Kurek Łukasz (1984- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(2)
Autor
Disney Walt (1901-1966)
(314)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(244)
Drewnowski Jacek (1974- )
(208)
Shakespeare William (1564-1616)
(187)
Kurek Łukasz (1984- )
(-)
Steel Danielle (1947- )
(186)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(175)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(170)
Fabianowska Małgorzata
(163)
Zimnicka Iwona (1963- )
(151)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(148)
Marciniakówna Anna
(148)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(148)
Prus Bolesław (1847-1912)
(148)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(146)
Christie Agatha (1890-1976)
(145)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(137)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(135)
Braiter-Ziemkiewicz Paulina (1968- )
(121)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(120)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(119)
Sandemo Margit (1924-2018)
(113)
King Stephen (1947- )
(110)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(107)
Mazan Maciejka
(107)
Mróz Remigiusz (1987- )
(103)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(101)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(100)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(100)
Zarawska Patrycja (1970- )
(100)
Królicki Zbigniew A. (1954- )
(98)
Szulc Andrzej
(98)
Byczek Zuzanna
(94)
Miłosz Czesław (1911-2004)
(92)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(91)
Lem Stanisław (1921-2006)
(88)
Skura Artur
(86)
Tuwim Julian (1894-1953)
(86)
Rosiński Grzegorz (1941- )
(85)
Conrad Joseph (1857-1924)
(84)
Palmer Diana (1946- )
(84)
Ross Tony (1938- )
(84)
Patkowska Alina
(83)
Butenko Bohdan (1931-2019)
(82)
Gawryluk Barbara (1957- )
(80)
Strzałkowska Małgorzata (1955- )
(80)
Krentz Jayne Ann (1948- )
(79)
Pratchett Terry (1948-2015)
(78)
Spirydowicz Ewa
(78)
Fabisińska Liliana (1971- )
(77)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(76)
Webb Holly
(76)
Możdżyńska Aldona
(75)
Skibniewska Maria (1904-1984)
(75)
Rowling J. K. (1965- )
(74)
Van Hamme Jean (1939- )
(74)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(73)
Usakiewicz Wojciech (1958- )
(73)
Kraśko Jan (1954- )
(72)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(72)
Sparks Nicholas (1965- )
(72)
Jansson Tove (1914-2001)
(71)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(70)
Tolkien J. R. R. (1892-1973)
(70)
Coben Harlan (1962- )
(69)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(69)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(69)
Marlier Marcel (1930-2011)
(68)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(67)
Zychowicz Elżbieta
(67)
Kozak Jolanta (1951- )
(66)
Lunde Sigrid
(66)
Lunde Sigrid. Akuszerka
(66)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(66)
Kobyliński Szymon (1927-2002)
(65)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(65)
Mortka Marcin (1976- )
(65)
Reymont Władysław Stanisław (1867-1925)
(65)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(65)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(64)
Drwęska Melania
(64)
Beaumont Émilie (1948- )
(63)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(63)
Olejnik Donata
(63)
Bobocińska Ewa
(62)
Delahaye Gilbert (1923-1997)
(62)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(62)
Mosek Katarzyna
(62)
Rusinek Michał (1972- )
(62)
Widmark Martin (1961- )
(62)
Barańczak Stanisław (1946-2014)
(61)
Ciążyńska Katarzyna
(61)
Dickens Charles (1812-1870)
(61)
Górecka Barbara (tłumaczka)
(61)
Kierszys Zofia (1921-2000)
(61)
Mirska Julita
(61)
Ochab Janusz (1971- )
(61)
Wilusz Tomasz
(61)
Angelsen Trine (1965- )
(60)
Cussler Clive (1931-2020)
(60)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Filozofia
(1)
Myślenie
(1)
Nauka
(1)
Odpowiedzialność moralna
(1)
Wolność woli
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Dziedzina i ujęcie
Filozofia i etyka
(2)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Myślenie jest trudne. Myślenie o niektórych problemach jest tak trudne, że może rozboleć Cię głowa od samego myślenia o myśleniu o nich!
Książka ta stanowi kolekcję moich ulubionych narzędzi do myślenia. Nie będę ich tylko opisywał; zamierzam się nimi posłużyć, aby łagodnie przeprowadzić twój umysł przez trudne terytorium aż do dość radykalnych koncepcji znaczenia, umysłu i wolnej woli. Zaczniemy od narzędzi prostych i uniwersalnych, mających zastosowanie do wszystkich rodzajów zagadnień. Niektóre z nich są znajome, ale inne nie były wcześniej często dyskutowane. Następnie pokażę Ci pewne narzędzia, które rzeczywiście są przeznaczone do zadań specjalnych, zaprojektowane tak, aby rozsadzić tę czy inną specyficzną i uwodzicielską ideę, oczyszczając drogę przed powrotem z głębokich kolein, które wciąż ograniczają i wprawiają w zakłopotanie ekspertów. Napotkamy i rozmontujemy również różne złe narzędzia do myślenia, nic nie warte przyrządy do perswazji, które mogą Cię zaprowadzić na manowce, jeśli nie będziesz ostrożny. Niezależnie od tego, czy spokojnie dotrzesz, czy też nie, do proponowanego przeze mnie miejsca przeznaczenia – i czy postanowisz pozostać tam ze mną – podróż ta zaopatrzy Cię w nowe sposoby myślenia o omawianych zagadnieniach i myślenia o myśleniu. Daniel C. Dennett (z okładki).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 285-298. Indeks.
Dwóch znakomitych filozofów ściera się - życzliwie, ale bez merytorycznej taryfy ulgowej - w epistolarnej dyskusji o tym, czy jesteśmy kukiełkami na linkach przypadku, czy mamy życie pod niejaką choćby kontrolą. Sceptycznie spoglądający na ideę wolnej woli Caruso spotyka się z reprezentującym pogląd przeciwny Dennettem. Ten pierwszy, analityk z temperamentu, szuka równo ciętych definicji. Ten drugi, głową i sercem darwinista, wskazuje, że analogowy świat nie operuje w trybie binarnym. Próbując rozstrzygnąć problem wolnej woli i związanej z nią odpowiedzialności moralnej, Dennett i Caruso ponoszą oczywiste fiasko. Nie zdoławszy przekonać adwersarza do swoich poglądów przegrywają, ale ze wspaniałym efektem. (Z okładki).
Problem wolnej woli niesie za sobą realne konsekwencje: dla naszego rozumienia samych siebie, dla naszych związków z innymi ludźmi oraz dla naszych moralnych i prawnych praktyk. Założenie, iż posiadamy wolną wolę kryje się za uzasadnieniem wielu naszych codziennych postaw i sądów. Przykładowo, gdy ktoś wyrządzi nam krzywdę moralną, żywimy nie tylko urazę i czujemy nie tylko gniew moralny. Zazwyczaj czujemy również, iż owe emocje są uzasadnione, ponieważ zakładamy, że jeśli tylko nie zachodzą okoliczności usprawiedliwiające, ludzie są wolni i odpowiedzialni moralnie za to, co czynią, i dlatego owe reakcje są w stosunku do nich właściwe. Zazwyczaj zakładamy również, iż gdy ludzie „działają z własnej wolnej woli”, to sprawiedliwie zasługują oni na pochwałę i naganę, karę i nagrodę za swoje czyny, gdyż są odpowiedzialni moralnie za swoje działania. Podobne założenia znajdują się u podstaw prawa karnego. Sąd Najwyższy Stanów Zjednoczonych stwierdził: „«Powszechny i trwały» fundament naszego systemu prawa, w szczególności naszego rozumienia kary, jej wymierzania oraz pozbawiania wolności, to «wiara w wolność ludzkiej woli oraz wynikająca z niej zdolność każdej zwyczajnej osoby do wyboru pomiędzy dobrem i złem, a także wynikający z niej obowiązek takiego wyboru»” (Stany Zjednoczone przeciwko Grayson, 1978). Lecz czy wolna wola rzeczywiście istnieje? Co gdyby okazało się, że – we właściwym tych słów znaczeniu – nikt nigdy nie jest wolny i odpowiedzialny moralnie? Co oznaczałoby to dla społeczeństwa, moralności, sensu i prawa? Czy społeczeństwo mogłoby właściwie funkcjonować bez wiary w wolną wolę? To tylko niektóre pytania dyskutowane w niniejszej książce. (Fragment).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej