Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(21)
Forma i typ
Książki
(18)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Proza
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(24)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(13)
Filia dla Dzieci
(8)
Filia Borki Wielkie
(1)
Filia Łomnica
(1)
Filia Bodzanowice
(1)
Autor
Rosłan Katarzyna
(3)
Deutsch Stacia
(2)
Deutsch Stacia. Dziewczyny Kodują
(2)
Walczak Tomasz
(2)
Aderek Andrzej
(1)
Antosiewicz Agnieszka
(1)
Argasiński Jakub (1981- )
(1)
Baszuro Paweł
(1)
Bednarek Krzysztof (informatyk)
(1)
Białasiewicz Jan (1936- )
(1)
Broma Paulina
(1)
Błaszczyk Tomasz
(1)
Essinger James (1957- )
(1)
Fajfer Zenon (1970- )
(1)
Gay Warren W
(1)
Gimeno-Segovia Mercedes
(1)
Gonzales Andrea
(1)
Harrigan Nicholas
(1)
Heineman George T
(1)
Houser Sophie
(1)
Hutt Sarah
(1)
Janicki Paweł (1974- )
(1)
Janusz Jacek
(1)
Johnston Eric Richard (1951- )
(1)
Krieser Witold
(1)
Loy Marc
(1)
Maliszewski Kazimierz
(1)
Marciniak Andrzej
(1)
Marecki Piotr (1976- )
(1)
Marston Mick
(1)
Migut Wiesław
(1)
Miller Dean
(1)
Onak Leszek (1981- )
(1)
Perry Greg M
(1)
Podgórni Łukasz (1984- )
(1)
Podstawczyński Adam
(1)
Saujani Reshma (1975- )
(1)
Scott Marc
(1)
Staniszewski Michał (1981- )
(1)
Tadeusiewicz Ryszard (1947- )
(1)
Tsurumi Andrea
(1)
Turowski Piotr
(1)
Wiesławiec deluxe (1985- )
(1)
Wojtkowiak Katarzyna (tłumacz)
(1)
Wołczyk Krzysztof
(1)
Wołk-Łaniewski Jerzy (1986- )
(1)
Wróblewski Piotr (informatyk)
(1)
Yerzmyey (1975- )
(1)
Zenial (1978- )
(1)
Ziembik Krzysztof A. (1974- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(2)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(21)
Język
polski
(21)
Odbiorca
Dzieci
(5)
9-13 lat
(4)
6-8 lat
(2)
Informatycy
(2)
Programiści
(2)
0-5 lat
(1)
14-17 lat
(1)
Dziewczęta
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele informatyki
(1)
Studenci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(3)
Temat
Programowanie (informatyka)
(19)
Algorytmy
(3)
Gry komputerowe
(3)
Dziewczęta
(2)
Informatycy
(2)
Informatyka
(2)
Komputery
(2)
Nauka
(2)
Programiści
(2)
Przyjaźń
(2)
Python (język programowania)
(2)
Arduino (mikrokontroler)
(1)
Argasiński, Jakub (1981- )
(1)
Atari (komputer)
(1)
BASIC (język programowania)
(1)
Babbage, Charles (1791-1871)
(1)
Branża informatyczna
(1)
C (język programowania)
(1)
C++ (język programowania)
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Cyberkultura
(1)
Czasopismo elektroniczne
(1)
Fajfer, Zenon (1970- )
(1)
Gonzales, Andrea
(1)
Graficy polscy
(1)
Grafika komputerowa
(1)
Grafika polska
(1)
Grafy
(1)
Houser, Sophie
(1)
Janicki, Paweł (1974- )
(1)
Język środowiskowy
(1)
Języki programowania
(1)
Kobieta
(1)
Komputery kwantowe
(1)
Konkursy szkolne
(1)
Linux
(1)
Literatura elektroniczna
(1)
Literatura polska
(1)
Lovelace, Ada King (1815-1852)
(1)
Matematycy
(1)
Matematyka
(1)
Memy internetowe
(1)
Mikrokontrolery
(1)
Muzycy polscy
(1)
Muzyka elektroniczna
(1)
Muzyka polska
(1)
Nastolatki
(1)
Onak, Leszek (1981- )
(1)
PASCAL
(1)
Pisarze polscy
(1)
Podgórni, Łukasz (1984- )
(1)
Praca pozalekcyjna
(1)
Praca zespołowa
(1)
Produkcja
(1)
Programowanie kwantowe
(1)
Programy komputerowe
(1)
QPU
(1)
Roboty mobilne
(1)
Scratch
(1)
Scratch (język programowania)
(1)
Sieć komputerowa
(1)
Staniszewski, Michał (1981- )
(1)
Struktury danych
(1)
System wbudowany (informatyka)
(1)
Sztuka cyfrowa
(1)
Sztuka generatywna
(1)
Sztuka polska
(1)
Szyfry
(1)
Technologia informacyjna (IT)
(1)
Terminologia
(1)
Unity (informatyka)
(1)
Wiesławiec deluxe (1985- )
(1)
Yerzmyey (1975- )
(1)
Zenial (1978- )
(1)
Ziembik, Krzysztof A. (1974- )
(1)
Złożoność obliczeniowa
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Poradnik
(6)
Podręcznik
(5)
Opracowanie
(3)
Powieść
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Biografia
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(13)
Historia
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
21 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Programming quantum computers, 2019.
Komputery kwantowe nie są już tylko urządzeniami teoretycznymi. Nie są też futurystycznym monstrum, obcą maszyną, która zamieni całe istniejące oprogramowanie w jakąś jego niezrozumiałą alternatywę. Komputery kwantowe (QPU) staną się raczej radykalnym rozszerzeniem możliwości współczesnej informatyki, które pozwoli nam rozwiązać problemy dotychczas nierozwiązywalne. Istnieją ważne zadania, z którymi QPU potrafią sobie świetnie poradzić, a których rozwiązanie byłoby niemożliwe na jakimkolwiek standardowym urządzeniu komputerowym. Z drugiej strony z wieloma standardowymi obliczeniami QPU nie radzi sobie dużo lepiej niż najzwyklejszy laptop. Z punktu widzenia programisty zatem stanowi rodzaj koprocesora o ciekawych możliwościach. Oto przewodnik po wspaniałym, nieodkrytym jeszcze do końca świecie informatyki kwantowej. Aby ją zrozumieć, niepotrzebny jest doktorat z fizyki kwantowej i wyższej matematyki. Dzięki tej książce opanujesz zestaw pojęć niezbędnych do zrozumienia działania QPU, dowiesz się, jakie problemy mogą rozwiązać aplikacje QPU i nauczysz się korzystać z narzędzi do pisania programów dla QPU. Zaprezentowane tu koncepcje są bogato ilustrowane przykładami, które można łatwo uruchomić na darmowym symulatorze QCEngine. Istnieje też możliwość korzystania z fizycznych QPU (kilka prototypów QPU udostępniono w chmurze). Interesującą, choć nieco trudniejszą częścią przewodnika jest rozdział poświęcony zastosowaniu obliczeń kwantowych w uczeniu maszynowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gatunki cyfrowe : instrukcja obsługi / Piotr Marecki. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2018. - 197, [3] strony : ilustracje, fotografie, portrety ; 25 cm.
(Biblioteka XXII Wieku)
Zawiera: Dema / Jakub Argasiński. Gry / Michał "Bonzaj" Staniszewski. Magi / Łukasz "Zenial" Szałankiewicz. "Chiptune'y" / Yerzmyey. Gry tekstowe / Krzysztof A. Ziembik. Hiperteksty / Zenon Fajfer. Generatory tekstowe / Leszek Onak. Statusy / Łukasz Podgórni. Memy / Wiesławiec deluxe. "Conditional arts" / Paweł Janicki
Gatunki cyfrowe. Instrukcja obsługi to dogłębny i poparty wieloma przykładami przewodnik po praktycznej stronie tworzenia cyfrowych dzieł kultury podany przez ich twórców. O tym, jak zrobić i czym się charakteryzuje demo, gra tekstowa, chiptune, magazyn dyskowy, dankowy mem, fejsbuczany status, generator, hipertekst, gra czy conditional arts, Piotrowi Mareckiemu opowiadają Jakub „Argasek” Argasiński, Zenon Fajfer, Paweł Janicki, Leszek Onak, Łukasz Podgórni, Michał „Bonzaj” Staniszewski, Łukasz „Zenial” Szalankiewicz, Wiesławiec deluxe, Yerzmyey oraz Krzysztof A. Ziembik. Powiesz, że serce kultury cyfrowej bije na Zachodzie, głównie w Stanach Zjednoczonych, gdzie najmocniej rozwinęła się technologia informatyczna. Z jednej strony rzeczywiście tak jest, ale istnieją też lokalne podejścia, nierzadko bardzo oryginalne i niespotykane w hegemonicznym centrum. Taka kultura cyfrowa nas interesuje i taką właśnie lokalną narrację obraliśmy.
„Posługując się historią mówioną, Gatunki cyfrowe oferują znakomity wgląd w konkretny wycinek praktyk zlokalizowanych w dosyć precyzyjnie wyznaczonym miejscu i czasie – a często związanych także z konkretnymi platformami (Commodore, Atari, Amiga ZX Spectrum), które są dzisiaj przedmiotem kulturowej nostalgii i przeżywają swoisty renesans”. Z recenzji dr hab. Anny Nacher. (Z okładki.).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej