Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(19)
Forma i typ
Książki
(19)
Poradniki i przewodniki
(1)
Proza
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(19)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(17)
Filia dla Dzieci
(2)
Autor
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(2)
Haring Norris G. (1923- )
(2)
Kirejczyk Kazimierz (1910-1986)
(2)
Radzicki Józef
(2)
Schiefelbusch Richard L
(2)
Ackerman Andrea
(1)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Ambrożewski Jacek (1989- )
(1)
Bliuj-Stodulska Patricija
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Ciszkiewicz Małgorzata
(1)
Czapiga Alina
(1)
Fournier Jean-Louis (1938- )
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Hayden Torey L
(1)
Hulek Aleksander (1916-1993)
(1)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(1)
Kloza-Rozwadowska Anna
(1)
Koch Ewa
(1)
Kosek Marta
(1)
Kossowska Agnieszka
(1)
Kruk Paweł
(1)
Kubińska Olga
(1)
Lerrigo Marion Olive
(1)
Lovaas Ivar (1927-2010)
(1)
Maciarz Aleksandra (1937- )
(1)
Mariańczyk Katarzyna
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Otrębski Wojciech (1962- )
(1)
Płóciennik Paweł (1987- )
(1)
Rożnowska Krystyna (1945- )
(1)
Ryrych Katarzyna (1959- )
(1)
Rzeźnicka-Krupa Jolanta
(1)
Skórczyńska Małgorzata
(1)
Spock Benjamin (1903-1998)
(1)
Sęk Bożena
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(19)
Język
polski
(19)
Odbiorca
Dzieci
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Dziecko niepełnosprawne
(11)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(7)
Młodzież niepełnosprawna
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Nauczyciele
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Chorzy w rodzinie
(1)
Dyskryminacja chorych i niepełnosprawnych
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Fournier, Jean-Louis (1938- )
(1)
Hayden, Torey L.
(1)
Integracja społeczna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Logopedia
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Ojcostwo
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Pamiętniki francuskie
(1)
Przedszkola integracyjne
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rodzeństwo
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zespół Downa
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Powieść
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
19 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37M (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37M (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9M (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to pierwsza taka książka w Polsce – napisana dla dzieci i dorosłych, zawierająca historie opowiedziane przez niepełnosprawne dzieci. Dziecko, stawiając każde pytanie, również tak niezręczne dla dorosłego jak: „dlaczego on nie chodzi/mówi/słyszy?”, chce zawsze tego samego – poznać i zrozumieć świat. A kiedy otrzyma spokojną, rzeczową odpowiedź, przyjmuje do wiadomości, że świat jest różnorodny, a ludzie mogą być odmienni. Ta książka pomaga iść „małej głowie” (i niejednej „dużej”) jeszcze dalej – pomaga dostrzec, że osoby niepełnosprawne nie składają się tylko z tej swojej odmienności, choroby. A zatem nie potrzebują tylko współczucia, jak mówi jedna z bohaterek, niewidoma Ania: „Denerwuje mnie, gdy ludzie mi współczują. Nie trzeba mi współczuć – przecież jestem zdrowa, nikt mi nie umarł i nic mnie nie boli.” „Moim celem było opowiedzenie dzieciom w książce, czym jest niepełnosprawność. Chciałam pokazać, że niepełnosprawność to inne odczuwanie, widzenie, a czasem także inne rozumienie świata. Dzieci w sposób naturalny są otwarte na inność, chciałabym w nich tę otwartość podtrzymać i sprawić, by niepełnosprawność nie była tematem tabu w ich środowisku. Tą publikacją chciałam również obalić kilka stereotypów i sprawić, aby dzieci zdrowe przestały się bać dzieci niepełnosprawnych.” – mówi autorka książki Agnieszka Kossowska. Wierzymy, że „Duże sprawy w małych głowach” pomogą uwolnić od wielu stereotypowych zachowań i przyczynią się do tego, że dzieciom niepełnosprawnym będzie żyło się dużo łatwiej. (http://dswmg.pl/).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37M (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Konteksty Psychologii Rehabilitacji)
Tytuł równoległy: Recipe for rehabilitation : children and youth with disabilities.
Bibliografia przy rozdziałach.
Streszczenie w języku angielskim przy rozdziałach. Wstęp także w języku angielskim.
Potrzeba transdyscyplinarnego myślenia i działania w obszarze rehabilitacji jest dziś oczywista dla coraz większej liczby badaczy zjawiska niepełnosprawności i przebiegu procesu rehabilitacji oraz całej rzeszy specjalistów praktyków zaangażowanych w ten proces. […] Za sprawą przekazywanego czytelnikom tomu chcemy włączyć się w trwający od wielu lat dyskurs dotyczący potrzeby i konsekwencji wczesnej interwencji i stymulacji rozwoju dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością. Na nasze zaproszenie do współpracy w realizacji tego zadania odpowiedziało wielu badaczy i spora grupa praktyków działających w tym obszarze rehabilitacji. Efektem współpracy jest kolejna z serii monografia wieloautorska, w której prezentujemy szereg informacji z zakresu: diagnozy oraz wczesnego wspomagania dzieci niepełnosprawnych w rozwoju, wychowania i nauczania, wsparcia rodzin z niepełnosprawnymi dziećmi i ich funkcjonowania w środowisku rówieśniczym. (Ze wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 123-136.
Książka zawiera przegląd współczesnych tendencji w teorii i praktyce wczesnej interwencji. W części teoretycznej omówiono między innymi środowiskowy kontekst rozwoju człowieka, współudział rodziny w tworzeniu i realizowaniu programów wczesnej interwencji, a także ważne aspekty życia rodziny z małym dzieckiem, a zwłaszcza kwestię powstawania we wczesnym okresie funkcjonowania rodziny uczuciowych relacji między dzieckiem a rodzicami, określanych jako przywiązanie. W części praktycznej przedstawiono wybrane sposoby wspomagania rozwoju dziecka, zwłaszcza stosunkowo proste i niewymagające specjalnych warunków do ich realizacji. Końcowa część książki zawiera doświadczenia wybranych krajów w zakresie stosowania wczesnej interwencji. Adresatami publikacji są pedagodzy i psycholodzy pracujący z dziećmi niepełnosprawnymi lub zagrożonymi niepełnosprawnością oraz rodzice, którym ta książka może pomóc w codziennym, pełnym miłości trudzie wspomagania rozwoju ich dzieci. (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37M (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37M (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37M (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: Teaching developmentally disabled children, 1981.
Książka jest przeznaczona przede wszystkim dla rodziców dzieci niepełnosprawnych umysłowo. Programy w niej zawarte powinny być stosowane pod kierunkiem doświadczonych pedagogów. (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37M (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wyspa mojej siostry / Katarzyna Ryrych. - Wydanie 2. - Łódź : Literatura, 2017. - 85, [3] strony ; 23 cm.
Poznajemy Pippi, która jakby żyje na samotnej wyspie, w innym świecie… Na tę wyspę wprowadza nas jej młodsza siostra Marysia. Dzięki jej wrażliwości dotykamy wprost największych tajemnic i problemów jej niepełnosprawnej siostry. Odkrywamy przy tym, że każdy człowiek jest osobną wyspą i choć czasem tak bardzo różnimy się od siebie, to każdy z nas ma prawo do godnego życia, szacunku, podziwu i miłości. I pomyślałam sobie, że jeśli potrafimy sprawić, by takie osoby jak Pippi czuły się szczęśliwe mimo swojej choroby, to nasz świat będzie lepszy. (Anna Dymna; z okładki).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 215-229.
Treść książki jest rezultatem kilkuletnich badań nad integracyjną formą kształcenia prowadzonych na terenie województwa śląskiego w latach 2007-2010. Podjęta problematyka została ulokowana w kontekście sytuacji trudnych związanych z codzienną pracą w klasie integracyjnej. Dotyczy ona między innymi organizacji pracy lekcyjnej, oceniania, kwalifikowania uczniów do zespołu klasowego, rozmieszczenia uczniów w przestrzeni sali lekcyjnej, kwalifikacji i kompetencji nauczycieli pracujących w tych klasach. Zagadnienia te zostały osadzone w licznych kategoriach analitycznych zaczerpniętych z pola różnych nauk społecznych i humanistycznych (np. w koncepcjach antynomii, wiedzy potocznej, kapitału społecznego, wsparcia czy konfliktu). Ostatni rozdział części empirycznej książki zawiera opinie nauczycieli o korzyściach i sytuacjach pozytywnych omawianej formy kształcenia. Prócz części empirycznej książka zawiera szerokie wprowadzenie obejmujące dyskusję nad zasadnością podziału badań na teoretyczne i praktyczne w pedagogice, ze szczególnym uwzględnieniem eksploracji kształcenia integracyjnego, oraz zakończenie ukazujące drogi badawcze kształcenia uczniów niepełnosprawnych. (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37M (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta niewielka książeczka to list do dwóch upośledzonych fizycznie i umysłowo synów autora, złożony z krótkich tekstów, literackich miniatur - opowieści, refleksji, anegdot - które kreślą z jednej strony wizerunek Mathieu i Thomasa, z drugiej zaś są świadectwem ojcowskiej miłości. Od pierwszej strony książka przykuwa uwagę. Napisana pięknym, obrazowym językiem, jest przejmująca, szczera aż do bólu, wesoła i zarazem smutna, to znów niemal cyniczna. To świadectwo doświadczeń człowieka, który spłodził dwóch naznaczonych genetycznie synów i wie, że nigdy nie będzie mu dane przeżywać tego, co przeżywają inni ojcowie, ale - jak gorzko, ironicznie, choć pogodnie zauważa - inni ojcowie nie dostąpią tego, co jemu przypadło w udziale. Na 150 stronach autor opowiada historię narodzin dzieci, trudności wychowawcze rodziców, niewielkie radości dnia codziennego, które sprawiają, że „nieznośne możliwe jest do uniesienia”. (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 431-453.
W prezentowanej książce Autorka podejmuje kwestię konstruowania codziennego dyskursu przez dzieci z głębszą niepełnosprawnością intelektualną w potocznych rozmowach, w których komunikują się z innymi ludźmi, tworzą i interpretują otaczającą je rzeczywistość, nadając jej określone znaczenia, przy czym zarówno ich dyskurs, jak one same są w różny sposób określane i definiowane. W książce zbadano aspekt pozytywnego aspektu dyskursu dziecięcego, starając się dociec czy i jak dzieci porozumiewają się z innymi w specjalnej instytucji edukacyjnej jaką jest przedszkole dla dzieci z upośledzeniem umysłowym. Celem pracy jest ukazanie na tle filozoficzno-socjologicznych ujęć procesów komunikacji opisu, analizy i interpretacji różnorodnych aktów komunikacyjnych, w trakcie których dochodzi do wymiany i interpretacji rozmaitych znaczeń i do ukształtowania społecznego, uwarunkowanego kulturowo tekstu, którego twórcami są dzieci i ich partnerzy interakcyjni. Adresatami publikacji mogą być studenci, a także wykładowcy akademiccy pedagogiki specjalnej oraz innych kierunków pedagogicznych, nauczyciele i wychowawcy przedszkoli, szkół specjalnych, klas i szkół integracyjnych, terapeuci, psycholodzy, logopedzi, instruktorzy, a także rodzice i opiekunowie osób niepełnosprawnych intelektualnie. (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316M (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko / Torey L. Hayden ; przekł. Paweł Kruk. - Warszawa : Hachette Polska, cop. 2013. - 283, [2] s. ; 21 cm.
(Historie Prawdziwe ; 2)
(Kolekcja Hachette.)
Tyt. oryg.: One child, 1980.
Sześcioletnia Sheila nigdy się nie odzywała, nigdy nie płakała, a jej spojrzenie wyrażało nienawiść. Porzucona przez matkę, maltretowana przez ojca. Po akcie przemocy wobec innego dziecka zostaje umieszczona w klasie dla dzieci, dla których nie ma właściwie nadziei. Wszyscy uznali, że Sheila jest stracona, wszyscy poza jedną nauczycielką, która za zasłoną gniewu dostrzegła w dziewczynie iskrę geniuszu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej