale bardzo rzetelnej, jeśli chodzi o wiedzę, i fachowo skonsultowanej opowieści "Szalona historia komputerów" może być też wykorzystywana w różnorodnych działaniach edukacyjnych, m.in. w szkole. Uwaga! Książka zawiera wiele "ukrytych" dodatków multimedialnych (wpisanie kodów z książki na www.docent5procent.pl będzie powodowało otworzenie filmów youtube i stron www). (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Chmura” oznacza dla serwerów odzyskanie wolności, wolności przemieszczania się, wolności tańca, wolności łączenia się, rozdzielania, agregowania i wykonywania całego mnóstwa sztuczek. Serwery uzyskały wolność, ale klienci nie uzyskali nic. (...) Chmura oznacza, że nie mamy już środków godnej zaufania kontroli nad katastrofą dziejącą się na naszych oczach. Bo twoje prawo to ludzkie prawo ograniczone do pewnego terytorium, natomiast serwer jest w chmurze, a to znaczy, że jest jeden krok przed jakąkolwiek regulacją: ,,Właśnie sobie uświadomiłem, że jestem przedmiotem regulacji, myślę, że teraz przeniosę się do Oceanii” Witamy w chmurze. (Fragment).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02/09 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Komunikacja w mediach społecznościowych / Wojciech Gustowski. - Wyd. 2. - Gdynia : Novae Res, cop. 2012. - 211, [4] s. : il. ; 22 cm.
„Komunikacja w mediach społecznościowych” omawia fenomen social mediów oraz nowych form komunikowania, jakie wytworzyły się w procesie ich dynamicznego rozwoju. Obok naukowych teorii przedstawione zostały przykłady praktyczne, wyjęte wprost z tętniącego życiem wirtualnego świata. To w dużej mierze serwisy społecznościowe i skupione wokół nich e-społeczności budują potęgę internetu, tworząc silną dialogiczność, przejawiającą się w ciągłej zamianie ról nadawcy i odbiorcy. Wypełnianie przez internautów różnego rodzaju witryn społecznościowych treścią nie tylko buduje potężne repozytorium wiedzy, ale pozwala również na tworzenie nowych jakości w komunikowaniu. Książka skierowana jest do badaczy mediów, humanistów zainteresowanych nowoczesnymi typami komunikacji oraz specjalistów e-marketingu i e-PR, którzy chcieliby w sposób bardziej świadomy wykorzystywać social media do celów biznesowych. Książka powinna zainteresować również wszystkich tych, którzy z ciekawością przyglądają się kierunkom ewolucji współczesnego społeczeństwa. (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak sztuczna inteligencja zmieni twoje życie / Marek Tłuczek. - Gliwice : Helion, copyright 2023. - 232 strony : fotografie, ilustracje, portrety, wykresy ; 24 cm.
Bibliografie, netografie przy rozdziałach.
Historia sztucznej inteligencji. Porównanie AI i ludzkiego mózgu. Prawdopodobne scenariusze rozwoju AI. Wykorzystanie AI w grach logicznych. Rozpoznawanie mowy, języka pisanego i obrazu. Medyczne zastosowania sztucznej inteligencji. Wykorzystanie AI w autonomicznym transporcie. Zagrożenia związane ze sztuczną inteligencją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62 (1 egz.)
Filia Bodzanowice
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Indeks.
Kropka, przecinek, kreska, znak zapytania, spacja (i inne znaki interpunkcyjne i typograficzne) – skąd się wzięły? Jaka jest ich pogmatwana i sięgająca nieraz zamierzchłych czasów historia? [...] Barwnie napisana, przystępna, naszpikowana fascynującymi faktami opowieść Houstona to malutka część historii zachodniej kultury. Jak się jednak okazuje – nieodzowna! (Z noty wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 291-294.
Wyobraź sobie, że myślisz o potrawie, a twój robot kuchenny odbiera fale mózgu i ją przygotowuje. Następnie nastrajasz swój smak na maksimum. Poranny posiłek staje się przeżyciem niemal mistycznym. Wyobraź sobie, że twoje ciało nie istnieje. Nie musi, bo twoja świadomość została przekopiowana do komputera. Możesz teraz być, kim tylko chcesz. Wyobraź sobie, że możesz ulepszyć swoje potomstwo, wybierając mu same najlepsze geny. Któż z nas nie marzył o przezwyciężeniu ograniczeń ludzkiego ciała? Nauka i technologia obiecują poszerzenie naszych zdolności, zwiększenie inteligencji i długości życia, w nadziei, że uda nam się przeobrazić w coś lepszego od nas samych. Marzenie to zapoczątkowało transhumanizm. Ruch, który cieszy się wsparciem miliarderów z Doliny Krzemowej i niektórych spośród największych firm świata. W Być maszyną reporter Mark O'Connell zgłębia niesamowity świat ludzi, którzy wierzą, że można myśleć o ciele jako o sprzęcie. Odwiedza wiodący ośrodek krioniczny, by przekonać się, w jaki sposób niektórzy postanowili zapobiec śmierci. Odkrywa niezależny kolektyw biohakerów, którzy wszczepiają sobie pod skórę rozmaite gadżety w celu wzmocnienia swoich zmysłów. Spotyka zespół niezłomnych naukowców trudzących się nad uchronieniem ludzkości przed sztuczną superinteligencją. Dokąd prowadzi nas obsesja na punkcie technologii? Jaki będzie wpływ rozwoju SI na przyszłość naszych miejsc pracy, życia rodzinnego i na nasze człowieczeństwo? Czy technologie, które tworzymy, przyczynią się do naszej zguby? W swojej książce O'Connell stworzył głęboki, poruszający, i często śmieszny do łez, przekrojowy portret wpływowego ruchu transhumanistów. Zgłębiając, co to znaczy być maszyną, autor oferuje zaskakującą medytację nad tym, co to znaczy być człowiekiem. (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Drogi Czytelniku, czy słysząc w mediach po raz kolejny o sztucznej inteligencji, czujesz dziwną mieszankę ekscytacji i strachu? Natychmiast wracasz myślami do kadrów z filmów typu „Blade Runner”, „Terminator”, „Matrix” albo „Ex Machina”, zastanawiając się, czy mogą się one ziścić? Prawda jest taka, że żyjemy na progu rewolucji na skalę, jakiej nigdy wcześniej ludzkość nie doświadczyła. W ciągu następnej dekady sztuczna inteligencja onieśmieli nas swoimi możliwościami i stanie się tak powszechna jak elektryczność. I podobnie jak z prądem, nie warto się jej bać, wystarczy ją poznać i oswoić. (Z okładki).
Publikację tę polecamy wszystkim zainteresowanym nowoczesną technologią, chcącym zapoznać się lub poszerzyć swoją wiedzę z zakresu AI (sztucznej inteligencji) w sposób niesztampowy, lekki i wciągający. To może być wyśmienite wprowadzenie do tej tematyki również dla młodzieży, uczniów liceów i inne osoby, wiążące swoją przyszłość z obszarem IT lub po prostu chcące wiedzieć więcej o tej ogromnej już dziedzinie wiedzy… (Z noty wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: A beginner's guide to coding, 2016. Na okładce: Baw się i ucz ze Scratchem i Pythonem.
Indeks.
Marzysz o tworzeniu własnych gier komputerowych? Chcesz wydać polecenie swojemu komputerowi, by odparł atak latających robotów? Czas zacząć naukę programowania! Dowiedz się: - jak stworzyć kosmiczną grę; - jak zaprogramować złudzenie optyczne; - jak wydawać polecenia gadającym duszkom. To proste wprowadzenie w świat kodowania pomoże ci poznać języki programowania: Scratch i Python. (Z okładki).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 943.8M (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Practical social engineering : a primer for the ethical hacker, 2022.Na stronie redakcyjnej oryginalna nazwa wydawcy No Starch Press i ISBN oryginału: 9781718500983.
Systemy zabezpieczające infrastrukturę informatyczną i zasoby cennych danych są coraz bardziej wyrafinowane. Jednak nawet najlepszy system nie jest silniejszy od swojego najsłabszego elementu. A skoro mowa o cyberbezpieczeństwie, to jego najpodatniejszym ogniwem jest człowiek. Korzystając z osiągnięć inżynierii społecznej, cyberprzestępcy opracowują nadzwyczaj skuteczne metody ataków – wykorzystanie ludzkiej natury okazuje się najprostsze. Ta książka jest doskonałym wprowadzeniem do inżynierii społecznej. Omawia koncepcje psychologiczne leżące u podstaw tej dyscypliny i jej aspekty etyczne. Zaprezentowano tu narzędzie ułatwiające korzystanie z technik inżynierii społecznej w atakach socjotechnicznych. Następnie szczegółowo pokazano etapy złożonego ataku phishingowego, prowadzonego w celu kradzieży danych uwierzytelniających użytkowników. Nie zabrakło opisów sztuczek stosowanych w celu oszukania użytkowników i obrońców. W przewodniku znajdziesz ponadto liczne techniki proaktywnej ochrony zespołu przed atakami socjotechnicznymi, a także strategie szybkiego odtwarzania systemu po udanych atakach. Poznasz również techniczne sposoby kontroli poczty elektronicznej i narzędzia do analizy potencjalnie podejrzanych wiadomości. (Z okładki).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauka algorytmów : poradnik pisania lepszego kodu / George Heineman ; przekład: Tomasz Walczak. - Gliwice : Helion, copyright 2022. - 231, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Tytuł oryginału: Learning algorithms : a programmer's guide to writing better code, 2021.
Indeks.
Doskonałe opanowanie dowolnego języka programowania nie wystarczy do tego, aby stać się świetnym programistą czy deweloperem. Konieczne jest również zdobycie praktycznej wiedzy dotyczącej algorytmów. Oznacza to, że aby pisać lepszy kod, podczas rozwiązywania rzeczywistych problemów trzeba umieć korzystać z algorytmów, włączając w to ich budowanie, modyfikację i implementację. Niezależnie od tego, jaką dziedziną informatyki się zajmujesz, biegłość w posługiwaniu się algorytmami w wymierny sposób ułatwi Ci pracę i poprawi jej rezultaty. Ta książka jest przystępnym wprowadzeniem do wiedzy o algorytmach wraz z przykładami implementacji napisanymi w Pythonie. Oprócz praktycznego omówienia algorytmów znalazło się tu wyjaśnienie takich pojęć jak klasy złożoności czy analiza asymptotyczna. Dokładnie omówiono także najważniejsze algorytmy, w tym różne sposoby haszowania, sortowania czy przeszukiwania. Tam, gdzie to niezbędne, wprowadzono struktury danych języka Python. Z poradnika programiści i testerzy dowiedzą się, w jaki sposób wykorzystywać algorytmy do pomysłowego rozwiązywania problemów obliczeniowych. Zrozumienie treści ułatwiają ciekawe materiały wizualne i ćwiczenia utrwalające, które pozwolą na przetestowanie zdobytej wiedzy w praktyce. W książce między innymi: podstawowe algorytmy wykorzystywane w inżynierii oprogramowania; standardowe strategie wydajnego rozwiązywania problemów ocena złożoności czasowej kodu z wykorzystaniem notacji dużego O; praktyczne stosowanie algorytmów z wykorzystaniem bibliotek i struktury danych Pythona; główne zasady działania ważnych algorytmów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Quantum supremacy : how the quantum computer revolution will change everything, 2023.
Indeks.
Fascynująca opowieść o komputerach kwantowych, które całkowicie odmienią nasze życie. Dzięki nim być może w końcu poznamy najgłębsze tajemnice natury, wykorzystamy w pełni potencjał sztucznej inteligencji i rozwiążemy najtrudniejsze problemy nękające ludzkość. Komputery kwantowe wywołają ogromną rewolucję, porównywalną chyba tylko z przełomem spowodowanym pojawieniem się tranzystorów i układów scalonych. Dzięki technologii kwantowej uzyskamy dostęp do ogromnej mocy obliczeniowej, przewyższającej wszystko, co udało nam się do tej pory osiągnąć. Doprowadzi to do przemian we wszystkich dziedzinach życia. Prawdę mówiąc, nie ma chyba ani jednego problemu stojącego przed ludzkością, którego nie dałoby się rozwiązać za pomocą obliczeń kwantowych. Michio Kaku jak zwykle opisuje te fascynujące zagadnienia z ogromną przejrzystością i niezrównanym entuzjazmem, kreśląc wymowny obraz niezbyt odległej przyszłości. (Z okładki).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Propagacja fal radiowych w sieciach 5G/IoT / Ryszard J. Katulski. - Warszawa : Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, 2020. - 242, [2] strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografie przy rozdziałach. Indeks.
W książce przedstawiono metody analizy mechanizmów rozchodzenia się fal radiowych oraz metodykę oceny i obliczania tłumienia w różnych środowiskach propagacyjnych. Uwzględniono odpowiednie zalecenia ITU-R oraz ETSI, odnoszące się do poszczególnych zagadnień, mające duże znaczenie praktyczne przy projektowaniu systemów radiokomunikacyjnych piątej generacji (5G) oraz tzw. Internetu Rzeczy (IoT). (Z noty wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sztuczna inteligencja od podstaw / Feliks Kurp. - Gliwice : Helion, copyright 2023. - 192 strony : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 189-192.
Sztuczna inteligencja od podstaw to pozycja, która począwszy od opisu klasycznych metod SI, takich jak algorytm genetyczny, algorytm mrówkowy, systemy ekspertowe czy sztuczne życie, zapoznaje Czytelnika z najbardziej zaawansowanymi modelami opartymi na sztucznych sieciach neuronowych. Autor skrupulatnie objaśnia złożone zagadnienia dotyczące zarówno podstaw teoretycznych, jak i budowy i zastosowań takich systemów, nie unika przy tym odwołania do historii ich rozwoju. Książka stanowi kompendium wiedzy na temat tej niesłychanie szybko rozwijającej się i dynamicznie wkraczającej w nasze życie dziedziny. Została napisana tak, aby była przystępna dla osób posiadających podstawowe umiejętności matematyczne.
Dzięki książce: poznasz historię rozwoju sztucznej inteligencji; zdobędziesz wiedzę na temat aktualnych metod AI, takich jak uczenie maszynowe (ML), głębokie uczenie maszynowe (DL) czy przetwarzanie języka naturalnego (NLP) na podstawie udostępnionych kodów źródłowych kilku autorskich aplikacji; nabędziesz umiejętności w zakresie tworzenia i optymalizacji systemów sztucznej inteligencji. (Z okładki).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Obliczenia kwantowe dla każdego / Chris Bernhardt. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020. - XVII, [1], 202 strony : ilustracje ; 24 cm.
Tytuł oryginału: Quantum computing for everyone, 2019.
Indeks.
Książka jest przystępnym wprowadzeniem do nowej, fascynującej dziedziny teorii obliczeń. "Obliczenia kwantowe" to przepiękne spotkanie fizyki kwantowej z informatyką. Najbardziej zaskakujące idee fizyki XX wieku pozwalają nam zupełnie zmienić sposób myślenia o obliczeniach. Chris Bernhardt wprowadza Czytelnika w obliczenia kwantowe w sposób, który jest zrozumiały dla każdego, kto jest zaznajomiony z matematyką na poziomie liceum. Autor, sam będąc matematykiem, stara się upraszczać część matematyczną tak bardzo, jak tylko jest to możliwe. Wyjaśnia kubity, splątanie, teleportację kwantową, algorytmy kwantowe oraz wiele innych zagadnień związanych z mechaniką kwantową. Zarówno działanie, jak i znaczenie aparatu matematycznego wyjaśnia dodatkowo na prostych przykładach. W książce autor: definiuje podstawową jednostkę obliczeń kwantowych - kubit - i wyjaśnia jak można dokonać jego pomiaru, omawia splątanie, które - jak twierdzi - łatwiej opisać matematyką niż słowami, wyjaśnia, co to znaczy, że dwa kubity mogą być splątane, wprowadza w tematykę kryptografii kwantowej, podsumowuje standardowe zagadnienia klasycznego wprowadzenia do teorii obliczeń - bity, logika i bramki logiczne, opisuje pomysłowy komputer kul bilardowych Edwarda Fredkina, definiuje kwantowe bramki logiczne, omawia złożoność algorytmów kwantowych, opisuje budowę kwantowych komputerów. (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Młody programista : nauka programowania w Scratchu / Witold Krieser. - Gliwice : Helion, copyright 2022. - 98, [6] stron : ilustracje ; 24 cm.
Baw się - i ucz się programowania! Programowanie to dziś niezwykle ważna umiejętność. I wszystko wskazuje na to, że jego znaczenie będzie tylko rosło. Warto więc zawczasu pomyśleć o przyszłości swojego dziecka i pomóc mu rozpocząć przygodę z programowaniem. Tym bardziej że istnieje Scratch - język kodowania, wokół którego skupia się liczna społeczność internetowa -pozwalający tworzyć własne interaktywne historie, gry i animacje i dzielić się nimi z ludźmi na całym świecie. A że Scratch powstał z myślą o młodych programistach, w wieku 8-16 lat, idealnie się sprawdza jako pierwszy język przyszłego informatyka.
Tę książkę wyróżnia to, że zawiera niezbędne minimum tekstu, za to maksymalnie dużo grafik. Za ich pośrednictwem autor pokazuje podstawowe instrukcje języka i programy pomagające kreować rozmaite kształty. Młody czytelnik będzie w stanie każdy z tych programów przeanalizować, wprowadzić do Scratcha, wreszcie ? sprawdzić jego działanie. Wszystko po to, by samodzielnie tworzyć ciekawe efekty graficzne, animacje i gry. (Z okładki).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Język C dla małych urządzeń : krótki kod o wielkich możliwościach / Marc Loy ; przekład: Jacek Janusz. - Gliwice : Helion, copyright 2022. - 263, [1] strona : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Tytuł oryginału: Smaller C : lean code for small machines, 2021.
W książce między innymi: podstawy języka C, w tym typy danych, przepływ sterowania i funkcje zarządzanie pamięcią i działanie programów w prostych urządzeniach; tworzenie czytelnego i łatwego w utrzymaniu kodu w języku C; optymalizacja kodu pod kątem wydajności; testowanie istniejących bibliotek i tworzenie własnych. (Z noty wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej